Viac info" />

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Nissan a Italdesign odhaľujú jedinečný limitovaný prototyp vozidla GT-R

Spoločnosti Nissan a Italdesign predstavili prvé vozidlo, ktoré vzniklo z ich vzájomnej spolupráce, Nissan GT-R50 by Italdesign.

Toto jedinečné vozidlo založené na vyrábanom modeli Nissan GT-R NISMO 2018 pripomína 50. výročie značiek GT-R a Italdesign a v Európe sa po prvýkrát objaví budúci mesiac.

„Ako často si pomyslíte ‚Čo keby sme vytvorili GT-R bez limitov?‘, a potom by ste takéto vozidlo naozaj vytvorili?“, vyhlásil Alfonso Albaisa, senior viceprezident globálneho dizajnu v spoločnosti Nissan. Iba málokedy sa stáva, aby dve značky oslavovali v rovnakom roku významné výročie. Italdesign už 50 rokov udáva smer v automobilovom priemysle a ikonická značka GT-R od spoločnosti Nissan už 50 rokov vzrušuje všetkých fanúšikov motoristického športu. Spoločnosti Italdesign a Nissan na oslavu tohto spoločného výročia vyvinuli model GT-R, aký svet ešte nevidel.“

Vozidlo vyvinula, navrhla a postavila spoločnosť Italdesign. Výrazný a detailný vonkajší aj vnútorný dizajn vozidla je dielom tímov Nissan Design Europe v Londýne a Nissan Design America.

To najlepšie z dizajnu
Nissan GT-R50 by Italdesign spoznáte podľa výrazného zlatého orámovania prednej masky, ktorý sa tiahne po takmer celej šírke vozidla. Kapota sa pýši výraznejším vydutím a tenké LED svetlomety sa tiahnu od podbehu kolesa až po spojler nad vonkajšími otvormi na nasávanie vzduchu.

Pri pohľade z profilu vozidlu dominuje výrazná strešná línia, ktorá bola znížená o 54 milimetrov. Jej nižšia stredná časť a naopak mierne zdvihnuté vonkajšej časti prispievajú k robustnému vzhľadu. Zlatom vykladané charakteristické výstupy chladiaceho vzduchu v tvare samurajského meča za prednými kolesami sa tiahnu od spodnej časti dverí až do výšky stredovej línie.

Pri pohľade zozadu vás zaujme široký rozchod kolies podčiarknutý masívnymi blatníkmi. Stredová línia sa kónicky zbieha so spodnou hranou zadného okna a tiahne sa k stredu veka batožinového priestoru. Línia zadného okna dramaticky klesá dlhšie a nižšie než u štandardného modelu. Spoločne s ďalšími pozlátenými prvkami vyzerá ako samostatný modulárny prvok zadnej časti vozidla.

Úplne prepracované duálne guľaté zadné svetlá vyzerajú ako dva samostatné plávajúce svetelné prstence s dutým stredom a spájajú vonkajšie stabilizačné prvky s prostrednou časťou veka batožinového priestoru. A pomyselnú čerešničku na torte predstavuje veľký a nastaviteľný zadný spojler usadený na dvoch podperách. Špeciálne kolesá – 21 x 10 palcov vpredu a 21 x 10,5 palca vzadu – podčiarkujú výrazný charakter vozidla. Vonkajší lak vo farbe Liquid Kinetic Gray dopĺňajú charakteristické výročné detaily vo farbe Energetic Sigma Gold.

Moderne ladený interiér sa odráža od vysoko výkonného ducha vozidla Nissan GT-R50 by Italdesign. Na stredovej konzole, prístrojovej doske a dverových obloženiach sa striedajú dva rôzne povrchy z uhlíkových vlákien, zatiaľ čo sedadlá sú potiahnuté kombináciou čierneho materiálu Alcantara® a jemnej čiernej talianskej kože. Zlaté detaily nezdobia len kapotu, ale aj prístrojovú dosku, vnútorné obloženie dverí a futuristickú radiacu páku, ktorej inšpiráciou boli pretekárske vozidlá. Na mieru navrhnutá stredná časť a ramená volantu boli vyrobené z uhlíkových vlákien. Veniec volantu je zospodu plochý a potiahnutý materiálom Alcantara v zhodnej farbe.

Viac ako len výkon
Pod kapotou nového Nissanu GT-R50 by Italdesign sa skrýva mohutný výkon. Divízia NISMO na základe skúseností so závodnými vozidlami Nissan GT3 zdokonalila ručne montovaný 3,8-litrový motor V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkon 720 koní a točivý moment 780 Nm.

Hnacie ústrojenstvo okrem iného vybavila optimalizovanými vysokoprietokovými pretekárskymi turbodúchadlami GT3 s veľkým priemerom a väčšími medzichladičmi; kľukovým hriadeľom, piestami, spojovacími tyčami a ložiskami s vysokou odolnosťou; vysokoprietokovými piestovými olejovými tryskami; upravenými profilmi vačkových hriadeľov; palivovými vstrekovačmi s vyšším prietokom a zdokonalenými systémami zapaľovania, nasávania a výfuku. Zosilnená dvojspojková šesťstupňová sekvenčná zadná prevodovka, silnejšie diferenciály a hnacie hriadele prenášajú výkon rovno na kolesá.

Prepracované odpruženie bolo vybavené s adaptívnymi tlmičmi BILSTEIN DampTronic®.  O brzdenie sa starajú šesťpiestové predné a štvorpiestové zadné brzdy Brembo s jasne červenými a zreteľne viditeľnými strmeňmi. Pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o veľkosti 255/35 R21 vpredu a 285/30 R21 vzadu zlepšujú celkovú trakciu vozidla.

„Tento model síce nie je novou generáciou vozidiel GT-R, ale provokatívnou a kreatívnou cestou poukazuje na dve významné výročia – špičkovej japonskej dizajnovej značky a zároveň jednej z najlepších technických platforiem spoločnosti Nissan a talianskeho karosárskeho umenia,“ vyhlásil Albaisa.

Hlavné technické údaje prototypu Nissan GT-R 50 by Italdesign

Základné vozidlo

Nissan GT-R NISMO

Celková dĺžka

4 784 mm/188,3 palca (štandardné NISMO:   4 690 mm/184,6 palca)

Celková šírka

1 992 mm/78,4 palca (štandardné NISMO:   1 895 mm/74,6 palca)

Celková výška

1 316 mm/51,8 palca (štandardné NISMO:   1 370 mm/53,9 palca)

Rázvor

2 780 mm/109,4 palca (rovnaký)

Motor

3,8-litrový VR38DETT od spoločnosti NISMO;

720 k (odhad) pri 7 100 ot./min

780 Nm (odhad) pri 3 600 – 5 600 ot./min

Hnacia sústava

Uprostred umiestnený motor vpredu/zadná prevodovka   ATTESA E-TS, pohon všetkých kolies

Prevodovka

Zosilnená dvojspojková   sekvenčná 6-stupňová zadná prevodovka

Odpruženie

Systém tlmičov BILSTEIN   DampTronic® I

Brzdy

Brembo, s dvojdielnym plávajúcim perforovaným kotúčom

Vpredu: 6-piestový monolitický strmeň; 390 x 32,6 mm

Vzadu: 4-piestový monolitický strmeň; 380 x 30 mm

Kolesá (palce)

Vpredu: 21 x 10J

Vzadu: 21 x 10,5J

Pneumatiky

Michelin Pilot Super Sport; vpredu: 255/35 R21 vzadu:   285/30 R21

 

 

Zdroj: Transservice/Nissan

Foto: Nissan