Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Optimalizovaná návesová súprava zníži o 20 percent spotrebu

Až dvadsaťpercentné zníženie spotreby (i emisií CO2) oproti bežnému ťahaču s návesom ponúka optimalizovaná návesová súprava, ktorú predstavila koncom septembra na 66. veľtrhu IAA úžitkových vozidiel v nemeckom Hannoveri divízia Mercedes-Benz Trucks (koncernu Daimler) a výrobca návesov Krone.

V optimalizovanej návesovej súprave sa uplatňuje Mercedes-Benz Actros s balíkom opatrení na zvýšenie efektívnosti a najnovšou generáciou radového šesťvalcového motora OM 471 (úspora spotreby až šesť percent), predvídavý tempomat Predictive Powertrain Control (úspora až päť percent) aj nové pneumatiky s nízkym valivým odporom s hodnotou A (úspora dve až štyri percentá). Súčasťou súpravy je tiež nový sedlový náves Krone Profi Liner Efficiency s vylepšenou hodnotou súčiniteľa cW o 11,5 percenta vďaka kapotáži bokov i náprav a štvordielnemu zadnému krídlu (celkové zníženie spotreby o viac ako päť percent).

Účinnosť nového sedlového návesu potvrdila trojmesačná skúška (pod názvom Efficiency Run). Päť návesových súprav (spoločností Große-Vehne, Elflein, Rhenus, Seifert a Wiedmann & Winz) absolvovalo v rámci skúšky počas bežných prepráv s novým návesom vyše 150-tisíc kilometrov.

„Optimalizovaná návesová súprava je prínosom pre životné prostredie a našich zákazníkov: znižuje emisiu CO2 a spotrebu paliva až o 20 percent – a refinancuje sa približne už po jeden a pol roku.“ Zhodnotil skúšku Efficiency Run člen predstavenstva spoločnosti Daimler zodpovedný za divíziu Mercedes-Benz Trucks Dr. Wolfgang Bernhard. Zároveň potvrdil, že produkty, ktoré optimalizovaná súprava zahrnuje sú už sériovo dostupné.

Zdroj: Transservice/Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz