Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Praktickejší a individuálnejší Citan

S mnohými ďalšími zdokonaleniami je Mercedes-Benz Citan teraz ešte príťažlivejší. Jednou zo základných zmien je krok k stupňu čistoty spalín Euro 6. S novou zvláštnou výbavou od dvojsedadla pre spolujazdcov cez zabudovaný navigačný systém a strešné okno až po cúvaciu kameru je Citan opäť praktickejší a individuálnejší. Všetky novinky možno objednávať už dnes.

Citan teraz spĺňa emisný štandard Euro 6

Všetky dodávky Mercedes-Benz Citan s registráciou ako osobné motorové vozidlo už od júna sériovo spĺňajú stupeň čistoty spalín Euro 6. Od toho istého termínu možno dodávky Citan s registráciou ako nákladné motorové vozidlo na želanie získať s Euro 6, už viac ako rok pred povinným legislatívnym zavedením tohto stupňa čistoty spalín.

Nový stupeň čistoty spalín v Citane je čistý v každom ohľade: Citan s dieselovým motorom dosahuje Euro 6 vo všetkých variantoch iba samotnými opatreniami vo vnútri motora a zásobníkovým katalyzátorom NOx. Náročná technika SCR nie je potrebná, preto sa vodiči dodávky Citan nebudú musieť starať o ďalšiu prevádzkovú látku AdBlue. Kompaktný preplňovaný dieselový motor so zdvihovým objemom 1,5 l je na výber v troch výkonových stupňoch s výkonom 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k).

Balík BlueEFFICIENCY a vyšší krútiaci moment pre dieselový motor s Euro 6

Citan je podľa stupňa čistoty spalín Euro 6 k dispozícii s balíkom BlueEFFICIENCY. Obsahuje aj funkciu ECO štart – stop a spotrebu paliva vyhotovení s dieselovým motorom znižuje podľa NEFZ na iba 4,3 l/100 km. Citan dosahuje túto vynikajúcu spotrebu bez akéhokoľvek obmedzenia jazdného výkonu.

Prechodom na Euro 6 sa maximálny krútiaci moment všetkých dieselových motorov zvýšil o 20 Nm na hodnoty od 200 Nm do 260 Nm. To znamená citeľné zvýšenie hnacej sily približne o desať percent. Výkon ostáva nezmenený v rozsahu 55 kW (75 k) a 81 kW (110 k).

Benzínový Citan: vyšší krútiaci moment, na želanie dvojspojková prevodovka 6G-DCT

Novinky sú aj v prípade modelu Citan 112 s benzínovým motorom a Euro 6: hnací agregát so zdvihovým objemom 1,2 l presvedčí ešte silnejším nástupom. Pri nezmenenom výkone 84 kW (114 k) motor teraz v prípade použitia funkcie kickdownkrátkodobo vyvinie krútiaci moment 205 namiesto 175 Nm. Prídavný krútiaci moment je k dispozícii pri prevodových stupňoch dva, tri a štyri zakaždým najviac na 20 sekúnd, uľahčí napríklad predchádzanie a je tak ďalším faktorom bezpečnosti.

Citan 112 možno okrem toho na želanie získať s dvojspojkovou prevodovkou 6G-DCT. Šesťstupňová prevodovka spája hospodárnosť mechanickej prevodovky s komfortom automatiky. Je vybavená dvoma samostatnými spojkami, jednou pre nepárne a druhou pre párne prevodové stupne. Počas jazdy je nasledujúci stupeň už predvolený, medzi otvorením a zatvorením oboch spojok ubehnú iba zlomky sekundy. Bleskurýchle preradenie sa uskutoční takmer bez prerušenia prenosu ťažnej sily a jazdec ho preto sotva pocíti. Jeho prácu okrem toho podporujú aj funkcia plazenia a asistent rozjazdu.

Jazdné výkony s dvojspojkovou prevodovkou v porovnaní so zvyčajne radenou šesťstupňovou prevodovkou ostávajú nezmenené.

press_1553_gallery_10880p press_1553_gallery_10881p press_1553_gallery_10882p press_1553_gallery_10883p press_1553_gallery_10885p press_1553_gallery_10896p press_1553_gallery_10902p press_1553_gallery_10903p

Drobné detaily uľahčujú všedný deň

Množstvo nových detailov teraz uľahčuje všedný deň v Citane. Prístroje teraz o stave vecí informujú pomocou grafiky typickej pre značku. Novo navrhnutá bola aj páka ručnej brzdy. Madlo vnútri na zadných výklopných dverách zjednodušuje zatváranie – ruky ostanú čisté.

Ešte individuálnejší: nová praktická výbava na želanie

S novou výbavou na želanie je Citan teraz ešte individuálnejší. Citan s registráciou ako osobné motorové vozidlo v dlhom vyhotovení  možno na želanie získať s deleným vyklápacím strešným oknom nad prednými sedadlami. Strešné polovice sú tónované a možno ich individuálne manuálne otvárať v smere jazdy.

Ešte flexibilnejší bude Citan skriňová dodávka s novým dvojsedadlom pre spolujazdcov. Obe miesta sú vybavené trojbodovým bezpečnostným pásom a výškovo nastaviteľnou opierkou hlavy. Ak miesta nie sú obsadené, chrbtové operadlá možno vyklopiť dopredu, stredné operadlo vtedy môže poslúžiť ako podložka na písanie. Pod dvojsedadlom sa nachádza úložný priečinok. Je prístupný zhora cez jednodielny sedací vankúš, ktorý sa odklápa dopredu.

Cestu do cieľa ukáže nový, špeciálne pre Citan vyvinutý navigačný systém. Zariadenie má formát 1 DIN, obsluhuje sa cez dotykovú obrazovku formátu 3,5 palca. Výbava zahŕňa okrem navigácie GPS s kartografickými údajmi pre Európu prípojku USB, otvor na kartu microSD, ako aj rozhranie AUX a Bluetooth so zariadením na hlasitý hovor. Digitálny prenosový štandard DAB+ zaručuje vynikajúci príjem rozhlasu.

Nová cúvacia kamera na želanie uľahčuje manévrovanie a zvyšuje tak bezpečnosť. Kamera sa nachádza za držiakom evidenčného čísla na zadných výklopných, respektíve zadných dverách. Aktivuje sa zaradením spiatočky. Obraz kamery sa zobrazuje vo vnútornom zrkadle, ktoré sa pri silnom dopadajúcom svetle automaticky zacloní. Pomocné čiary pomáhajú pri odhadovaní odstupov. Nové je aj poplašné zariadenie na želanie pre vozidlá Citan ako skriňová dodávka, Mixto a Tourer s registráciou ako nákladné motorové vozidlo. Aktivuje sa rádiovým diaľkovým ovládaním na kľúči od vozidla.

Nový názov: Citan Kombi sa teraz volá Citan Tourer

Okrem technických noviniek Citan Kombi teraz získal aj nový názov: Citan Tourer. Citan tak nadväzuje na názvoslovie nového modelu Vito.

Zdroj: Transservice/Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz