Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Štúdia potvrdzuje, že hybridné vozidlá Toyota a Lexus vám ušetria peniaze

Plne hybridné pohonné jednotky od spoločnosti Toyota boli špeciálne navrhnuté s ohľadom na nízku mieru údržby a vynikajúcu odolnosť. Na rozdiel od vozidiel so vznetovým alebo zážihovým motorom nepotrebujú klasický štartér ani alternátor. Hybridné motory sú vybavené bezúdržbovou rozvodovou reťazou a nemajú žiadne hnacie remene.

Podľa výsledkov primárneho prieskumu uskutočneného spoločnosťou Tec-RMI* pre nemecký magazín správy vozových parkov BFP Fuhrpark dokážu niektoré hybridné vozidlá značky Toyota ušetriť až 1 000 eur na údržbe už po troch rokoch.

Číslo magazínu vydané 3. augusta 2015 porovnáva vybrané hybridné and plug-in hybridné modely z ponuky rôznych značiek. Všetky skúmané vozidlá mali vek 36 mesiacov a celkovo 120 000 najazdených kilometrov.

Testované vozidlá Toyota Auris Hybrid a Lexus IS 300h boli jediné hybridné modely, ktoré svojim majiteľom prinášajú „úspory“. Lexus IS 300h, ktorý dosiahol najlepšie výsledky spomedzi všetkých testovaných vozidiel, dokáže potenciálne „ušetriť“ o niečo viac ako 1 000 eur v porovnaní s vozidlom s klasickým zážihovým motorom už počas obdobia 3 rokov. Z týchto úspor približne 450 eur predstavuje ušetrené náklady na výmenu pneumatík. Toyota Auris Hybrid prináša úsporu 300 eur v porovnaní so svojím vznetovým ekvivalentom a 160 eur v porovnaní so zážihovým náprotivkom. Hybridné a plug-in modely iných značiek testované spoločnosťou Tec-RMI vykázali v rámci testovania vyššie náklady ako ich vznetové alebo zážihové ekvivalenty.

2015_Auris_23 IS 300H - STAT 04 DPL 2013 Prius_ext_05

Tieto údaje potvrdzujú úspechy silného dôrazu na úsporné technológie, ktorým je spoločnosť Toyota známa:

Vďaka systému elektronicky riadeného brzdenia s rekuperáciou (ECB-R) môžu brzdové doštičky dosiahnuť životnosť viac ako 100 000 km.
Pneumatiky štandardných rozmerov nielenže stoja menej, ale rozloženie hmotnosti hybridných vozidiel Toyota podstatne znižuje ich opotrebovanie, pričom zvyčajne vydržia viac ako 50 000 km.

Životnosť výfukového systému presahuje päť rokov vďaka vysokému podielu komponentov z nehrdzavejúcej ocele.
„Celoživotné“ žiarovky svetlometov s LED diódami od spoločnosti Toyota majú životnosť 20 rokov.

Vedúci pre vozové parky v Európe, Dave Cussell poznamenal: „Verejné uznanie cenovej úspornosti hybridných vozidiel Toyota malo za následok priemerný nárast ročného predaja hybridných vozidiel Toyota and Lexus o 26 % počas ostatných 4 rokov v Európe. Od uvedenia prvého hybridného vozidla na európsky trh v roku 2000, t. j. modelu Prius prvej generácie, prekonal kumulatívny objem predaja hybridných vozidiel hranicu 940 000 kusov. Hybridné vozidlá Toyota ponúkajú európskym firemným zákazníkom a správcom vozových parkov skutočne inteligentné riešenie.“

Spoločnosť Toyota Motor Europe posilňuje svoje zameranie na rastúci sektor vozových parkov v Európe, a hybridy k tomu výrazne prispievajú. Na mnohých národných trhoch značiek Toyota a Lexus vznikli špecializované centrá zamerané na firemných zákazníkov a predajcovia absolvovali špeciálne školenia na podporu predaja hybridných vozidiel. Za posledné 4 roky sa objem predaja spoločnosti Toyota firemným zákazníkom zdvojnásobil, z 20 000 vozidiel v roku 2011 na 40 000 v roku 2014. V minulom roku predali značky Toyota a Lexus v Európe spolu viac ako 178 000 hybridných vozidiel.

Zdroj: Transservice/Toyota

Foto: Toyota