Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Spoločnosť Volvo Cars predstavila novú globálnu marketingovú stratégiu

Spoločnosť Volvo Cars ohlásila úplne novú globálnu marketingovú stratégiu, ktorá jej umožní propagovať a predávať vozidlá spôsobmi, aké sa doteraz v automobilovom priemysle nepoužívali.

„Marketing v automobilovom priemysle patrí z globálneho hľadiska medzi najkonzervatívnejšie a najmenej rozvíjajúce sa odvetvia,“ povedal Alain Visser, hlavný viceprezident spoločnosti Volvo Cars pre marketing, predaj a zákaznícke služby. „Už po desaťročia v automobilovom marketingu funguje určitá schéma, ktorou sa riadia všetci výrobcovia automobilov. Teraz sa spoločnosť Volvo Cars rozhodla vzoprieť týmto princípom a implementovať stratégiu prispôsobenú svojim vlastným potrebám.“

Táto nová stratégia s názvom „Volvo Way to Market“ sa sústredí na štyri oblasti: marketingové nástroje, on-line predaj, klasické predajne a služby.

Jednou z významných zmien v rámci novej marketingovej stratégie je, že Volvo sa v budúcnosti zameria len na tri kľúčové medzinárodné autosalóny: jeden v Európe, druhý v USA a tretí v Ázii. Okrem toho spoločnosť Volvo usporiada výročné podujatie, na ktorom predstaví svoje produkty a novinky. Medzi ústredné témy novej marketingovej stratégie bude patriť aj on-line predaj a marketing a výrazné pozdvihnutie úrovne predajní a ponúkaných služieb.

Tu je podrobný opis novej stratégie:

Marketingové nástroje
Stratégia „Volvo Way to Market“ prináša radikálnu zmenu v prístupe k nástrojom na propagáciu vozidiel Volvo zameranú na všeobecnú verejnosť.

Autosalóny
Spoločnosť Volvo Cars nepopiera potrebu zviditeľňovať svoju značku, produkty a inovácie v očiach médií a zákazníkov, myslí si však, že autosalóny na to nie sú vždy najlepším nástrojom. „Autosalóny sú tradičné podujatia, na ktorých vždy jedna značka v dohodnutom čase zatieni ostatné, aby si získala pozornosť médií,“ povedal Alain Visser.
Preto spoločnosť Volvo Cars postupne zredukuje svoje autosalónové aktivity a objaví sa každoročne len na troch autosalónoch v rôznych častiach sveta: v Európe to bude ženevský autosalón, v Číne Šanghaj alebo Peking a v USA sa predstaví v Detroite. Namiesto dodržiavania tradičného autosalónového kalendára spustí spoločnosť Volvo Cars sériu nových iniciatív, ktoré by mali mať intenzívnejší dopad a využívať viac individuálny prístup k médiám a zákazníkom. Podľa vzoru slávnostného predstavenia úplne nového modelu Volvo XC90, ktoré sa odohralo v auguste vo švédskom Štokholme, spoločnosť Volvo každý rok usporiada podujatie zamerané na predstavenie značky Volvo, nových produktov a inovácií, a to spôsobom zodpovedajúcim statusu a identite značky.

Reklama
Spoločnosť Volvo Cars nehodlá vynaložiť na reklamu toľko prostriedkov ako jej väčší konkurenti. Odkaz značky Volvo bude teda musieť byť o to výraznejší a spoločnosť Volvo Cars si bude musieť vyberať najvhodnejšie mediálne kanály.

Vedúce postavenie v digitálnom svete
Najväčšia revolúcia v automobilovom priemysle dnes neprebieha v ústrediach samotných výrobcov, ale v obývačkách spotrebiteľov. Veľká väčšina zákazníkov v rôznych častiach sveta dnes nakupuje on-line. Nechodia od predajne k predajni, ale surfujú po webových stránkach. Preto sa stratégia „Volvo Way to Market“ v prvej fáze sústredí na získanie vedúceho postavenia v digitálnom svete a na tri kľúčové prvky:

Digitálny obchod
Spoločnosť Volvo Cars postupne zavedie on-line predaj na celom svete. On-line predaj však nemá byť náhradou siete klasických predajní, ale ich doplnkom. Spoločnosť Volvo Cars pri vývoji tohto nástroja úzko spolupracovala so svojimi predajcami, aby sa nevytratil pocit osobného kontaktu, ktorý je pri predaji a servise vozidiel taký dôležitý. Prvý a úspešný krok v zavádzaní digitálneho obchodu predstavoval čisto internetový predaj 1 927 kusov modelu Volvo XC90 Special Edition v septembri. Tento úspech ešte posmelil spoločnosť Volvo v odhodlaní zintenzívniť svoje aktivity v oblasti digitálneho obchodu.

Predajne
Niektorí automobiloví výrobcovia investovali do takzvaných značkových centier, situovaných do veľkých miest. Spoločnosť Volvo Cars je presvedčená, že samotný predajca Volvo je tým najlepším značkovým centrom. Preto spoločnosť Volvo Cars začala zavádzať tieto iniciatívy:

• Všetky nové predajne budú mať na celom svete uniformné usporiadanie, vzhľad a charakter. Exteriér aj interiér budú vyzerať a pôsobiť škandinávsky ako pravé Volvo.
• Existujúce predajne budú v podobnom štýle upravené pomocou malých, ale významných detailov. Budú poukazovať na škandinávske korene značky Volvo, na kľúčové atribúty produktov Volvo a na výhody, ktoré zákazníkom ponúkajú.
• Spoločnosť Volvo Cars sa zameria na originálne detaily, zdôrazňujúce škandinávsku a švédsku históriu značky. Zákazníkovi bude napríklad ponúknutý nápoj z pohára vyrobeného vo Švédsku, budú ho obklopovať zvuky a vône pripomínajúce Škandináviu a v čakárni, resp. oddychovom priestore budú môcť ochutnať špeciality švédskej kuchyne.
• Všetci zamestnanci predajcu absolvujú program školení, na ktorých sa zoznámia s týmito novými procesmi a štandardmi zákazníckych služieb. Pracovníci európskych predajní budú nosiť oblečenie od švédskeho módneho návrhára Oscara Jacobssona.

Servis
Poslednú časť stratégie „Volvo Way to Market“ tvorí služba „Volvo osobný servis“, ktorá spočíva v pridelení „osobného servisného technika“ každému jednému zákazníkovi značky Volvo. Pri odovzdávaní nového vozidla bude zákazníkovi predstavený jeho osobný servisný technik, ktorý sa bude o zákazníka a jeho vozidlo starať po celý čas, čo bude vozidlo vlastniť.

Zavedenie tejto služby si, samozrejme, vyžiada rozsiahly program vzdelávania pracovníkov, ktorý už v súčasnosti prebieha. Služba „osobný servisný technik“ bola už v niekoľkých krajinách zavedená v rámci pilotného programu a výsledkom je výrazný nárast spokojnosti zákazníkov v týchto krajinách. Do roku 2018 budú túto službu štandardne ponúkať všetci predajcovia Volvo na celom svete.