Viac info" />

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Scania víťazom ďalšieho nezávislého testu

European Truck Challenge (ETC), čiže test ťažkých nákladných vozidiel od európskych výrobcov, je jednou z najprestížnejších a najvplyvnejších skúšok organizovaných médiami. Neskrotné ťahače od spoločností DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz a Scania sa tento rok zoradili na štart s rovnakými návesmi. Keď sa boj skončil, spoločnosť Scania bola opäť raz označená za majstra spotreby paliva – vďaka najnižšej spotrebe nafty a najvyššej dosiahnutej priemernej rýchlosti.

Skúšku ETC organizujú dve nemecké vydavateľstvá a jej výsledky sú zverejnené v 16 európskych publikáciách venovaných nákladným vozidlám a nákladnej doprave. Skúška ETC sa koná každoročne v priebehu ostatných piatich rokov. Tento rok sa do súťaže prihlásili nižšie uvedené ťahače:
• DAF XF 440 SpaceCab MX 11 (440 k, 2 100 Nm)
• Iveco Stralis 420 Hi-Way Cursor (420 k, 1 900 Nm)
• MAN TGX 18.400 XLX D 26 (400 k, 1 900/2 100 Nm)
• MB Actros 1843 Streamspace 2.5 (428 k, 2 100 Nm)
• Scania G 410 Highline DC 13 (410 k, 2 150 Nm)

Cieľom skúšky ETC je poskytnúť spoľahlivé informácie a rady záujemcom o kúpu nákladných vozidiel predtým, než do nového vozidla vložia svoje investície. Test sa zameriava predovšetkým na prevádzkové náklady, spotrebu paliva a náklady súvisiace s opravou a údržbou vozidiel. Keďže pre prepravcov je rozhodujúcim faktorom spotreba paliva, dôraz sa vždy kladie na náklady na pohonné hmoty a priemernú rýchlosť.

V neskoršej fáze skúšky ETC malo každé vozidlo za úlohu udržiavať určitý rýchlostný pomer. Testovaná Scania bolo teda nútená spoľahnúť sa v rámci automatizovaného systému radenia prevodových stupňov Scania Opticruise skôr na „štandardný režim“ (Standard Mode) než na „úsporný režim“ (Economy Mode), ktorý je lepšie optimalizovaný na úsporu paliva. Bez ohľadu na to ťahač Scania G 410 preukázal svoje schopnosti a dosiahol spomedzi všetkých účastníkov najlepší výsledok. Ťahač G 410 spotreboval len 29,4 litra nafty na 100 km, zatiaľ čo Mercedes-Benz na druhom mieste dosiahol spotrebu 29,9 l/100 km. Vynikajúci výkon podala značka Scania aj v oblasti priemernej rýchlosti: 71,5 km/h pre ťahač Scania verzus 70,8 km/h pre konkurenčný Mercedes-Benz.

456820_highres_etc_test2

„Je to ďalší dôkaz toho, aká úspešná je spoločnosť Scania so svojimi motormi Euro 6,“ hovorí Christopher Podgorski, viceprezident divízie nákladných vozidiel spoločnosti Scania. „V roku 2014 vyšla spoločnosť Scania víťazne takmer zo všetkých prestížnych špecializovaných mediálnych duelov, čo u európskych prepravných spoločností určite neprešlo bez povšimnutia. Spolu s historicky najlepšími výsledkami v oblasti spoľahlivosti dosiahla Scania v roku 2014 výrazný nárast podielu na trhu a som presvedčený, že s týmto nasadeným tempom vstupujeme aj do roku 2015.“

Výsledky skúšky ETC budú zverejnené v nasledujúcich špecializovaných periodikách: DVZ Deutsche Logistik-Zeitung (Nemecko), KFZ-Anzeiger (Nemecko), Trailer-Journal (Nemecko), Frankfurter Allgemeine Zeitung (Nemecko), Nieuwsblad Transport (Holandsko), Svensk Åkeritidning (Švédsko), Fleet Transport (Írsko), Danske Vognmaend DTL (Dánsko), Truck auto.pl (Poľsko), Dopravní noviny (Česká republika), Bulgarski Transporten Vestnik (Bulharsko), Kamioni (Bulharsko), Tranzit (Rumunsko), Traktuell (Rakúsko), Mobilität (Švajčiarsko) a Devir Saati (Turecko).

Zdroj: Transservice/Scania

Foto: Scania