Viac info" />

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Nový Mitsubishi Outlander PHEV 2019 dosahuje výborné emisie

Nový Outlander PHEV (modelový rok 2019) je jedným z prvých plug-in hybridov, ktorý absolvoval oficiálne hodnotenie spotreby v realistickejších testoch spotreby paliva a emisií podľa metodiky WLTP, ktorá lepšie zohľadňuje reálne podmienky prevádzky. Pokrokové SUV, ktoré prešlo širokou modernizáciou, dosiahlo emisie CO2 na úrovni iba 46 g/km pri kombinovanej spotrebe iba 2,0 litra na 100 km. Maximálny dojazd na elektrinu (v režime EV) je 45 km.

Tieto parametre umožňujú majiteľom tohto vozidla uplatňovať najrôznejšie úľavy a stimuly, vrátane možnosti vjazdu do nízko emisných zón po celom svete.

Viaceré konkurenčné plug-in hybridy už v dôsledku nového testovania nebudú spadať do nízko emisnej kategórie a niektoré dokonca kvôli novým testom budú úplne stiahnuté z predaja.

Outlander PHEV 2019 dosiahol pozoruhodne nízku spotrebu vďaka celému radu nových vylepšení, ktorých cieľom bolo ponúknuť mimoriadne zaujímavé schopnosti v kombinácii s potešením za volantom. Nový benzínový agregát pohonu s objemom 2,4 litra používa systém premenlivého časovania ventilov MIVEC a v závislosti od režimu jazdy hladko prepína medzi Ottovým a Atkinsonovým spaľovacím cyklom. Oproti svojmu predchodcovi disponuje vyšším výkonom (99 kW / 135 k vs 89 kW / 121 k) a vyšším krútiacim momentom v širšom spektre otáčok (211 Nm vs 190 Nm).

Vylepšenia sa dotkli aj elektrického pohonného ústrojenstva, ktorého zadný elektromotor teraz disponuje výkonom 70 kW (95 k) a batéria sústavy pohonu má o 10% vyšší výkon pri náraste kapacity na 13,8 kWh. Akcelerácia na 100 km/h sa zlepšila o 0,3 s na výsledných 10,5 s.

Vylepšenia pohonného ústrojenstva idú ruka v ruke s ďalšími zmenami, vďaka ktorým je jazda s Outlanderom PHEV ešte o niečo príjemnejšia: Vylepšené tlmiče zlepšujú komfort za nízkych rýchlostí počas jazdy a nový režim „Sport“ ponúka o niečo ostrejšiu odozvu plynového pedála a lepší záber prostredníctvom systému pohonu S -AWC (Super-All Wheel Control). Prevod riadenia je teraz o niečo ostrejší a zmenou mapovania elektronickej riadiacej jednotky (ECU) posilňovača riadenia sa podarilo dosiahnuť lepšiu odozvu aj čitateľnejšiu spätnú väzbu; väčšie kotúče na predných brzdách zase vykazujú o niečo vyššiu účinnosť. K dispozícii je aj nový jazdný režim „Snow“ pre zlepšenie rozjazdu na povrchu s nízkou priľnavosťou a bezpečnejší prejazd zákrutami na klzkých povrchoch.

Nový Outlander PHEV je taktiež tichší aj kultivovanejší a opäť o niečo pohodlnejší vrátane predných sedadiel s dobrou oporou pre telo, nových ovládacích prvkov, prepracovaného prístrojového štítu, nových výduchov ventilácie pre pasažierov na zadných sedadlách, pohodlne umiestnených USB portov a nových dekoratívnych obkladov v interiéri. Mitsubishi Outlander PHEV v modelovom prevedení 2019 ľahšie rozlíšite podľa nového spracovania prednej časti a masky chladiča, nového nárazníka a nových svetiel. Zadnú časť vozidla vylepšuje prepracovaný zadný nárazník a veľký strešný spojler. Vonkajšie úpravy završujú nové luxusné 18″ kolesá.

Nový Outlander PHEV sa na Slovensku začne predávať približne na prelome rokov 2018/2019.

 

Zdroj: Transservice/ Mitsubishi

Foto:  Mitsubishi