Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Liga vodičov FleetBoard 2015: Už poznáme víťazov!

Tento rok sa do Ligy vodičov FleetBoard zapojilo v období od 1. júna do 31. októbra 2015 spolu 19 438 vodičov z 359 spoločností v 18 krajinách. Miesto na najvyššom stupienku víťazov si vybojoval Ľubomír Važan zo senickej spoločnosti NAD-RESS Senica a.s., ktorý sa stal víťazom v kategórii „Najlepší vodič“. Ľubomír Važan suverénne preukázal svoje zručnosti a dosiahnutým hodnotením 9,95 nechal za sebou všetkých svojich súperov. Tím z NAD-RESS Senica a.s. získal aj medailu v kategórii „Najlepší tím“. S hodnotením za štýl jazdy 9,79, ktoré sa skladalo z hodnotenia jednotlivých vodičov, spoločnosť NAD-RESS Senica a.s. ukázala, čo sa dá dosiahnuť vďaka tímovej spolupráci.

Pri spätnom pohľade na podujatie Ľubomír Važan rekapituluje: „Chcel by som najmä poďakovať spoločnosti NAD-RESS Senica za veľkú podporu v tejto súťaži. Som rád, že to takto dopadlo. V tejto spoločnosti pracujem ako vodič desať rokov. Jazdím na vnútroštátnej preprave. Moja každodenná trasa je medzi slovenskými mestami Senec – Trenčín – Senec- Partizánske. Robím prepravu tovarov pre firmu Billa. No a práve v tejto súťaži, vyvrcholilo moje snaženie. Na firemnom aute Mercedes-Benz Actros súprava s valníkom jazdím siedmy rok. Odpracovalo si už svoje a ešte snáď rok vydrží než bude vymenené. Na tomto Actrose som najazdil jeden milión a šesťdesiattisíc kilometrov a ako sa ukázalo sa, táto súťaž mu pasuje. Moje auto je veľmi dobré. Veľká výhoda, ktorú som zužitkoval pri súťaži je okrem iného poloautomatické radenie rýchlostí lebo si môžete radiť kedy chcete a potrebujete.“

press_1571_gallery_11065

Aj Dietrich Müller, výkonný riaditeľ spoločnosti Daimler FleetBoard GmbH, považuje Ligu vodičov za športové podujatie: „Počet vodičov a vodičiek z množstva krajín, ktorí sa tento rok zúčastnili na Lige vodičov, na mňa urobil veľký dojem. Naším cieľom je prostredníctvom takejto súťaže motivovať a stimulovať vodičov, aby sa hospodárny štýl jazdy stal súčasťou ich každodennej práce, aby sa stále zlepšovali, predbehli svojich súperov v Lige vodičov a stali sa jej víťazmi.“

press_1571_gallery_11067

Ing. Pavol Cibulka, technický riaditeľ flotily v NAD-RESS Senica a.s., tiež povzbudzuje svojich vodičov, aby sa podujatia zúčastnili: „Do súťaže sme tento rok prihlásili 24 vodičov, čo je viac ako minulý rok, keď sme boli druhí. Vybrali sme samozrejme tých lepších, súťaživejších, aj keď niektorí šikovní sa nemohli zúčastniť, keďže robia rozvoz po Bratislave a nie vždy spravia 4000 km, čo je minimálna mesačná podmienka. V súťaži sme mali známku 9,79 pri 24 vozidlách. Celá naša Fleetboard flotila (85 vozidiel) má známku 9,62. To znamená, že aj tí, ktorí v súťaži neboli jazdia technicky a ekonomicky. Telematiku Fleetboard sme vyskúšali v roku 2011 a hneď sme si uvedomili, aký ideálny a prospešný je v znižovaní nákladov a zvyšovaní jazdných zručností našich vodičov. Dnes je telematika od výrobcu štandardnou výbavou nášho vozidla pri kúpe. Keď sa vrátim k môjmu začiatku v NAD-RESS, bol to Vlado Botta zo spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia, ktorý za dve hodiny školenia zmenil moje vnímanie jazdy ako takej a vlastne aj budúce napredovanie vo firme. Telematiku využívame dennodenne. Dispečer vie kde má vozidlo, koľko má vodič výkonu. Sťahujeme karty a tachografy. Servis si sleduje blížiace sa výmeny olejov, filtrov, ale aj brzdovej sústavy, prípadne výmenu žiaroviek a podobne. Denne, týždenne, mesačne si sledujem štýl jazdy a v spolupráci s našimi školiteľmi zvyšujeme kvalitu našich vodičov. Tlieskam firmám (v úvodzovkách), ktoré si telematiku platia, ale nevyužívajú ju. Presne vieme o koľko litrov, alebo percent je lepšia MP4 od MP3, aký je rozdiel medzi EURO 5 a 6, kde a ako využívať geotempomat, ako stúpajú alebo klesajú spotreby vplyvom počasia, aký je rozdiel medzi megou a klasikou v nákladoch, vidíme rozdiel v spotrebe a výkone pneumatík, aký aerodynamický prvok sa oplatí a ktorý je len pre imidž. Vieme dokonca aj to, či je vodič v pohode, alebo ho niečo trápi. Vieme toho naozaj veľa. Nečakáme na recenzie v časopisoch a testoch, sami si ich robíme podľa našich podmienok. Telematika robí vozidlo pojazdným laboratóriom a keď vás baví sledovať premenné, viete čo všetko sa dá ovplyvniť a v akej miere. Keď máte okolo seba šikovných ľudí, ktorí Vás odbremenia, môžete sa venovať takejto zábave. Preto vieme porovnať výrobcov ťahačov, návesov, pneumatík, náhradných dielov, olejov a iných. Keď k nám príde nový vodič, po týždni vieme kde sú jeho silné a slabé stránky. Školitelia vedia hneď po jazde analyzovať celú trasu. Nie je ani tak podstatné či vie, alebo nevie nový vodič jazdiť. Podstatné je či sa chce naučiť jazdiť hospodárne a prispôsobiť sa systému vo firme. Rozdiel medzi vodičmi, ale aj vozidlami býva extrémny. Preškolený vodič dokáže jazdiť s menšou spotrebou o tri až päť litrov na 100 km. Keď sa zlepší, znížia sa aj celkové náklady na vozidlo, čiže nie je to len o nafte. Tento rok sme vďaka telemetrii, opatreniam na obchodnom, ekonomickom a technickom úseku mohli zdvihnúť platy o 200 až 300 eur v čistom. Keď máte 200 vozidiel sú to ohromné čísla. Naši vodiči si z nich zaslúžia každé euro, pretože to sami ovplyvnili tým ako jazdia a ako reprezentujú firmu na ceste a u zákazníka. Na poradách už sú plány na rok 2016. Cieľ je jasný. Chceme narásť o ďalšie vozidlá a takisto chceme opäť navýšiť mzdy pre vodičov. Keď máte stabilnú spoločnosť môžete sa o týchto podstatných veciach baviť nahlas. Vodič je v doprave ten najdôležitejší. Zaslúži si byť ohodnotený tak, aby ho robota bavila a jeho rodina bola zabezpečená keďže on je často celé týždne na cestách.“

press_1571_gallery_11063 press_1571_gallery_11064 press_1571_gallery_11065 press_1571_gallery_11066 press_1571_gallery_11067 press_1571_gallery_11068

O Lige vodičov FleetBoard

Medzinárodní účastníci Ligy vodičov vzájomne súťažia v bežnej prevádzke za volantmi svojich nákladných vozidiel v kategóriách „Najlepší vodič“ a „Najlepší tím“. Na vodičov, ktorí preukážu najhospodárnejší štýl jazdy, čakajú atraktívne ceny. Vodiči, ktorí sa do súťaže zapoja na národnej úrovni, majú každý mesiac možnosť zabojovať o umiestnenie v kategóriách „Najlepší vodič“ a „Najlepší tím“. Na konci päťmesačnej súťaže sú zvolení celkoví víťazi oboch kategórií.

Víťazi si v závere súťaže odnášajú atraktívne ceny: Ľubomír Važan sa už teší na svoju cenu – týždeň používania novej Triedy C značky Mercedes-Benz. Tím z NAD-RESS Senica a.s. vyhral mesiac používania nového modelu ACTROS značky Mercedes-Benz.

Do súťaže sa môžu zapojiť vodiči, ktorí mesačne najazdia aspoň 4 000 km a používajú systém FleetBoard. Víťazi sú určovaní na základe hodnotenia štýlu jazdy prostredníctvom systému analýzy výkonnosti FleetBoard. Dôraz sa kladie najmä na minimalizáciu spotreby paliva a optimalizáciu brzdenia. Okrem predvídavosti pri jazde a zohľadňovaní prostredia sa pri známkovaní hodnotia aj pohyby plynového pedálu, udržiavanie konzistentnej rýchlosti a počet zastávok, ako aj pohyby brzdového pedálu.

Na domovskej stránke Ligy vodičov má každý z účastníkov vytvorený svoj profil, ktorý môže doplniť o osobné údaje a používať ho na sledovanie svojho aktuálneho poradia a poradia svojich súperov.

Zdroj: Transsevice/Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz