Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Nárast predaja značky Ford v Európe v prvom polroku 2014 vďaka novým vozidlám

Predaj vozidiel značky Ford v Európe vzrástol v prvom polroku 2014 o 6,6 percenta. Automobilka za to vďačí uvedeniu nových vozidiel na trh ako aj nárastu predaja v celom odvetví.

Objem predaja vozidiel značky Ford na 20 tradičných európskych trhoch automobilky dosiahol v prvom polroku celkovo 605 400 predaných vozidiel – čo je v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2013 nárast o 37 700 vozidiel, resp. o 6,6 percenta. Spoločnosť Ford tak mierne prekročila celkový nárast predaja v odvetví, ktorý za prvý polrok dosiahol 6,3 percenta. Podiel automobilky Ford na trhu v Európe bol v prvom polroku na úrovni 7,9 percenta.

Počet vozidiel značky Ford predaných v júni tohto roku taktiež vzrástol v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka. Automobilka v júni 2014 predala viac ako 109 000 vozidiel, čo je nárast o 2,2 percenta v porovnaní s júnom 2013. Podiel na trhu sa znížil o 0,2 percentuálneho bodu na 8,0 percenta.

„Cenové prostredie v Európe je naďalej mimoriadne konkurenčné,“ uviedol Stephen Odell, prezident spoločnosti Ford pre Európu, Blízky východ a Afriku. „Náš predaj však stúpa vďaka našej novej ponuke modelov a naďalej prekonávame priemer v odvetví cez predajné kanály s vyššou hodnotou – ako je maloobchodný predaj a predaj firemných a úžitkových vozidiel.“

„Od októbra 2012, keď sme oznámili náš transformačný plán One Ford pre Európu, sme zatiaľ uviedli na trh 15 nových alebo výrazne vynovených vozidiel. V druhom polroku prinesieme ešte ďalšie nové modely, vrátane nového Focusu a úplne nového modelu Mondeo,“ dodal Odell.

Kvalita predaja spoločnosti Ford sa naďalej zlepšuje, pričom celkový maloobchodný predaj a predaj firemných vozidiel dosiahol medziročne v júni 72 percent, čo je zlepšenie o jeden percentuálny bod v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2013 a o dva percentuálne body v porovnaní s priemerom v odvetví. V júni dosiahol maloobchodný predaj a predaj firemných vozidiel automobilky Ford 73 percent jej celkového predaja, čo je o tri percentuálne body viac v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka a o päť percentuálnych bodov viac v porovnaní s priemerom v odvetví.

Viac ako 52 percent vozidiel značky Ford predaných v prvých šiestich mesiacoch tohto roka boli nové vozidlá alebo vozidlá s výraznou úpravou vzhľadu. Tieto nové produkty taktiež pomáhajú zvyšovať ziskovosť predajcov značky Ford, ktorá stúpla v prvom polroku približne o 50 percent. Zvýšenie ziskovosti pomáha predajcom značky Ford investovať do oblastí, ktoré prispejú k zvýšeniu spokojnosti zákazníkov, ako sú napríklad lepšie internetové portály či predajne s novým vzhľadom.

Predaj úžitkových vozidiel značky Ford dosiahol v prvom polroku 104 000 predaných vozidiel, čo je nárast o 10,5 percenta, teda najlepší medziročný objem predaja od roku 2011. Podiel automobilky Ford na trhu s úžitkovými vozidlami za prvý polrok vzrástol o 0,3 percentuálneho bodu na 10,5 percenta, čo je jej najlepší výsledok od roku 1998. Minulý mesiac dosiahla spoločnosť Ford svoj najlepší výsledok v oblasti júnového objemu predaja úžitkových vozidiel od roku 2008 and svoj najlepší júnový podiel na trhu s úžitkovými vozidlami od roku 1996.

Významne stúpol aj predaj vozidiel Ford vybavených vyspelým 1,0-litrovým zážihovým motorom EcoBoost, ktorý nedávno – už tretí rok po sebe – získal titul Medzinárodný motor roka. V prvom polroku 2014 dosiahol nárast o 15,3 percenta v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku.

Litrový motor EcoBoost, ktorý bol prvý raz uvedený na trh v roku 2012 v modeli Ford Focus, je dnes v Európe v ponuke v ďalších deviatich vozidlách: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX a Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect a Transit Courier. Vyše 30 percent vozidiel Fiesta a viac ako 33 percent kusov modelu Focus predaných v prvom polroku 2014 bolo vybavených 1,0-litrovým motorom EcoBoost.

Medziročne v júni predstavila spoločnosť Ford v Európe tri úplne nové vozidlá – dvojtonový Ford Transit, Tourneo Courier a Transit Courier – a na druhý polrok má pripravené ďalšie úplne nové alebo výrazne upravené modely. Patria k nim verzie nového modelového radu Focus – vrátane vozidla Focus ST, ktoré bude po prvý raz vybavené vyspelým vznetovým motorom – a vozidlá z rodiny Mondeo, ako je hybridný model Mondeo Hybrid, a taktiež hybridný elektromobil C-MAX Energi.

Snímka1

Zdroj: Transservice, ford

Foto: ford