Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Štát vybral v júli tohto roka na mýte 15,91 milióna eur

Nákladné autá za jazdu po spoplatnených cestách zaplatili v júli tohto roka 15,91 milióna eur.

Oproti júnu tohto roka tak vzrástol júlový výber mýta o 0,52 milióna eur. Vyplýva to z najnovších údajov mýtnej spoločnosti SkyToll. „Celkový výber mýta za sedem mesiacov tohto roku dosiahol 109,52 milióna eur. Od začiatku roku získalo nárok na zľavu z ceny mýta 21.431 vozidiel, z nich je 17.008 zo Slovenska,“ uviedol manažér pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll Anton Bódis.

Výber mýta za užívanie vymedzených úsekov na diaľniciach a rýchlostných cestách v júli tohto roka bol vo výške 9,98 milióna eur. „Oproti júnu 2014 sa vybralo viac o 2,6 %. Na vymedzených úsekoch ciest I. triedy sa v júli vybralo 5,92 milióna eur, čo je oproti júnu viac o 4,8 %,“ priblížil Bódis.

Ako ďalej vyplýva zo zverejnených údajov, na výbere mýta na cestách I. triedy sa súbežné cesty v júli tohto roka podieľali sumou 0,67 milióna eur. Z celkovej sumy vybraného mýta 42,7 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Dňom s najvyšším výberom v sledovanom období bol 7. júl, kedy sa na mýte vybralo 709.752 eur. V júli užívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 35.067 vozidiel nad 3,5 tony, medzimesačne je to o 4,1 % viac.

V elektronickom mýtnom systéme bolo k 31. júlu 2014 zaregistrovaných 243.563 palubných jednotiek. Oproti predchádzajúcemu mesiacu ich počet klesol o 2112 kusov. Z nich 71,8 % užívali vozidlá zo zahraničia. „Mobilné jednotky vynucovania riešili v júli na vymedzených úsekoch ciest 606 prípadov porušenia zákona o výbere mýta. Od vodičov vybrali mýto vo výške 8775 eur,“ doplnil Bódis.

V rámci prevádzky služby elektronického výberu mýta zaevidovala spoločnosť SkyToll v júli 2014 celkovo 14 opodstatnených podaní od zákazníkov. Z nich bolo 13 reklamácií a jedna žiadosť. „Všetky opodstatnené podania boli vybavené v lehote stanovenej v zmluve s Národnou diaľničnou spoločnosťou, teda do piatich pracovných dní,“ uviedol Bódis.

Zdroj: Netky.sk

Foto: Ilustračné, internet