Viac info" />

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Slovenskí zákazníci si obľúbili pokročilé technológie pneumatík Continental

Spoločnosť Continental, jedna z popredných svetových výrobcov pneumatík, pravidelne prináša inovácie, ktoré významne ovplyvňujú smerovanie celého odvetvia. Jej poprední odborníci vyvíjajú technológie zlepšujúce kvalitu jazdy v aspektoch bezpečnosti a komfortu jazdy. Medzi najnovšími figuruje konštrukčná inovácia pneumatík ContiSilentTM pre čo najtichšiu jazdu v interiéri vozidla na každom povrchu. Významným míľnikom bolo tiež predstavenie samozaceľujúcej technológie pneumatík ContiSealTM alebo uvedenie pneumatík s bezpečnostnou konštrukciou SSR.

Stručné predstavenie inovatívnych technológií pneumatík Continental na slovenskom trhu:

ContiSilentTM – vyvinuté pre komfortnú jazdu bez hluku
Technológia ContiSilentTM je reakciou spoločnosti Continental na dopyt automobiliek a ich zákazníkov po riešení, ktoré by spoľahlivo eliminovalo hluk v interiéri vozidla spôsobený činnosťou pneumatík. Prináša jedinečné riešenie v podobe vnútorného tlmiča z polyuretánovej peny, ktorý po nalepení na vnútornú stranu pod dezénovou časťou pneumatíkvďaka svojim unikátnym vlastnostiam pôsobí tlmiacim účinkom pri ich odvaľovaní. Bez ohľadu na povrch vozovky môže byť hluk v interiéri vozidla s pneumatikami vybavenými technológiou ContiSilentTM nižší až o 9 dB, čo prispieva k maximálnemu komfortu pasažierov.

ContiSilentTM pritom nijako neovplyvňuje výkonnosť ani ďalšie kľúčové parametre pneumatík, ako je brzdenie, handling, alebo výkonnosť na mokrom povrchu. Rovnako tak môžu byť pneumatiky s touto technológiou montované na akýkoľvek typ vozidla bez zvláštnych nárokov na postup či špeciálne disky. Ako prvé inštaluje letné pneumatiky ContiSilent z rady ContiSportContact 5 P Audi na svoje modely RS 6 Avant a RS 7 Sportback.

Moderné riešenie nečakaných defektov s ContiSealTM
Ďalšou z technológií budúcnosti, ktoré Continental úspešne previedol do praktického života už v roku 2008, je systém na zacelenie poškodených dezénov pneumatík ContiSealTM. Až v 80 % prípadoch, kedy je dezén zvonka narušený prepichnutím cudzím predmetom o priemere do 5 mm, napríklad klincom, dokáže sa ním vybavená pneumatika sama zaceliť a umožní tak vodičovi pohodlne prísť do najbližšieho pneuservisu. Medzi ramenami na vnútornej strane gumy pneumatiky je umiestnená vrstva unikátnej viskóznej tmeliacej látky. ContiSealTM totiž potom buď vniknuté teleso obklopí a zamedzí tak únik vzduchu z pneumatiky, alebo, v prípade jeho vypadnutia, zaplní a utesní vzniknutý otvor bez toho, aby došlo k poklesu tlaku vzduchu v pneumatike.
Pneumatiky s touto technológiou si zachovávajú vynikajúce jazdné vlastnosti štandardných modelov Continental a je možné ich použiť pre všetky typy vozov bez špeciálnych konštrukčných požiadaviek.

Najpredávanejšie pneumatiky aj v SR s technológiou ContiSealTM sú ContiSportContact 5 v rozmere 235/45 R17 94 W a 235/40 R18 95 W. Technológia je aplikovaná na letné aj zimné pneumatiky.

Bezpečný dojazd vďaka systému SSR
Systém mobility SSR (SelfSupportingRunflat) zaisťuje dostatočnú prevádzku v prípade nečakaného úniku vzduchu. Kľúčové je preňho zosilnenie bočnice, ktoré aj v prípade poklesu tlaku v pneumatike umožní vodičovi pri rýchlosti do 80 km/h prejsť vzdialenosť až 80 km. Keďže sa jedná o veľmi komfortné riešenie a vodič si vďaka nemu poškodenie pneumatiky nemusí ihneď všimnúť, je potrebné doplniť SSR inštaláciou funkčného systému kontroly tlaku, ktorý poškodenie okamžite ohlási na prístrojovej doske vozidla.
Pneumatiky Continental so systémom SSR je možné montovať na všetky štandardné disky kolies, ak schválenie umožní výrobca.

Zdroj: Transservice/Continental

Foto: Concinental/Youtube