Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Koncept Lexus US prináša mimoriadne intenzívny 3D zážitok z jazdy

Nový koncept kompaktného crossoveru značky Lexus s označením UX sa svetu po prvýkrát predstaví na parížskom autosalóne 2016, kde zosobní víziu značky Lexus, pokiaľ ide o kompaktné SUV budúcnosti. Koncepčné vozidlo Lexus UX znamená nový krok automobilky v oblasti dizajnu a nové zadefinovanie zážitku z jazdy.

Odvážny dizajn konceptu UX stelesňuje nápadité, pokrokové technológie, ktorú cestujúcim prinesú maximálne intenzívny zážitok. Všetky palubné technológie HMI boli vytvorené s úmyslom ponúknuť zákazníkom, ktorí žijú a pracujú v neustále prepojenom prostredí, inovačný trojrozmerný zážitok za jazdy.

Súčasťou združeného prístroja vodiča je priehľadná guľa, ktorá sa vznáša ako hologram, kde kombinácia analógových a digitálnych informácií vytvára praktické, no netypické používateľské prostredie. Na stredovej konzole sa zasa vyníma nápadné fazetovanie s kryštálovou štruktúrou, ktoré dáva vyniknúť displeju klimatizačného a informačno-zábavného systému v štýle hologramu. Displej je dobre viditeľný z miesta vodiča aj spolujazdca.

V rámci nového konceptu UX sa predstavia aj najmodernejšie pokročilé elektrické technológie pre vozidlá. Nájdeme tu elektrochromatické okná a na mieste vonkajších spätných zrkadiel zasa kamery, ktoré sú omnoho užšie ako telesá tradičných spätných zrkadiel. Všetky spínače sú elektrostatické a umiestnené pod priehľadnými krytmi.

A nakoniec, motív plutvy použitý na predných stĺpikoch sa využíva aj na palubnej doske v snahe zabezpečiť nový zvukový zážitok pre novú generáciu zákazníkov značky Lexus – odmontovateľnú zvukovú lištu zabudovanú do palubnej dosky na strane spolujazdca.

„Naším zámerom bolo vytvoriť novú generáciu kompaktného crossoveru; vozidla, ktoré by dokázalo priniesť niečo jedinečné z pohľadu zákazníka – inovačný, trojrozmerný a maximálne intenzívny používateľský zážitok.“ Stephan Rasmussen, dizajnér Európskeho dizajnérskeho centra, ED2.

Zdroj: Transservice/Toyota

Foto: Toyota