Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Modely Mitsubishi vystavené na Ženevskom Autosalóne 2016

Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) predstaví na 86. medzinárodnom autosalóne*2 v Ženeve koncepčné vozidlo MITSUBISHI eX*1 Concept. MITSUBISHI eX Concept prichádza vo svojej európskej premiére v podobe kompaktného SUV poháňanom výkonným systémom elektrického pohonu budúcej generácie, ktorý ponúkne reálny dojazd 400 km. Nové koncepčné vozidlo vyjadruje pohľad spoločnosti MMC na Ďalší krok smerom k novej dimenzii jazdy s vozidlami SUV a budúcimi technológiami pohonu na elektrickú energiu.

Spolu so štúdiou MITSUBISHI eX Concept bude na stánku spoločnosti MMC vystavených celkom 13 vozidiel (10 počas novinárskych dní) vrátane: svetovej premiéry vývojových štúdií L200*3 GEOSEEK*4 Concept a ASX*5 GEOSEEK Concept – obe vybavené špeciálnym príslušenstvom vyjadrujúcim outdoorové dobrodružstvo – rovnako ako aj modernizovaného ASX 2017.

Medzi ďalšie zaujímavosti na stánku Mitsubishi Motors v Ženeve bude patriť model podvozku plug-in hybridného Outlandera PHEV, ale aj panelová prezentácia, ktorá zachytáva príbeh 50-ročnej histórie výskumu a vývoja Mitsubishi Motors v oblasti vozidiel na elektrický pohon.

Najmä model podvozku Outlandera PHEV bude vysvetlovať prednosti elektrických vozidiel jednoduchou a zrozumiteľnou formou, vrátane hlavných technických vlastností plug-in hybridného systému PHEV s dvomi elektromotormi poháňajúcimi všetky kolesá (Twin Motor 4WD). Okrem toho bude na stánku MMC vystavený aj vizuálny model zobrazujúci dodávku elektrickej energie do domácnosti z batérie pohonu Outlandera PHEV.

1. MITSUBISHI eX Concept

MITSUBISHI eX Concept je vízia kompaktného SUV poháňaného systémom elektrického pohonu budúcej generácie, ktorý prináša vynikajúcu environmentálnu výkonnosť, krútiaci moment a plynulé zrýchlenie ako aj tichú prevádzku. Je poháňané integrovaným systémom kontroly dynamiky vozidla s dvojicou elektromotorov poháňajúcich všetky kolesá (Twin Motor 4WD) a S-AWC pre presné riadenie a vynikajúcu stabilitu vozidla. V spolupráci s pokročilými systémami on-line pripojenia vozidla a technológiami aktívnej bezpečnosti poskytuje funkcie polo autonómneho riadenia na rýchlostných komunikáciách ako aj schopnosť autonómneho riadenia a manévrovania vozidla pri parkovaní.

Dizajn exteriéru

Aktívny a pulzujúci dizajn MITSUBISHI eX Concept eX stavia na veľmi hutnej a robustnej podobe, vďaka ktorej tento koncept pôsobí ako vytesaný z jediného bloku, pričom zároveň spája eleganciu a štýlovosť coupé karosérie typu „shooting brake“*6 s krivkami kompaktného SUV. Kým batožinový priestor poskytuje dostatok priestoru pre prevoz vecí určených pre outdoorové aktivity, MITSUBISHI eX Concept evokuje imidž športového crossoveru, energicky sa prepletajúceho ulicami mesta.

  • Predná maska je ďalšou interpretáciou novej vizuálnej identity spoločnosti MMC, označovanej ako Dynamic Shield (Dynamický štít), v tomto prípade so zdôraznením funkčnosti: okrem vizuálneho stvárnenia „štítu“ (pre ochranu osôb aj samotného vozidla) sú hore umiestnené svetlá denného svietenia a smerové svetlá lepšie viditeľné pre chodcov, zatiaľ čo svetlomety posadené o niečo nižšie v rohoch nárazníka zamedzujú oslňovaniu vozidiel v protismere ako aj chodcov.
  • Ďalším prvkom, ktorý vizuálne zdôrazňuje bezpečnosť a zlepšuje pocit istoty je použitie gumenej ochrany v spodnej a po stranách prednej časti vozidla pre prípad kontaktu s chodcami či prekážkami.

Dizajn interiéru

  • Ľahké nastupovanie z a do vozidla vďaka zadným dverám otvárajúcim sa v protismere a bez prostredných B-stĺpikov.
  • Príjemný interiér s odlišným farebným prevedením palubnej dosky a čalúnenia dverí zo strany kokpitu vodiča a spolujazdca evokuje rozdielnu atmosféru na jednotlivých stranách vozidla. Takto navrhnutú kabínu charakterizuje športový a presvetlený charakter interiéru ako aj jeho pestrosť, eleganciu a celkovú priestrannosť.
  • Použitie rámovej konštrukcie potiahnutej mäkkými materiálmi na prístrojovej doske a ďalších kľúčových prvkov v prednej časti kabíny sa odrazilo v pocite ľahkosti, nielen vizuálnej, ale aj skutočnej konštrukčnej (zníženie hmotnosti vozidla).
  • Súčasťou stredovej konzoly sú okrem ďalšieho dve prenosné batérie, ktoré je možné vybrať a použiť mimo vozidla pri aktívnom trávení voľného času.
  • Štúdia eX Concept ďalej používa čelné sklo sprostredkujúce rozšírenú realitu*7 (AR), zatiaľ čo uprostred prístrojového panelu nájdeme tzv. „Inteligentný displej“ prepojený s inteligentným telefónom vodiča a AI systémami v Cloude, ktorý vodičovi prináša najrôznejšie informácie týkajúce sa jazdy a odporúčania prispôsobené jeho záujmom a vkusu. MITSUBISHI eX Concept je napojený na informačnú sieť technológie on-line prepojenia automobilov, a prináša tak úplne nové zážitky z cestovania a súčasne otvára rad nových možností.
  • Medzi ďalšie funkcie prinášajúce zážitok z komfortnej jazdy bez námahy patrí obraz premietaný po oboch stranách prístrojového štítu, ktorý nahrádza tradičné vonkajšie spätné zrkadlá ako aj displej na stropnej konzole zobrazujúci výhľad smerom dozadu a nahrádzajúci klasické vnútorné spätné zrkadlo; aj v tomto prípade sa používa kamera s vysokým rozlíšením v zadnej časti vozidla. Systém využíva kamery s vysokým rozlíšením upevnené po stranách karosérie vozidla; minimalizuje tak zbytočné pohyby očí odvádzajúce pozornosť od riadenia.

MITSUBISHI eX Concept_GMS 2016 Vyvojova studia Mitsubishi ASX GEOSEEK_GMS 2016 Vyvojova studia Mitsubishi L200 GEOSEEK_GMS 2016 Vyvojove studie L200 & ASX GEOSEEK_GMS 2016

 

Sústava elektrického pohonu budúcej generácie

  • MITSUBISHI eX Concept so sústavou elektrického pohonu budúcej generácie kombinuje vysokokapacitné a vysoko výkonné batérie druhej generácie s kompaktnými a vysoko výkonnými elektromotormi (vpredu a vzadu). Vďaka tomuto usporiadaniu je celý pohon nielen ľahší a hospodárnejší, ale znížením hmotnosti vozidla sa teraz toto môže pochváliť dojazdom 400 km. Výsledná pohonná sústava garantuje pôsobivú a úplne hladkú akceleráciu, ktorou môže disponovať iba elektromobil – ktorého najvyšší krútiaci moment je k dispozícii už od nulových otáčok; predné aj zadné kolesá disponujú výkonom 70 kW, a tak celkový výkon systému predstavuje 140 kW.
  • Sústava pohonu Twin Motor 4WD s dvojicou elektromotorov používa integrovaný stabilizačný systém Mitsubishi Motors S-AWC (skr. Super-All Wheel Control) pre riadenie pohonu všetkých kolies, ktorý vyvíja brzdnú silu na predných kolesách v kombinácii s mechanizmom AYC (aktívna kontrola stáčania okolo zvislej osi) na prenos hnacej sily, regulujúci rozdelenie krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami. Systém AYS kontroluje prerozdelenie krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami a napomáha vodičovi držať sa čo najviac zvolenej línie jazdy ako aj zvýšiť úroveň stability vozidla.

Technológie autonómneho riadenia

  • MITSUBISHI eX Concept je schopné polo autonómneho riadenia na rýchlostných komunikáciách, kedy sa využívajú dáta z kamier a radarov na vozidle, ktoré analyzujú aktuálnu situáciu v celom okolí vozidla, pričom automaticky dochádza k regulácii rýchlosti jazdy (zníženie rýchlosti alebo zrýchlenie) alebo k dodržaniu či k zmene jazdných pruhov.
  • Spojenie prepojeného automobilu a technológií aktívnej bezpečnosti pre bezpečnejšiu a komfortnejšiu jazdu zahŕňa technológie autonómneho riadenia „Parkovania s obsluhou“ (Valet Parking Assistant), ktorý spája služby zaparkovania vozidla v hoteloch či reštauráciách s autonómnym manévrovacím systémom vozidla a umožňuje vozidlu vyhľadať si svoje vlastné parkovacie miesto, zaparkovať a následne po privolaní vodičom prostredníctvom smartfónu vyparkovať bez akéhokoľvek zásahu vodiča.

2. Vývojové štúdie GEOSEEK

Pridaním trochu „korenia“ aktuálnym modelom L200 a ASX, každá z vývojových štúdií GEOSEEK bola vybavená drsne vyzerajúcim príslušenstvom stylingu exteriéru vyjadrujúcim dobrodružný outdoorový charakter vozidla určeného pre outdoorových nadšencov.

Exteriér

  • Obe verzie vývojových štúdií GEOSEEK, vyjadrujúce húževnatosť týchto modelov, disponujú unikátnou svetlo šedou farbou exteriéru, zatiaľ čo časti, ktoré symbolizujú funkčný charakter SUV (rámiky hmlových svetiel, lemy blatníkov, ráfiky kolies s diskami z ľahkých zliatin, bočné lišty, spojler piatych dverí, zadný nárazník), ako aj nápadné spätné zrkadlá sú zvýraznené žiarivou oranžovou farbou.
  • Pre zvýraznenie ich aktívneho vzhľadu disponujú obe štúdie športovým sieťovaným krytom prednej masky a ochranným krytom spodného nárazníka, pričom obe sú vybavené strešným nosičom na prepravu bicyklov alebo kempingového vybavenia.
  • Vývojová štúdia L200 má pracovné svetlá a úchyty zabudované do strešných lyžín, zatiaľ čo štúdia ASX využíva LED hmlové svetlá zdôrazňujúce osobitosť tohto modelu.

Interiér

  • Prevažne čierny styling interiéru je na strategických miestach doplnený rovnakým pulzujúcim tónom oranžovej ako v exteriéry vozidla, čo evokuje neformálny imidž športového outdoorového oblečenia.
  • Na sedadlách boli použité vysoko funkčné materiály, so stredovou časťou pokrytou sieťovinou  pre vynikajúce odvetrávanie, zatiaľ čo materiál podobný semišu poskytuje protišmykový povrch v častiach sedadiel s bočným vedením.

Zdroj: Transservice/Mitsubishi

Foto: Mitsubishi