Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Predaj hybridných vozidiel Toyota v Európe stále rastie

Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila údaje o predaji za tretí štvrťrok, v ktorom sa predalo 211 100 vozidiel značky Toyota a Lexus. Od januára do septembra sa tak predalo celkovo 662 000 vozidiel a podiel skupiny na trhu za toto deväťmesačné obdobie dosiahol 4,7%. Predajné výsledky skupiny TME podporil najmä nárast predaja v západnej Európe (o 9%) a strednej Európe (o 10%). Spoločný podiel značiek Toyota a Lexus na trhoch východnej Európy (Rusko, Ukrajina, Kazachstan a Kaukaz) vzrástol medziročne o 0,1 % na 7,8%, pričom tento trh má klesajúcu tendenciu (-35%).

Predaj hybridných modelov značky Toyota a Lexus v priebehu rovnakého obdobia dosiahol 152 000 kusov, čo predstavuje takmer štvrtinu všetkých predaných vozidiel v celej Európe a tretinu kusov predaných v západnej Európe.

Nárast predaja hybridných vozidiel oboch značiek za prvých deväť mesiacov tohto roka predstavuje 16% medziročne, čo potvrdzuje obľúbenosť tohto alternatívneho pohonu na európskom trhu. Predaj hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus, ktorý v roku 2010 dosiahol 70 000 kusov, tento rok prekročí hranicu 200 000 predaných vozidiel.

„Z bodu, kde sa momentálne nachádzame, jasne vidíme, že európski zákazníci sú čoraz pevnejšie presvedčení o výhodách hybridného pohonu, a s ôsmimi hybridnými modelmi značky Toyota a ôsmimi značky Lexus, ktoré budú čoskoro v našej ponuke a pokryjú približne 60% segmentov trhu, sme v dobrej pozícii na to, aby sme spĺňali potreby našich zákazníkov,“ uviedol výkonný viceprezident spoločnosti TME Karl Schlicht. „Práve sme dosiahli míľnik jedného milióna predaných hybridných vozidiel v Európe a osem miliónov na celom svete. Vďaka hybridom sme schopní v Európe rásť trvalo udržateľným spôsobom, čo nám pomáha dosahovať silný rast v západnej a strednej Európe a kompenzovať pokles na trhoch východnej Európy. Značke Lexus, ktorá je na Západe v podstate hybridnou, sa tento rok darí obzvlášť dobre – jej predaj zatiaľ dosiahol medziročný nárast 28%.“

Úspech hybridných vozidiel

Predaj hybridných modelov značiek Toyota a Lexus dosiahol za prvých deväť mesiacov tohto roka 152 000 kusov, čo je nárast o 16% v porovnaní s minulým rokom. Predaj hybridných vozidiel predstavuje celkovo 23% všetkých predaných vozidiel spoločnosti TME. V porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku, kedy to bolo 20%, ide o nárast, ktorý len potvrdzuje stúpajúci záujem zákazníkov a ich dôveru v našu hybridnú technológiu.

Mimoriadnej obľube sa teší model Toyota Yaris Hybrid. S 53 000 predanými kusmi od januára tohto roku dosiahol 25-percentný nárast predaja v porovnaní s obdobím prvých deviatich mesiacov roku 2014, pričom každý tretí Yaris predaný v Európe je hybridný model.

Výrobný závod spoločnosti Toyota vo Francúzsku, Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), začiatkom tohto mesiaca vyrobil svoj 200-tisíci automobil s hybridným pohonom. Výroba modelu Yaris Hybrid predstavuje takmer 40% celkovej produkcie modelu Yaris, čo je výrazný nárast v porovnaní s pôvodnými 25 percentami z apríla 2012, keď začal tento výrobný závod automobilky Toyota na severe Francúzska vyrábať hybridnú verziu svojho úspešného modelu Yaris.

Výrazný spád nabral predaj hybridných vozidiel Lexus Hybrid, ktorý v prvých deviatich mesiacoch tohto roka stúpol o 39% a dosiahol 31 000 predaných kusov. Vozidlá s hybridným systémom pohonu Lexus Hybrid Drive predstavujú 64% všetkých predaných vozidiel značky Lexus, pričom predajné čísla v západnej Európe dosahujú 96%.

Tento rok spoločnosť Toyota uviedla v Európe na trh prvé sériovo vyrábané vozidlo na palivové články s vodíkovým pohonom, model Toyota Mirai. V roku 2015 prichádza na trh v Nemecku, Veľkej Británii a Dánsku a po nich bude v prvom polroku 2016 nasledovať Belgicko. Týmto krokom sme zvýraznili našu stratégiu smerom k čistej mobilite budúcnosti, ktorú sme začali pred 18 rokmi uvedením hybridného modelu Toyota Prius Hybrid.

Úspech značky Toyota

Mimoriadne dobre sa stále darí novému modelu Aygo. Jeho predaj počas prvých deviatich mesiacov tohto roka dosiahol 69 000 kusov, čo je nárast o 33% v porovnaní s minulým rokom.

Predaj čerstvo prepracovaného modelu Toyota Yaris stúpol o 12% na 152 600 kusov, pričom mimoriadne dobre sa darilo hybridnému modelu Yaris Hybrid, ktorý v septembri zaznamenal svoj najlepší predajný mesiac. V prvých deviatich mesiacoch roka sa predalo celkom 53 000 hybridných vozidiel Yaris.

Nový Auris a Avensis, ktoré ešte len vstúpili na európsky trh, vykazujú pozitívny trend od samého začiatku predaja, a do konca roka prispejú k nášmu ročnému objemu predaja. Medziročný objem predaja modelu Avensis dosiahol 26 000 kusov, teda nárast o 10% v porovnaní s minulým rokom.

Úspech značky Lexus

Značka Lexus dosiahla v období od januára do septembra svoj historicky najlepší predajný výsledok v Európe. V priebehu prvých deviatich mesiacov 2015 stúpol predaj vozidiel značky Lexus o 28% a dosiahol 48 000 predaných kusov. Potvrdzuje sa tým veľmi pozitívny trend, ktorý sa začal už minulý rok rastom predaja v západnej Európe. Napriek poklesu trhu vo východnej Európe predaj vozidiel značky Lexus medziročne stúpa.

K tomuto úspechu prispieva aj novo uvedený model NX. Predaj tohto vozidla prekročil 21 000 kusov, z ktorých približne 60% tvoria modely s hybridným pohonom.

Lexus je jednou z najrýchlejšie rastúcich luxusných značiek v Európe. Očakávame, že skvelý výsledok, ktorý sme dosiahli v prvom polroku, bude pokračovať aj po zvyšnú časť roka a že dosiahneme nový predajný rekord v podobe viac ako 60 000 predaných vozidiel.

Zdroj:Transservice/Toyota

Foto: Toyota