Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Najdlhší európsky linkový autobus CapaCity L už jazdí

Nový veľkopriestorový jednokĺbový štvornápravový autobus CapaCity L značky Mercedes-Benz poskytuje pri najväčšej prípustnej hmotnosti 32 ton a na európske pomery výnimočnej dĺžke 21 metrov miesto až pre 191 cestujúcich (v sériovom vyhotovení). Osobitne vyvinuté kĺbové riadenie Articulation Turntable Controller (ATC) s prepojením na elektro hydraulicky riadenú štvrtú vlečenú nápravu zvyšujú autobusu pohyblivosť, ovládateľnosť a spôsobilosť aj pre jazdu v extrémnych situáciách. Vozidlo má priemer zatáčania 24,47 metra. Minimálna prejazdová šírka smerového oblúka v rámci priemeru zatáčania autobusu je 7,1 m. Nový autobus CapaCity L, ktorý sa už začal testovať v bežnej premávke, udáva vo svojom segmente tiež štandardy bezpečnosti a dynamiky jazdy.

Efektívny pohon pre CapaCity L poskytuje (v jeho zadnej časti vľavo zvislo umiestnený) radový šesťvalcový motor 10,7-litra (vo vyhotovení 265 kW/360 k; 1700 Nm alebo 290 kW/394 k; 1900 Nm). Pri oboch variantoch spĺňa stupeň čistoty spalín Euro VI. Spomedzi všetkých mestských autobusov s naftovým pohonom spotrebuje CapaCity L najmenej paliva v prepočte na jedno miesto pre cestujúceho.

Dizajn nového CapaCity L prezrádza jeho pôvod z rodiny najžiadanejšieho mestského autobusu Citaro. Vďaka veľkým skleneným plochám pôsobí (aj napriek impozantným rozmerom) vábivým, vzdušným a svetlým dojmom. Medzi jeho výhody patrí aj flexibilné stvárnenie priestoru pre cestujúcich pri plnení želaní jeho prevádzkovateľov. Popri sériovom vyhotovení ponúkne CapaCity L aj individuálne balíky dizajnov či úpravu s hladkou kapotou, s vizuálnym rozšírením zadných svietidiel alebo krytmi neriadených kolies.

CapaCity L bol vyvinutý predovšetkým pre účelné využitie počas dopravných špičiek na vysoko frekventovaných linkách v mestských aglomeráciách. Rovnako ako pre dopravné systémy BRT (Bus Rapid Transit) s vlastnými jazdnými pruhmi pre autobusy.

press_1440_gallery_9952p press_1440_gallery_9953p press_1440_gallery_9954p press_1440_gallery_9955p

Zdroj: Transservice/Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz