Viac info" />

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

O elektronické diaľničné známky má záujem Slovenská pošta aj SkyToll

Prevádzkovať službu elektronických diaľničných známok by na Slovensku chcela mýtna firma SkyToll aj Slovenská pošta.

Obidve spoločnosti pre TASR potvrdili, že sa zapojili do súťaže Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá práve prebieha.

Diaľničiari momentálne začínajú s vyhodnocovaním ponúk, vo štvrtok 14. mája totiž skončil termín, dokedy ich mohli firmy predkladať. NDS však nespresnila, koľko ponúk celkovo dostala.

„Áno, podali sme ponuku v tomto tendri,“ uviedol pre TASR manažér pre komunikačnú stratégiu a PR firmy SkyToll Anton Bódis. Rovnako sa tendra zúčastnila aj Slovenská pošta. „Slovenská pošta sa zapojila do súťaže na prevádzkovanie systému elektronických diaľničných nálepiek, keďže máme bohaté skúsenosti s poskytovaním vlastných elektronických služieb, ako aj elektronických služieb štátu,“ potvrdila hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová.

Slovenská pošta má podľa jej slov takisto dlhoročné skúsenosti s predajom doterajších diaľničných známok. „Svojou účasťou v tendri máme záujem nadviazať na túto dlhodobú skúsenosť a tradíciu,“ opísala.

V súčasnosti pritom prebieha už v poradí druhá súťaž na dodávateľa, ktorý by mal pre diaľničnú spoločnosť zabezpečiť službu elektronických diaľničných nálepiek. NDS v nej odhaduje cenu za zákazku vo výške 30,8 milióna eur.

Prvý tender musela diaľničná spoločnosť zrušiť po tom, čo tak rozhodol ÚVO, ktorý posudzoval námietky viacerých uchádzačov. Tento prvý tender bol vyhlásený ešte v januári 2014, keďže NDS pôvodne odhadovala spustenie elektronických nálepiek od januára 2015. To sa nepodarilo a vodiči osobných áut preto aj naďalej platia za jazdu po spoplatnených úsekoch ciest papierovými známkami.

Aktuálna druhá súťaž na elektronické diaľničné známky sa vyhlásila v apríli tohto roka. Aj v nej sa však už objavili námietky, ktoré musí posúdiť ÚVO.

Zdroj: Netky.sk

Foto: Ilustračné, Internet