Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Investor chce pri Záhorskej Bystrici vedľa Volkswagenu stavať logistický park

V katastrálnom území mestskej časti Záhorská Bystrica v Bratislave by mohol v budúcnosti vyrásť logistický park.

V rámci projektu Centrop chce investor v úvodnej etape na 70 hektároch vybudovať predmontážne a skladové haly. Priemyselné a logistické haly by mali vyrásť v susedstve automobilky Volkswagen. O projekte dnes na tlačovej konferencii spolu s tímom spolupracovníkov informoval Martin Drázský, konateľ spoločnosti Reform Capital, ktorá stojí za projektom Centrop.

Investor v tomto území vlastní približne 270 hektárov pozemkov, z nich 70 by malo byť určených na prvú etapu výstavby logistického parku. Projekt podľa jeho autorov reaguje na dlhodobý dopyt developerov priemyselných a logistických hál, ktorí majú záujem o stavebné pozemky v blízkosti nemeckej automobilky.

„Územie sa nachádza v priamom susedstve s automobilkou a ďaleko od existujúcich obytných zón. To ho predurčuje k využitiu na výstavbu dodávateľského parku,“ vysvetľuje projektový manažér projektu Centrop Michal Smolec s tým, že táto lokalita sa vyznačuje dobrou dopravnou dostupnosťou.

„Blízkosť dodávateľov k výrobnému závodu by významne skrátila čas dodávok, eliminovala ťažkú koncentrovanú dopravu na diaľnici a priľahlých cestách a s tým spojenú tvorbu emisií CO2,“ hovorí Smolec o výhodách projektu. Výstavba logistického parku by zároveň do tejto lokality mohla priniesť približne 3 000 nových pracovných miest, pripomína ďalej Smolec.

Projekt výstavby logistických hál v súčasnosti naráža na Územný plán hlavného mesta Bratislavy. Ako vysvetlil Smolec, od roku 2014 majú pripravenú urbanistickú štúdiu, no dodnes čakajú na otvorenie územného plánu mesta a obstaranie zmien a doplnkov, ktoré by umožnili tieto pozemky využiť na priemyselnú výrobu. „Z našej strany sme splnili všetky požiadavky zúčastnených strán. Chceme apelovať na predstaviteľov mesta Bratislava, aby vo veci zmien územného plánu začali urýchlene konať, pretože za posledné štyri roky sa pre žiadny pripravený developerský projekt územný plán nezmenil,“ vyzýva Smolec.

Investor ešte potrebuje sceliť pozemky v tomto území. Zo 600 hektárov pozemkov totiž v súčasnosti vlastní 40 percent, zvyšok patrí súkromným vlastníkom. Investor už rozbehol proces jednoduchých pozemkových úprav, ktoré by podľa odhadov chceli do roka a pol ukončiť. Ak sa investorovi podarí dosiahnuť zmenu územného plánu Bratislavy, začať stavať dokážu do 15 mesiacov. Výstavba jednej prevádzky by mala trvať približne rok, podľa investora už je potom len na dohode, či budú jednotlivé prevádzky dodávateľského parku budované postupne po jednom alebo spoločne.

Pozitívne vníma projekt Centrop aj mestská časť Záhorská Bystrica, v ktorej katastrálnom území by mal logistický park vyrásť. Starosta Jozef Krúpa v projekte nevidí negatíva ani pre mestskú časť, ani pre hlavné mesto. Výstavba totiž môže do miestnej a mestskej kasy priniesť viac peňazí. Investor odhaduje, že už pri vybudovaní prvej fázy by ročná daň zo stavieb predstavovala približne jeden milión eur.

„Oceňujem, že investor o svojich zámeroch otvorene a transparentne komunikuje s našou mestskou časťou. Navyše má snahu realizáciou pozemkových úprav sprehľadniť a hospodárne usporiadať komplikované vlastnícke vzťahy na 600 ha území tak, aby vlastníci neprišli ani o meter štvorcový. Vo vzťahu k našej mestskej časti sa projekt nachádza v nekonfliktnom území a môže priniesť do mestskej pokladnice, a tým aj do pokladnice mestskej časti, chýbajúce financie na jej modernizáciu a ďalší rozvoj,“ hovorí Krúpa.

Zdroj, foto: Netky.sk