Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

GT86 CS-R3 je o krok bližšie k súťažnej premiére

Spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH s potešením oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonom zadných kolies pre automobilové súťaže, ktorý sa v tomto roku objaví v súťažnej premiére.

Prototyp CS-R3 od svojho predstavenia v auguste minulého roku absolvoval dôkladný skúšobný program, ktorého cieľom bolo optimalizovať dizajn a zadefinovať konečné špecifikácie súpravy, ktorá sa bude ponúkať súkromným pretekárskym jazdcom a tímom.

Výsledkom intenzívneho vývoja sú lepšie vlastnosti na štrku a asfalte. Vysokú prioritu však mala aj spoľahlivosť a životnosť, aby zákazník dostal vozidlo umožňujúce pri prijateľných nákladoch zúčastňovať sa súťaží počas celej sezóny aj v ďalších rokoch.

CS-R3 si zákazníci už nesmierne obľúbili pre jeho usporiadanie s pohonom zadných kolies, plochý motor boxer 1 998 cm3 s výkonom 238 k a šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku, čo je kombinácia prinášajúca výnimočný pôžitok z jazdy.

Prvé vozidlá si zákazníci prevezmú v máji – oneskorenie oproti pôvodným predpovediam ide na vrub zlepšení, ktoré vyplynuli z výsledkov dôkladného testovania. TMG sa preto rozhodla predĺžiť obdobie platnosti uvádzacej zľavy. V prípade objednávok podaných do 24. apríla 2015 stojí súprava CS-R3 v špecifikácii pre asfalt alebo štrk rovných 79 000 eur (bez DPH), čo predstavuje zľavu 5 000 eur oproti štandardnej maloobchodnej cene 84 000 eur (bez DPH).

Súprava CS-R3 zahŕňa skelet karosérie GT86, pohonné ústrojenstvo a mechanické komponenty potrebné na postavenie vozidla. Úplné podrobnosti so špecifikáciami CS-R3 a presným obsahom súpravy nájdete na stránkach www.toyota-motorsport.com/motorsport.

Homologácia v súlade s pravidlami FIA R3 bude potvrdená začiatkom júla a následne sa všetky vozidlá CS-R3 budú môcť zúčastňovať tuzemských aj medzinárodných rely súťaží rôznej úrovne vrátane pretekov Svetového šampionátu v rely (WRC).

Prvú príležitosť uvidieť CS-R3 v akcii budú mať fanúšikovia 4. júla na Dolnosaskej rely (Rally Niedersachsen) v blízkosti mesta Hannover, kde by malo nastúpiť do prvého kola novej súťaže HJS TMG CS-R3 Trophy až 10 týchto vozidiel. Na uvedenú Trophy sa už prihlásili prví súťažní jazdci, ktorí tak majú možnosť získať v každom zo siedmich kôl finančnú prémiu vyše 5 000 eur a ďalšie výhody. Súťaž je naplánovaná minimálne na tri budúce sezóny.

Nico Ehlert, TMG Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „V histórii GT86 CS-R3 sme teraz dosiahli dôležitý míľnik a opäť sa dostávame o krok bližšie k súťažnej premiére tohto vozidla. Do programu testovania a vývoja sme investovali ohromné množstvo energie, aby sme pripravili rýchle, spoľahlivé a celkovo úžasné vozidlo, ktoré si obľúbia pretekárski jazdci aj fanúšikovia. S vývojom každého nového vozidla sa vždy spája rad náročných otázok. Tentoraz sme sa poriadne zapotili nad úlohou prispôsobiť naše auto s pohonom zadnej nápravy predpisom, ktoré boli napísané predovšetkým pre vozidlá s pohonom predných kolies. Pre TMG je nesmierne dôležité, aby naše vozidlá spĺňali vysoké očakávania zákazníkov, a tak nám celý proces homologácie zabral o niečo viac času, než sme pôvodne plánovali. Teraz tak máme vozidlo, ktoré, ako verím, prekonáva očakávania našich zákazníkov a zaujme aj motoristických fanúšikov.“

GT86 CS-R3 Technické údaje:

Pohonná jednotka:
Typ FA20
Usporiadanie plochý štvorvalec (boxer)
Zdvihový objem 1 998 cm3
Max. výkon 238 k
Max. krútiaci moment 230 Nm pri 6 800 ot./min.
Výfuková sústava pretekársky výfuk a zberné potrubie HJS
Palivová nádrž bezpečnostná palivová nádrž FT3

Sústava pohonu:
Typ pohon zadných kolies
Prevodovka šesťstupňová Drenth so sekvenčným radením
Diferenciál s obmedzenou svornosťou, niekoľko možností nastavenia parametrov
Rozvodovka krátka rozvodovka, k dispozícii niekoľko nastavení
Spojka pretekárska spojka s odľahčeným zotrvačníkom
Riadenie hydraulický posilňovač, strmý pomer

Podvozok:
Karoséria oceľový monokok, strešné odvetrávanie
Bezpečnostná klietka bezpečnostná klietka homologovaná pre R3
Dĺžka 4 240 mm
Šírka 1 775 mm
Rázvor 2 570 mm
Hmotnosť 1 080 kg podľa predpisov
Zavesenie kolies vpredu: typ McPherson
vzadu: viacprvkové
Tlmiče štrk: Reiger, nastaviteľné v 3 stupňoch
asfalt: Reiger, nastaviteľné v 3 stupňoch
Stabilizátory niekoľko možností
Ráfiky štrk: OZ 6″ x 15″
asfalt: OZ 7″ x 17″
Brzdy vpredu: štrk: 300 x 30 mm
asfalt: 330 x 30 mm
vzadu: štrk: 295 x 10 mm
asfalt: 295 x 10 mm
Brzdové strmene vpredu: Alcon, štvorpiestové brzdové strmene
vzadu: Alcon, dvojpiestové brzdové strmene

Zdroj: Transservice/Toyota

Foto: Toyota