Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Závod BMW Lipsko dnes spustil sériovú výrobu BMW radu 2 Active Tourer

Závod BMW Lipsko dnes spustil sériovú výrobu BMW radu 2 Active Tourer. Vďaka vysokej flexibilite závodu beží nový model na jednej výrobnej linke spolu s inými vozidlami BMW radu 1 a radu 2 ako aj BMW X1.

Bolo na to potrebných iba niekoľko málo prispôsobení v lakovni a pri montáži. Iba v karosárni bol kvôli novej architektúre vozidla a konceptu predného pohonu vytvorený zvláštny výrobný úsek. BMW radu 2 Active Tourer je prvým vozidlom od BMW s predným pohonom a prvým modelom v segmente Sports Activity Tourer. „Spustením výroby BMW radu 2 Active Tourer sme zabezpečili dlhodobé vyťaženie nášho závodu a tým aj naše pracovné miesta. A ešte viac: integráciou tohto a iných modelov ako aj prehĺbením výroby v závode sme mohli rozšíriť počet zamestnancov z 2 600 v roku 2011 na dnešných 4 000“, povedal riaditeľ závodu Dr. Milan Nedeljkovic.

Tento nárast sa odzrkadľuje aj v investíciách a štruktúrach závodu. Po počiatočnej investícii vo výške 1,2 miliárd EUR pri otvorení závodu v roku 2005 predstavujú dnes celkové investície sumu viac ako 2 miliardy EUR. K tomu prispelo tak rozšírenie závodu na výrobné centrum pre BMW i Automobile, ako aj rozšírenie a ďalší rozvoj klasických výrobných technológií lisovne, karosárne, lakovne a montáže.

Automobilová evolúcia a revolúcia v Lipsku
BMW Group vstúpila s BMW radu 2 Active Tourer s jeho priestorovo-funkčným konceptom, architektúrou predného pohonu a ponukou trojvalcových motorov opäť raz do novo objavenej krajiny. Spoločnosť rovnako ako pri BMW i3 a BMW i8 aj v tomto prípade vkladá dôveru do závodu Lipsko, aby priniesol tieto novinky na cesty. „Integrácia BMW radu 2 Active Tourer stavia náš závod aj naďalej dlhodobo na dva stabilné piliere. Po prvé budeme týmto dlhodobo vyrábať klasické automobily kompaktnej triedy vo vysoko efektívnych štruktúrach aj naďalej v Nemecku. Po druhé, posunieme v Lipsku inovatívnu výrobu automobilov vzhľadom na alternatívne pohony a ľahké konštrukcie s karbónom dopredu“, zdôraznil Nedeljkovic.

 

Zdroj: Transservice, bmw

Foto: bmw