Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Volvo ponúka prvý pohľad na svoj nový rad malých vozidiel

Spoločnosť Volvo Cars, výrobca prémiových automobilov, včera predstavila dve nové koncepčné vozidlá, ktoré neohrozene posúvajú túto švédsku značku novým smerom a znamenajú oficiálne spustenie jej celosvetovej stratégie malých vozidiel.

Včera predstavené nové koncepčné vozidlá série 40 po prvý raz názorne ukazujú, akým spôsobom plánuje spoločnosť Volvo expandovať na veľký a lukratívny svetový trh s prémiovými  malými automobilmi. Napomôcť jej má v tom rad vozidiel, v ktorých sa spája odvážny dizajn exteriéru a interiéru s prvotriednou konektivitou, elektrifikáciou a technológiami autonómneho riadenia, ktoré patria k špičke v odvetví.

Nové koncepčné vozidlá budú prvými, ktoré sú postavené na báze novej platformy CMA. Ide o novú Kompaktnú modulárnu architektúru spoločnosti Volvo, ktorá bola vytvorená špeciálne pre malé automobily a ktorá poskytla dizajnérom a konštruktérom automobilky slobodu skúmať výrazné a odvážne nové smery.

„Každý člen našej rodiny produktov má svoj vlastný osobitý charakter, rovnako ako je to u členov skutočnej rodiny. Platforma CMA nám pomohla v našich nových koncepčných vozidlách zachytiť čosi neobyčajné, čosi mladistvé. Majú energiu, nápadný a podmanivý mestský charakter, vďaka ktorému vyniknú v dave. Taká je príchuť nadchádzajúcich malých vozidiel Volvo,“ uviedol Thomas Ingenlath, hlavný viceprezident skupiny Volvo Car Group pre dizajn.

Stratégia malých vozidiel spoločnosti Volvo je základným prvkom jej prebiehajúcej celosvetovej prevádzkovej a finančnej transformácie. Švédska automobilka v súčasnosti realizuje ambiciózny revitalizačný plán, ktorý už v nadchádzajúcich štyroch rokoch posunie značku do pozície, kde bude schopná konkurovať svojim svetovým konkurentom v oblasti luxusných automobilov.

Nový rad malých vozidiel spoločnosti Volvo určený pre svetový trh bude obsahovať čisto elektrické vozidlá s akumulátorom, ako aj varianty s hybridnou pohonnou sústavou typu plug-in s motorom Twin Engine, čo je v súlade so záväzkom automobilky elektrifikovať celé svoje portfólio. V celosvetovom meradle plánuje spoločnosť Volvo predať do roku 2025 až jeden milión elektrifikovaných vozidiel.

„Tým, že sme zaujali modulárny prístup k architektúre vozidiel i k vývoju hnacích sústav, sa nám podarilo predstihnúť mnohých hráčov v segmente luxusných vozidiel,“ uviedol Peter Mertens, hlavný viceprezident spoločnosti pre výskum a vývoj. „Náš nový variant pohonu s elektrickým akumulátorom otvára ďalšiu vzrušujúcu kapitolu odvíjajúceho sa príbehu spoločnosti Volvo.“

Okrem odvážneho dizajnu exteriéru a elektrifikovaných hnacích sústav budú nové vozidlá ponúkať aj komplexný rad inovačných služieb v oblasti konektivity, a k tomu vo svete najvyspelejší balík bezpečnostných funkcií v rámci štandardnej výbavy a prelomový interiér so škandinávskym dizajnom.

„Vozidlá novej série 40 majú potenciál zlepšiť náš prienik na trh vo významnom, rastúcom segmente,“ uviedol prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Håkan Samuelsson. „Program elektrických hnacích sústav – ktorého súčasťou je nový kompaktný hybridný pohon typu plug-in s motorom Twin Engine ako aj čisto elektrické vozidlá – je ústredným bodom architektúry CMA.“ Samuelsson dodal, že výroba prvého vozidla novej série 40 sa očakáva v roku 2017.

Vyhlásenie o novej celosvetovej stratégii malých vozidiel spoločnosti Volvo prichádza na pozadí jej úspešného štartu do nového roku z hľadiska tržieb a ziskovosti.

Švédska automobilka oznámila, že jej tržby za prvé tri mesiace tohto roka stúpli o 24 percent medziročne na 41,7 miliardy SEK, čím vznikol prevádzkový zisk 3,1 miliardy SEK a prevádzková zisková marža dosiahla 7,5 percenta. Celosvetový predaj za prvý štvrťrok 2016 vzrástol o 11,9 percenta na 120 591 predaných vozidiel. Spoločnosť Volvo má strednodobú ambíciu predať ročne 800 000 vozidiel, pričom v roku 2015 to bolo 503 000 vozidiel.

Zdroj: Transservice/Volvo

Foto: Volvo