Viac info" />

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Premiéra Triedy V so stálym pohonom všetkých kolies 4MATIC

Na autosalóne v Paríži začiatkom októbra predstaví značka Mercedes-Benz po prvýkrát Triedu V s pohonom všetkých kolies 4MATIC. Od decembra 2014 bude možné objednať model V 250 BlueTEC 4MATIC u predajcov. Mercedes-Benz tým rozširuje modelovú paletu novej Triedy V o variant s pohonom všetkých kolies.

Model V 250 BlueTEC s pohonom všetkých kolies 4MATIC je možné objednať od decembra

V mnohých modeloch osobných vozidiel značky Mercedes-Benz zaručuje osvedčený systém 4MATIC výrazné plus na trakcii a jazdnej stabilite v každej jazdnej situácii. Hrboľaté dráhy, mäkké poľné cesty, zasnežené alebo zľadovatené vozovky – V 250 BlueTEC 4MATIC suverénne zdolá každý podklad. Pohon všetkých kolies umožňuje navyše lepší rozjazd a zrýchlenie, obzvlášť na zlom povrchu vozovky alebo pri nepriaznivých poveternostných podmienkach.

Permanentný pohon všetkých kolies 4MATIC sa zakladá na mnohonásobne osvedčenom systéme elektronického riadenia trakcie pre pohon všetkých kolies 4ETS v kombinácii s elektronickým stabilizačným programom ESP®. Základné rozdelenie hnacej sily medzi prednú a zadnú nápravu je v pomere 45:55. Ak jedno alebo viaceré kolesá stratia priľnavosť k povrchu, 4ETS ich bleskovo pribrzdí a automaticky odvedie hnaciu silu na kolesá s lepšou trakciou. Obvyklé mechanické uzávierky diferenciálu sú preto zbytočné. Táto technika, ktorá sa používa aj pri modeloch SUV a terénnych vozidlách značky Mercedes-Benz, šetrí peniaze a súčasne zvyšuje bezpečnosť a komfort jazdy.

Na centrálnom diferenciáli sa nachádza dvojkotúčová lamelová spojka. Vytvára základný blokovací účinok približne 50 Nm medzi prednou a zadnou nápravou. Sústava lamiel je permanentne predpätá. Pri prekĺzavajúcich kolesách na niektorej z oboch náprav sa pomocou relatívneho pohybu lamiel prenesie trecí moment na pomalšie otáčajúcu nápravu. Tento variabilný posun momentu zlepšuje trakciu a jazdnú stabilitu. Hlavne na šmykľavom podklade s príslušne nízkymi hodnotami trenia medzi pneumatikami a vozovkou je mimoriadne citeľný trakčný a stabilizačný účinok tejto spojky pre-lock.

Permanentný pohon všetkých kolies 4MATIC je v ponuke najprv pre Triedu V s top motorizáciou V 250 BlueTEC, ktorá vytvára výkon 140 kW (190 k) a silný krútiaci moment 440 Nm. To je záruka vysokej trakčnej sily a agilnosti – pri súčasne príkladne nízkej spotrebe. Model V 250 BlueTEC 4MATIC spotrebuje len 6,7 l/100 km (177 g CO2/km). Vďaka BlueTEC spĺňa zároveň ako prvé vozidlo v segmente s permanentným pohonom všetkých kolies emisnú normu Euro 6. Prenos sily preberá automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS. Rozdeľovacia prevodovka pohonu všetkých kolies je integrovaná do hlavnej prevodovky.

Okrem špičkového modelu V 250 BlueTEC 4MATIC budú v budúcnosti navyše k dispozícii aj ďalšie motorizácie s pohonom všetkých kolies pre Triedu V.

press_1404_gallery_9706p press_1404_gallery_9707p

Mimoriadne hospodárny, príkladne bezpečný a jedinečne komfortný

Mercedes-Benz s Triedou V spája ponuku priestoru až pre osem osôb a príkladnú funkčnosť s typickými silnými stránkami osobného vozidla značky Mercedes-Benz – od hodnotného pôvabu cez komfort a hospodárne potešenie z jazdy až po bezpečnosť. Spomedzi veľkopriestorových vozidiel je tak Mercedes ideálne vozidlo pre všetkých, ktorí oceňujú veľkú ponuku priestoru, ale nechcú sa vzdať štýlu a komfortu.

Už od marca 2014 sa Trieda V dodáva s pohonom zadných kolies v sériovej výbave. Na výber sú tri stupne výkonu: 100 kW (136 k), 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k). Modelu V 220 CDI s výkonom 120 kW patrí so spotrebou od 5,7 l/100 km a emisiami CO2 149 g/km absolútne špičkové postavenie v segmente.

Rovnako príkladná je aj bezpečnosť. K dispozícii je jedenásť asistenčných jazdných systémov. Sériovo sú na palube asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST a asistent stability pri bočnom vetre. Na želanie sa dodávajú okrem iných tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC PLUS s asistentom prevencie kolízií COLLISION PREVENTION ASSIST, asistent sledovania dopravných značiek s funkciou varovania pri jazde v nesprávnom smere, systém LED Intelligent Light System a aktívny asistent parkovania, vďaka ktorému je parkovanie také jednoduché ako pri kompaktnom vozidle. Väčšina asistenčných systémov je v tejto triede vozidiel dostupná po prvýkrát.

Sériovo je Trieda V vybavená štyrmi samostatnými sedadlami v zadnej časti. Alternatívne je k dispozícii dvojsedadlová lavica, trojsedadlová lavica alebo balík ležadiel. Všetky lavice sú sklopné a môžu sa využiť ako druhá ložná úroveň. Okrem toho sa môžu podkladať.

Hodnotné materiály, štýlová koncepcia farieb, výnimočne jemne vypracované detaily a progresívne zmyselná reč tvarov vytvárajú hodnotný pôvab, ktorý je v tomto segmente výnimočný. Príjemné prostredie završuje najnižšia hladina hluku v segmente.

Na komfortné nakladanie a vykladanie čaká Trieda V so samostatne otvárateľným zadným oknom. Môže sa otvárať a zatvárať nezávisle od zadných dverí. Nakladanie a vykladanie sa uľahčí hneď dvojnásobne: Po prvé, vznikne druhá úložná plocha. Po druhé – predovšetkým v úzkych parkovacích miestach – sa nemusia otvárať veľké zadné dvere. Ďalší znak osobitného postavenia novej Triedy V: zadné veko EASY-PACK na želanie sa dá pohodlne elektricky otvárať, zatvárať a udržať v každej polohe.

Zdroj: Transservice/Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz