Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Na tvár ochranný faktor 50 a pre váš Nissan 500

  • Spoločnosť Nissan odhalila silu UV ochrany, ktorá je súčasťou laku jej najpredávanejšieho radu crossoverov
  • Dôkladné testovanie zaisťuje, že farby exteriéru vozidiel Juke, Qashqai a X-Trail vydržia po celý čas životnosti vozidla
  • Materiály kabíny a tkanina čalúnenia sa skúšajú pri teplotách až 120 °C
  • Nová testovacia komora spoločnosti Nissan v hodnote 1,6 milióna eur na overovanie vplyvov vonkajšieho prostredia potvrdzuje mimoriadne úsilie venované vývoju produktov

Odborníci na starostlivosť o pleť v tomto období roka odporúčajú používať opaľovací krém s ochranným faktorom SPF 50, aby ste si chránili pokožku pred škodlivým slnečným UV žiarením. Pri dieloch karosérie crossoveru Nissan to dosť dobre nejde… a ani to nie je potrebné.

S nástupom prázdninovej sezóny v Európe spoločnosť Nissan prvýkrát odpovedala na otázku, akú silnú ochranu proti UV žiareniu používa pri svojich crossoveroch, ako sú vozidlá Qashqai, Juke a X-Trail. Odpoveď? – Ekvivalent ochranného faktora SPF 500.

Všetky nové crossovery Nissan prichádzajú s vysokokvalitným niekoľkovrstvovým lakom testovaným tak, aby vydržal aj tie najextrémnejšie teploty na svete. Počas vývoja konštruktéri Nissanu vystavujú panely so vzorkami lakov UV žiarenia s intenzitou 500 W na štvorcový meter, čo je viac než desaťnásobok intenzity UV žiarenia prirodzeného slnečného svetla. Ak teda ľudskú pokožku vonku v júli a v auguste ochráni opaľovací krém s faktorom SPF 50, laky Nissan poskytujú ekvivalent ochrany SPF 500.

Kľúčom k tomu, aby sa crossovery Nissan nešúpali rovnako ako váš nos na letnom slnku, je nová testovacia komora tejto automobilky na overovanie vplyvov vonkajšieho prostredia v hodnote 1,6 milióna eur. Na tejto nedávno otvorenej linke v Európskom technickom ústredí v britskom Cranfielde môžu konštruktéri Nissanu počas niekoľkých týždňov simulovať veľa rokov pôsobenia UV žiarenia v reálnych podmienkach. Jej úlohou je zaistiť, aby crossovery Nissan kvalitne slúžili po celý čas svojej životnosti.

Supermoderné žiarovky v novej komore vyžarujú 92 000 W intenzívneho tepla, čo zodpovedá 2 300 žiarovkám s výkonom 40 W v bežných domácnostiach. Pôsobením zvýšenej teploty vnútri komory dosiahne teplota v kabíne práve testovaného crossoveru neznesiteľných 120 °C. Na zaistenie mimoriadnej odolnosti na druhom konci teplotného spektra môže teplota klesnúť až na mrazivých -50 °C.

Pre európske trhy to znamená, že crossovery Nissan bezpečne zvládnu letné slnko vo Francúzsku a na rozpálených stredomorských plážach Španielska, rovnako ako zasypanie metrami snehu na mrazivom severe Fínska a Nórska.

„Tak ako na ľudskú pokožku, i na automobilový lak pôsobí intenzívne UV žiarenie, ktoré by mohlo narušiť jeho povrch, takže testujeme odolnosť, aby sme mohli zaručiť vynikajúcu kvalitu produktu,“ uviedol Dean Gillett, skúšobný technik vplyvov vonkajšieho prostredia spoločnosti Nissan.

Pomocou UV žiarenia sa netestuje len lak. Všetky plasty, tkanina čalúnenia sedadiel a lepidlá prechádzajú rovnakým dôkladným procesom vývoja, aby bolo zaistené, že sa dokážu vyrovnať s extrémnymi teplotami.

Výsledky testov umožnili automobilovú výrobu so skutočnou „starostlivosťou o detail“. Dean vysvetlil, že diely crossoverov Nissan sa môžu v jednotlivých regiónoch líšiť, aby bolo zaistené, že zákazníkovi budú spoľahlivo slúžiť dlhé roky. K tomu dodal: „Dobrým príkladom sú pneumatické vzpery udržujúce výklopné dvere otvorené. Líšia sa podľa jednotlivých regiónov, pretože plyn vo valci je citlivý na teplotu.“