Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Stredoeurópska premiéra Scania Interlink na veľtrhu CZECHBUS 2015

Veľtrh CZECHBUS je každoročne na Holešovickom výstavisku veľkou udalosťou, pretože ide o najväčšiu výstavu autobusov a súvisiacej techniky v strednej Európe. Ostatne to potvrdil aj tohtoročný záujem návštevníkov, ktorých do Priemyselného paláca zavítalo až 5 000. Pred ich zrakmi sa prezentovali snáď všetky významné spoločnosti z tohto odvetvia a chýbať nemohla ani švédska Scania. Tá dokonca prvýkrát v strednej Európe predstavila úplne nový model Scania Interlink.

Expozícia a exponáty zaplnili celý Priemyselný palác a voľné priestranstvo pred ním – na celkovej výstavnej ploche 15 000 m2 bolo k videniu 100 vystavovateľov, čo je o 33% viac ako v roku 2014. Oproti minulému roku sa zvýšila tiež návštevnosť, ktorá vzrástla o 14% a dosiahla hranicu 5 000 ľudí. Neskorý novembrový termín sa síce postaral o to, že začiatok výstavy sprevádzali veľmi nízke teploty aj sneženie. Nič z toho však neovplyvnilo expozíciu a drsné počasie ako keby predznamenalo veľmi silnú prezentáciu švédskej Scanie.

Tá vo vonkajšej expozícii predstavila stálicu svojho portfólia – model Irizar i6. Pätnásťmetrový obor pre 63 cestujúcich určený predovšetkým pre dlhé trasy rozhodne nešiel prehliadnuť. Zaujal tiež luxusne vybavený interiér, ktorého súčasťou boli okrem iného 7″ LCD HD obrazovky v opierkach hlavy. Pod kapotou tohto autobusu sa skrýval 13-litrový motor Euro 6 s výkonom 450 k (331 kW) a o prenos výkonu sa postarala prevodovka Scania GRSO895R (12 + 2) so systémom automatického radenia Opticruise.

„Chceli sme návštevníkom predstaviť nielen novinky, ale tiež populárny model z nášho portfólia,“ uviedol k voľbe exponátov Marcel Minarič, obchodný zástupca pre predaj autobusov Scania v SR. „Preto sme vybrali špičkovo vybavený Irizar i6, ktorý je veľmi obľúbeným vozidlom nielen u nás, ale v celej Európe. Avšak o tú najzásadnejšiu novinku sme návštevníkov veľtrhu nepripravili.“

V pravom krídle Priemyselného paláca sa bolo skutočne na čo pozerať, pretože súčasťou stánku spoločnosti Scania bol úplne nový autobus Scania Interlink. Ten bol verejnosti po prvýkrát predstavený v polovici októbra na veľtrhu Busworld v belgickom Kortrijku a pražské Holešovice sa stali miestom stredoeurópskej premiéry švédskej novinky. Dvanásť metrov dlhá Scania Interlink LD s 9-litrovým päťvalcovým motorom Scania Euro 6 CNG s výkonom 320 k (235 kW) s plne automatickou prevodovkou ZF 6AP 1400B Ecolife 6.

508566_highres_508274_highres_01 508568_highres_508276_highres_03 508569_highres_508277_highres_04 508570_highres_508280_highres_06 508571_highres_508279_highres_05

„Osobne ma veľmi teší, že sme mali možnosť predstaviť prvýkrát v českej i slovenskej republike a vôbec v strednej Európe novú Scaniu Interlink,“ uviedol k najsledovanejšiemu exponátu Scanie Marcel Minarič. „Tento model je priamym nástupcom predchádzajúceho radu Omni Express a pevne verím, že vďaka svojmu univerzálnemu využitiu a modernému dizajnu bude ešte úspešnejší, ako jeho predchodca.“

Technologickým vrcholom expozície spoločnosti Scania potom bol jednoznačne mestský autobus Citywide LE Hybrid. Nielen že mnohých návštevníkov zaujal svojim dizajnom a špičkovo spracovaným interiérom. Pozornosť pútal hlavne vďaka neobvyklému pohonu. Paralelná hybridná technológia Scania použitá v tomto vozidle kombinuje 9-litrový päťvalcový motor Scania Euro 6 na 100% bionaftu poskytujúci výkon 320 k (235 kW) a elektromotor s výkonom 150 kW. Vďaka tomu je autobus dokonale prispôsobený častým rozjazdom, a navyše táto kombinácia prispieva k významným úsporám paliva. Tento autobus je tiež vybavený unikátnou prevodovkou Scania Opticruise E-GRS895 špeciálne vyvinutou pre hybridné hnacie ústrojenstvo, pričom voľba jazdných režimov je realizovaná prostredníctvom tlačidlového DNR meniča na palubnej doske.

„Hybridná technológia je pri autobusoch niečím výnimočným. Aj keď v severnej a západnej Európe už nie je horúcou novinkou, u nás sa s ňou doposiaľ nestretávame. O to viac ma teší, že sme mohli všetkým návštevníkom ukázať naše riešenia na vlastné oči, navyše také, ktoré sú schopné pracovať na 100% bionaftu. Týmto Scania len potvrdila svoje vedúce postavenie v ponuke motorov Euro 6 na alternatívne palivá,“ dodal Marcel Minarič.

Zdroj: Transservice/Scania

Foto: Scania