Viac info" />

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Nový model Vito s tromi pohonmi nastoľuje vyššie štandardy dodávok

• Jeden na všetko: obdivuhodná všestrannosť nového Vita
• Nový model Vito ponúka široké produktové portfólio so skriňovými dodávkami Vito, Vito Mixto a rodinným modelom Vito Tourer
• Jedinečný v segmente: pohon predných a zadných kolies a pohon všetkých štyroch kolies
• Dva dieselové motory s turbodúchadlom ponúkajú celkovo päť výkonnostných stupňov
• Nákladový trpaslík: dôsledne nastavený na najvyššiu hospodárnosť
• Až do osem airbagov pre Vito Tourer, nové asistenčné systémy

 

Rukolapné vonkajšie prednosti a veľké vnútorné hodnoty, najvyšší úžitok a nízke náklady – nový model Vito značky Mercedes-Benz je všestranný špičkový profesionál medzi dodávkami strednej veľkosti medzi 2,5 t a 3,2 t prípustnej celkovej hmotnosti. Jeho úžitková hmotnosť sa nachádza na rekordnej úrovni, obstarávacia cena a prevádzkové náklady na nečakane nízkej: cena za skriňovú dodávku Vito 109 CDI sa pohybuje v Nemecku od 17 990 EUR (bez DPH).

Jeden na všetko: obdivuhodná všestrannosť nového Vita

Či remeselná výroba, obchod a živnosť, či služby, kyvadlová doprava alebo taxi – nový model Vito je jeden na všetko. Ako jediný model svojej triedy je skriňová dodávka Vito k dispozícií na výber v troch dĺžkach a troch systémoch pohonu. S nákladom do 1 369 kg je to obor v úžitkovej hmotnosti vo svojej triede. Vito Mixto spája ako skriňová dodávka s dvojitou kabínou výhody skriňovej dodávky a kombi. Úplne novú kapitolu otvára značka Mercedes-Benz s novým modelom Vito Tourer na prepravu osôb. Rozdeľuje sa na prízvučne funkčný a robustný model Vito Tourer BASE, mnohostranný Vito Tourer PRO a vysokohodnotný Vito Tourer SELECT. Tým sa Tourer rozvíja na kompletnú rodinu modelov s prevedeniami vyrobenými na mieru pre všetky druhy prepravy osôb.

Dizajn: tvar a funkcia vytvárajú syntézu

Nový model Vito si udržiava sebavedomý a nezameniteľný výstup. U nového Vita však dizajn nie je samoúčelný. S hodnotou cw 0,32 je odpor vzduchu veľmi nízky, čo znižuje spotrebu paliva a zlepšuje jazdné výkony. Karoséria nového Vita sprostredkováva navyše už na prvý pohľad vysokú kvalitu, viditeľnú napríklad na úzkych a rovnomerných drážkach karosérie.

Interiér: posadiť sa a cítiť sa príjemne

Vodič a spolujazdec sa v novom vozidle Vito usadia na komfortných sedadlách a profitujú zo zväčšeného voľného priestoru. Celkom nanovo vyvinutá kabína nového Vita je vzorom funkčnosti a ergonomickým vzorom v úprave. Jej symetrický základný tvar s jasnou a usporiadanou štruktúrou je základom pre najvyššiu bezpečnosť obsluhy. Kabína súčasne presvedčuje vysokohodnotným pôvabom, ktorý je pre túto triedu vozidiel neobvyklý. Pri vývoji kabíny zohrávala veľkú úlohu premyslená koncepcia úložného priestoru – v konečnom dôsledku je nový model Vito pre mnohých svojich vodičov kanceláriou a životným priestorom zároveň.

Jedinečný v segmente: pohon predných a zadných kolies a pohon všetkých štyroch kolies

Jeden na všetko – to platí predovšetkým pre pohon nového Vita. Ako prvé vozidlo svojej triedy je nové vozidlo Vito na výber s pohonom zadných kolies, všetkých štyroch kolies a teraz aj s pohonom predných kolies.

Rozdelenie je jasné: nový pohon predných kolies v programe padne veľmi vhod. Pri prázdnom a málo naloženom vozidle má pohon predných kolies trakčné výhody. V neposlednom rade má veľmi atraktívnu obstarávaciu cenu. Osvedčený pohon zadných kolies je vhodné riešenie pre všetky možnosti použitia s vysokými hmotnosťami, vysokým zaťažením prívesu, ako aj pre mimoriadne vysokú dynamiku jazdy.

Pohon všetkých kolies je vhodný, ak sa vyžaduje vysoká trakcia aj pri nepriaznivých podmienkach alebo mimo spevnených vozoviek. Vďaka novej integrovanej konštrukcii pohonu všetkých kolies zodpovedá výška vozidla Vito 4×4 modelom s pohonom predných, resp. zadných kolies.

Dva dieselové motory s turbodúchadlom ponúkajú celkovo päť výkonnostných stupňov

Prevažne samostatná prevádzka, najvyššia úžitková hmotnosť pri nízkych až stredných celkových hmotnostiach, priorita na čo najnižších nákladoch – profil nového Vita s pohonom predných kolies s priečne zabudovaným motorom. Kompaktný štvorvalec so zdvihovým objemom 1,6 l je k dispozícii v dvoch výkonnostných stupňoch: Vito 109 CDI so 65 kW (88 k) a Vito 111 CDI s 84 kW (114 k).

Veľké nároky na jazdné výkony, vysoké vyťaženie a celkové hmotnosti, náročná prevádzka prívesu – v týchto prípadoch je nový model Vito s pohonom zadných kolies a štvorvalcom so zdvihovým objemom 2,15 l tá správna voľba. K dispozícii je v troch výkonnostných stupňoch: Vito 114 CDI, 100 kW (136 k), Vito 116 CDI, 120 kW (163 k) a Vito 119 BlueTEC, 140 kW (190 k). Mimoriadne postavenie má Vito 119 BlueTEC ako prvý motor Euro 6 v tejto triede.

Prenos sily preberá pri pohone zadných kolies v sérii mechanická prevodovka so šiestimi prevodovými stupňami. Automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu 7G-TRONIC PLUS je na želanie v ponuke pre Vito 114 CDI a Vito 116 CDI a sériová výbava pre Vito 119 BlueTEC, ako aj Vito 4×4 s pohonom všetkých kolies. Ide pritom o celosvetovo jedinú automatiku s meničom krútiaceho momentu so siedmimi stupňami pre skriňové dodávkové vozidlo.

Nákladový trpaslík: dôsledne nastavený na najvyššiu hospodárnosť

Prevodovka, zadná náprava s nízkym súčiniteľom trenia, elektromechanické riadenie alebo prídavné agregáty – vývojoví pracovníci nastavili nový model Vito na najvyššiu hospodárnosť paliva. V porovnaní s predchodcom klesá spotreba nafty podľa NEJC v priemere o približne 20 percent.

Mimoriadne úsporne zaobchádza s palivom Vito BlueEfficiency. Balík je v ponuke pre nový model Vito s pohonom zadných kolies a sériovo pre všetky modely Vito Tourer s automatikou, registráciou osobného vozidla, ako aj v kombinácii s najsilnejším motorom. Certifikovaná hodnota 5,7/100 km pre Vito 116 CDI BlueEfficiency a registráciu nákladného vozidla je v tejto kategórii vozidiel neprekonateľne výhodná.

Okrem toho profituje nový model Vito vo všetkých svojich variantoch motora z dlhých intervalov údržby až do 40 000 km alebo dva roky.

Optimalizovaný podvozok s novým elektromechanickým riadením

Opätovne zvýšená je uznávaná vysoká kvalita podvozka. Začína to riadením s elektromechanickým posilňovačom riadenia a zmenenou kinematikou a siaha až po zadnú nápravu so šikmým ramenom s vinutými pružinami a novým zosúladením pružín a tlmičov.

Skriňová dodávka Vito a Mixto sú dimenzované na vysoké zaťaženie. Komfortný podvozok je voliteľná možnosť pre Mixto a sériová výbava pre všetky modely Vito Tourer. Vlastnosti: menej pevné pruženie a citlivejšia charakteristika tlmičov.

Vysoká bezpečnosť – Vito ako štandard vo svojej kategórii vozidiel

Nový model Vito značky Mercedes-Benz určuje štandardy aj po bezpečnostnej stránke. Presné riadenie, silné kotúčové brzdy na všetkých kolesách (v závislosti od modelu 16 alebo 17-palcová brzdová sústava) – to je rovnako samozrejmosťou ako sériová výbava s ADAPTÍVNYM ESP.

Až do osem airbagov pre Vito Tourer a nové asistenčné systémy

Ako jediná dodávka disponuje už skriňová dodávka Vito v sériovej výbave airbagmi a výstrahou pri nezapnutí pásov pre vodiča a spolujazdca. Modely Vito Tourer PRO a Vito Tourer SELECT disponujú navyše okennými airbagmi a bočnými airbagmi na ochranu panvy a hrudníka vpredu. Pre model Vito Tourer sú po prvýkrát k dispozícii okenné airbagy vzadu. S maximálne ôsmimi airbagmi je tak Tourer v porovnaní s konkurenciou novým štandardom.

K sériovej výbave nového Vita patrí asistent sledovania pozornosti. Z rôznych parametrov získava spätné informácie o kondícii vodiča. Jedinečná v tejto triede je sériová výbava s asistentom stability pri bočnom vetre. Takmer úplne kompenzuje účinky poryvov vetra na vozidlo. Rovnako je súčasťou sériovej výbavy aj systém na kontrolu tlaku v pneumatikách.

Nový model Vito je možné individuálne vybaviť ďalšími asistenčnými systémami. Nový a jedinečný pre dodávku je aktívny asistent parkovania. Rovnako jedinečný v segmente je asistent udržiavania odstupu. Asistent sledovania mŕtveho uhla varuje pri zmene jazdného pruhu pred vozidlami nachádzajúcimi sa v mŕtvom uhle, asistent udržiavania v jazdnom pruhu pred neúmyselným zídením zo svojho jazdného pruhu.

Viac svetla pre lepšiu viditeľnosť: systém Intelligent Light System

Alternatívne k sériovým halogénovým svetlometom je nový model Vito voliteľne k dispozícii so systémom Intelligent Light System (ILS). Táto pre dodávku jedinečná technika sa skladá z LED smeroviek, denného osvetlenia s LED, ako aj LED stretávacích, diaľkových a odbočovacích svetiel. V závislosti od rýchlosti sa svetlomety vďaka variabilnému rozdeleniu svetla nastavia na požiadavky diaľnice a cesty nižšej triedy.

Dva rázvory kolies, tri dĺžky a až štyri možnosti hmotnosti

V porovnaní s predchodcom narástol Vito vo všetkých troch dĺžkach o 140 mm. Dôvodom je hlavne predlžená predná časť vozidla v prospech ochrany chodcov. Z toho vyplývajú dĺžky vozidla 4 895 mm, 5 140 mm a 5 370 mm. Výška vozidla sa v závislosti od modelu pohybuje na maximálne 1 910 mm. Tým zostanú všetky vyhotovenia výrazne pod dôležitou značkou dvoch metrov, a preto sú vhodné aj do bežných parkovacích domov, podzemných garáží a umývacích zariadení.

V centre programu sú prípustné celkové hmotnosti 2,8 t a 3,05 t. Sú doplnené odľahčeným vyhotovením s 2,5 t a zaťaženým variantom s 3,2 t. Vďaka novému pohonu predných kolies spolu s kompaktným dieselovým motorom sa vlastná hmotnosť skriňovej dodávky Vito v strednej dĺžke vozidla pohybuje v sériovej výbave iba na 1 761 kg. Tým už aj Vito s prípustnou celkovou hmotnosťou 3,05 t dosahuje nanajvýš pozoruhodný náklad 1 289 kg. Obor v úžitkovej hmotnosti svojej triedy je Vito s pohonom zadných kolies, prípustnou celkovou hmotnosťou 3,2 t a nákladom 1369 kg.

Fotogaléria:

Der neue Vito / The New Vito

Mercedes-Benz Vito Weltpremiere am 28.07.2014 in Berlin

Mercedes-Benz Vito Weltpremiere am 28.07.2014 in Berlin

Mercedes-Benz Vito Weltpremiere am 28.07.2014 in Berlin

Mercedes-Benz Vito Weltpremiere am 28.07.2014 in Berlin

Mercedes-Benz Vito Weltpremiere am 28.07.2014 in Berlin

Mercedes-Benz Vito Weltpremiere am 28.07.2014 in Berlin

Mercedes-Benz Vito Weltpremiere am 28.07.2014 in Berlin

Zdroj: Transservice, Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz