Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

FOTO QOROS: Ako sa zrodila nová medzinárodná automobilová značka

Po dlhej a úspešnej kariére v sfére automobilového dizajnu v hneď niekoľkých z najvýznamnejších svetových značiek sa v januári 2011 Gert Volker Hildebrand rozhodol stať súčasťou tímu Qoros. Bolo jasné, že vďaka tomuto nemeckému dizajnérovi sa Qoros vydá správnym smerom; pre neho osobne však táto zmena znamenala aj obrovskú príležitosť a výzvu: „Keďže išlo o vytvorenie celkom novej značky, mal som možnosť začať pracovať úplne od nuly. Rozhodol som sa vytvoriť niečo celkom nové v odlišnej kultúre a zavŕšiť týmto projektom svoju kariéru. Táto ponuka bola pre mňa aj vzhľadom na môj vek (60 rokov) mimoriadne príťažlivá. Hoci na redizajnoch značiek som pracoval aj predtým, výzve spojenej s vytváraním celkom novej značky od úplného začiatku som jednoducho nedokázal odolať,“ vysvetľuje Gert.

Po vytvorení dvoch dizajnérskych kancelárií – jednej v spoločnosti Magna Steyr v rakúskom meste Graz (ktorá bola neskôr presunutá do nemeckého Mníchova) a druhej v Šanghaji, mal Gert so svojím tímom jasný cieľ. Spoločnosť Qoros chcela vytvoriť vzrušujúce auto, ktoré by lahodilo oku modreného mestského spotrebiteľa, a ktoré by sa zároveň vyrovnalo ostatným svetovým značkám po konštruktérskej aj technologickej stránke. Gert a jeho tím sa musel zamerať na dynamický dizajn, vynikajúcu konektivitu, bohatú výbavu a špičkové materiály. Mal vytvoriť auto, ktorého kvalita sa dá ľahko rozpoznať. „Naše prvé auto – Sedan – je určené pre klientov, ktorí kladú veľmi veľký dôraz na kvalitu a bezpečnosť, a ktorí dokážu oceniť inovácie. Náš druhý model – Hatch – ďalej rozvíja tieto myšlienky a prirodzene aj potrebu zachovať výraznú rodinnú identitu; zároveň je však navrhnutý tak, aby bol príťažlivý aj pre trošku odlišné publikum – aktívnych a nezávislých ľudí, ktorí radi sledujú trendy, a ktorí hľadajú viac mladistvosti a dynamiky.“

„Kvalita sa začína už pri dizajne. Chceli sme, aby sa všetky naše produkty rozvíjali okolo našej koncepcie novej prémiovej značky, ktorá vychádza z neúnavného úsilia dosiahnuť najlepšiu kvalitu, nestarnúcu eleganciu a priniesť skúsenosť s autom, ktorá ponúka oveľa viac, než len samotnú jazdu. Naše autá sú dokonalým príkladom toho, keď je forma podriadená funkciám, a keď menej znamená viac,“ konštatuje Gert.

Výroba sa v súlade s plánom začala v polovici roka 2013, len tri roky po tom, ako Gert so svojím tímom predstavil Výkonnej Rade predbežné návrhy modelu Qoros 3 Sedan. Dosiahnuť takýto obrovský úspech v takom krátkom čase sa podarilo najmä vďaka medzinárodnému tímu konštruktérov Qoros, ktorý si stanovil nesmierne náročné štandardy a spolupracoval s najlepšími svetovými dodávateľmi. Rovnako ohromujúca je skutočnosť, že druhý vyrábaný model – Qoros 3 Hatch sa v Číne začal predávať už v polovici roku 2014.

„Je to neuveriteľný úspech,“ okomentoval Gert. „Rýchle predstavenie modelu je možné len vďaka technológii inteligentnej modulárnej platformy vozidla a flexibilným procesom vývoja produktov Qoros.“

Prvou úlohou, ktorú musel Gert so svojím tímom dizajnérov Qoros v Mníchove vyriešiť, bolo zadefinovať logo a priniesť vhodný návrh. „Rozhodli sme sa, že v našom logu použijeme prvé písmeno značky: Q je zároveň začiatočné písmeno anglického ekvivalentu pre kvalitu, z grafického hľadiska je veľmi jednoduché a dáva priestor pre kreativitu. Aby sme sa odlíšili od iných výrobcov, z ktorých väčšina využíva kruhové symboly (najmä v Európe) alebo variácie oválnych tvarov (v Ázii), rozhodli sme sa pri našom logu vychádzať zo štvorca. Písmeno Q sme museli horizontálne roztiahnuť, aby sa do neho zmestil názov značky, pričom prevaha horizontálnych prvkov tiež odráža našu celkovú filozofiu dizajnu.“

Prvým vyrobeným autom, na ktorý sme aplikovali typické výrazové prostriedky značky Qoros – čiže elegantný, moderný vzhľad s jasnými horizontálnymi líniami – sa stal Sedan. Prednej časti auta dominuje pochrómovaná lichobežníková delená mriežka, ktorú po každej strane lemuje svetlomet s jediným LED denným svetlom umiestneným pozdĺž horného okraja. Široké zadné svetlá obsahujú tri LED svetelné pásy usporiadané do tvaru „hokejky“. Tento motív je zachovaný aj v okennej lište zadných dverí a ponúka pasažierom ľahší prístup na zadné sedadlá. Tieto základné dizajnérske prvky značky Qoros boli prenesené aj na model Qoros 3 Hatch.

Horizontálny motív dizajnu je prítomný aj vo vnútri vozidla, pričom zdôrazňuje nezvyčajne priestranný interiér. Z umiernených farieb čalúnenia, špičkových materiálov a mäkkých povrchov vyžaruje kvalita prináležiaca zaradeniu vozidla do novej prémiovej triedy. Palubnej doske dominuje moderný osempalcový dotykový displej Qoros MMH™ (Multi Media Hub), ktorý poskytuje prístup k inovatívnej platforme služieb QorosQloud™. Vďaka intuitívnemu ovládaniu jednotlivých funkcií, vrátane navigácie, dopravných správ, sociálnych sietí, informácií o aktuálnom stave vozidla a informačno zábavných funkcií, si mohli dizajnéri dovoliť navrhnúť interiér bez množstva prepínačov a tlačidiel ovládacieho panelu, ktoré by narušovali čistotu interiérového dizajnérskeho riešenia, ktorá je typická pre značku Qoros.

Tím zodpovedný za aplikáciu Gertovej filozofie do výroby a v konečnom dôsledku za „tvorbu budúcej histórie“ sa počas uplynulých niekoľkých rokov značne rozšíril – v súčasnosti ho tvorí 44 dizajnérov a návrhárov CAS (Computer Aided Styling). Značke Qoros sa podarilo vytvoriť úplne nový dizajnérsky jazyk na zelenej lúke. O tom, ako to tím dizajnérov dosiahol sme sa porozprávali s Hlavným Návrhárom pre Exteriér Philippom Eberlom, ktorý vedie kanceláriu v Mníchove, ako aj s Timom Pilsburym, vedúcim tímu interiérových návrhárov v Šanghaji.

Mohli by ste nám v skratke predstaviť svoju profesionálnu dráhu?

Eberl: Vyštudoval som Dopravný Dizajn na Pforzheimskej univerzite v Nemecku, neskôr som začal pracovať v spoločnosti Magna Steyr v Rakúsku. Pracovali sme na množstve menších športových projektov a ja som sa konkrétne venoval projektu Peugeot RCZ ešte spolu s jedným mojím kolegom. Za pomerne krátky čas som nadobudol také množstvo poznatkov a skúseností, aké by som vo veľkej firme nadobúdal niekoľko rokov. Spoznal som sa aj s Gertom Hildebrandom; spolupracovali sme napríklad pri návrhoch modelu MINI.Pred troma rokmi sa ma Gert na ženevskom autosalóne spýtal, či by som sa nechcel pridať k jeho dizajnérskemu tímu Qoros. Ešte počas autosalónu sme začali po večeroch navrhovať logá a tvoriť dizajn prednej masky. Cítil som sa skutočne hrdý a poctený, že som sa mohol stať súčasťou tohto pozoruhodného projektu. Tým viac, že príležitosť stáť pri zrode úplne novej značky je v dnešnej dobe veľmi vzácna.

Pilsbury: Ja som dlhé roky pracoval pre skupinu VW a väčšinu času som trávil v Španielsku. Spolupracoval som s Walterom de Silvom na produktoch SEAT. Neskôr som bol vyše päť rokov v Nissane v Kalifornii a tiež som pracoval na projekte nového vozidla V-Vehicle, takisto v Spojených štátoch. Do tímu Qoros som prišiel z korporácie SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) v septembri 2011.

Tim, pracovali ste pre popredné svetové značky aj na vývoji úplne nových značiek. Čím je Qoros iný, pokiaľ ide o dizajnérsky prístup?
Pilsbury: Mal som možnosť pracovať pre viaceré nadnárodné spoločnosti, ktoré mali k dispozícii množstvo zdrojov a dizajnérskych štúdií po celom svete. Na druhej strane som pracoval aj pre producentov s veľmi malými dizajnérskymi tímami, ktorých členovia väčšinou prichádzali z veľkých automobiliek. Stále však išlo o prácu na menších projektoch než je tento. Jednou z mnohých vecí, ktorými ma projekt Qoros očaril, bola nezvyčajne jasná vízia – perfektne zadefinované parametre zo strany top manažmentu. V tejto firme sa navyše dá ľahko orientovať – keď ste súčasťou veľmi kompaktného tímu, môžete jednoducho nájsť riešenia a podieľať sa na činnostiach všetkých oddelení. Vo veľmi veľkých spoločnostiach to býva trochu zložitejšie; dizajnéri sa napríklad celé týždne usilujú zistiť, čo sa kde deje. V našej firme jednoducho zídem dole na siedme poschodie a porozprávam sa s inžinierom. Poznám takmer každého, kto sa na programe podieľa. To všetky procesy značne zjednodušuje a urýchľuje. Vybudujete si s ľuďmi vzťahy, takže často môžete odpovede na otázky nájsť ešte skôr než zistíte, že nejaké odpovede potrebujete.

Ako vyzerá Váš bežný deň v práci?
Eberl: Čo je to bežný deň? Podieľam sa na každom detaile viditeľnej časti vozidla, 3D modeloch, logách, dokonca aj na fotografovaní. Ak pracujete pre veľkého dodávateľa originálnych dielov, takúto príležitosť nikdy nedostanete.

Pilsbury: Tak ako Philipp celkovo zodpovedá za prevádzku v Mníchove, mojou úlohou je dohliadať na tvorbu dizajnu v Šanghaji. Každý deň je iný; niekedy sa zastavím pri digitálnom tíme alebo pri dizajnéroch. Ak sa vytvára viacero prototypov, stretávam sa napríklad s dodávateľmi.

Ako sa navrhuje auto od nuly?
Eberl: Začnete proporciami – podobne ako keď chcete nakresliť ľudskú postavu. Naša platforma je veľmi dobrá – auto je široké a dobre sedí. Potom môžete začať modelovať, teda určiť, aký bude mať tvar. S Gertom máme takmer rovnaký vkus, takže sme využili dobre vyvážené, maskulínne línie, s niekoľkými veľmi výraznými prvkami. Ďalším zásadným krokom je grafika, napríklad uzavreté línie na boku a v zadnej časti auta, hokejkové línie, ktoré prechádzajú až do zadného stĺpika zadných dverí, svetlomety a kolesá v Qoros dizajne „3“. A v neposlednom rade je to aj o zvolených materiáloch.

Pilsbury: Navyše úzko spolupracujeme s marketingovým a finančným oddelením, takže keď získame vstupy z obidvoch strán a jasnú predstavu o projekte, môžeme začať dávať konkrétnu podobu svojim predstavám o projekte. Na začiatku sú jednoduché návrhy kreslené perom na čistý papier formátu A4. Často si dohadujeme stretnutia raz týždenne, takže sa všetci môžu porozprávať, kresliť a prehodnocovať. Tento proces môže trvať niekoľko týždňov. Potom si vyberieme kľúčové návrhy a rozpracujeme ich do vizuálne sofistikovanejších návrhov v podobnom programe ako je Photoshop. Ak chceme predstaviť rôzne aspekty, pravdepodobne vytvoríme maticu, z ktorej budú zrejmé odlišnosti našich návrhov. Tú potom prezentujeme Gertovi. Keď je s návrhmi spokojný, predstaví ich Výkonnej Rade; jeden alebo dva z nich sa vyberú a následne sa prechádza do digitálnej fázy. Dizajnéri pracujú s našimi digitálnymi dizajnérmi, ktorí návrhy pretransformujú a súčasne spolupracujú s projektantmi. Tento proces pokračuje, až kým nedosiahneme úroveň dokončenia C alebo B. Medzi týmito úrovňami svoje dáta revidujeme s použitím počítačového softvéru, aby návrhy vyzerali takmer realisticky; napríklad zvažujeme, ako materiály a farby použité v interiéri ovplyvní svetlo. V digitálnom formáte ich ukážeme Gertovi a Výkonnej Rade. Konečné rozhodnutie sa musí prijať ešte predtým, než prejdeme na výrobu 3D prototypu, ktorú zvyčajne realizuje externý dodávateľ z hliny. Pri prvej prehliadke prototypu sú na jednotlivých častiach prilepené obrázky a pásky. Ako sa však projekt ďalej vyvíja a dostávame sa bližšie ku konečnej prezentácii, hlina sa upraví a nanesie sa na ňu farba. Medzitým sa zakomponujú aj rýchle prototypy, takže model vyzerá takmer realisticky. Tomu hovoríme etapa C. V priebehu ďalších mesiacov sa proces opakuje, až kým sa nepriblížime k úrovni rozpracovanosti B. V závislosti od projektu môže etapa C prebiehať digitálne, neskôr prichádza na rad realistický model.

Aká je filozofia značky Qoros v oblasti dizajnu?
Eberl: Každé vozidlo si vyžaduje prvky, ktoré definujú rodinu značky a zároveň prvky, ktoré odlišujú jej jednotlivých členov navzájom. Jedným z takýchto príkladov z hľadiska tvaru a proporcií je horizontála na bočnej strane vozidla – tá je podstatnou črtou Qorosu – spoločne s jednoduchou grafikou, ktorú stelesňuje takzvaná hokejka. Toto sú naše zjednocujúce prvky, no to, čo vozidlá odlišuje, je modifikácia tvarov, používanie tenších alebo hrubších prvkov na jednotlivých modeloch. Dôležitým prvkom pri tvorbe DNA dizajnu vozidla je predná maska. To bola jedna z mojich prvých úloh v rámci spolupráce s Gertom. Ak sa pozriete na nemecké značky, predná maska v tvare ladviniek je typická pre BMW, zatiaľ čo Audi charakterizuje tvar predných svetiel. Pri toľkých predných maskách na trhu bolo pre nás ozajstnou výzvou navrhnúť prednú masku typickú Qoros. A myslím si, že sa to podarilo; že sme vytvorili niečo, čo tu doposiaľ nebolo. Je decentná a predstavuje zjednocujúci prvok, ktorý nám dáva slobodu vytvárať športovejšie aj agresívnejšie modely.  Rozhodujúce je aj charakteristické logo, ktoré pomáha prednú masku rozlíšiť. Keďže Qoros je automobilka so sídlom v Číne, museli sme zohľadniť aj miestne kultúrne paradigmy typu „feng šuej“. V úvodných projektových fázach bol napríklad chvostík písmena Q na našom logu vnímaný ako otvorený priestor, ktorý možno interpretovať tak, že cez neho uniká pozitívna energia čchi, pričom jednou z interpretácií v rámci feng šuej je strata peňazí. Preto sme to museli zmeniť. Výrazné obdĺžnikové logo Qoros je veľmi jednoduché a dokonalo súmerné. Jeho roztiahnutím alebo modifikáciou možno získať zjednocujúci aj odlišujúci prvok. Ďalším zjednocujúcim prvkom je zadná časť vozidla. Na mieste, kde sa pri väčšine značiek nachádza popis modelu, Qoros ponúka chromovanú lištu, ktorá obsahuje všetky informácie. Ide o jediný kus, takže je to úsporné a zároveň to vyzerá veľmi elegantne, pričom nám to dáva ďalšie možnosti pracovať s vykrojením. Okrem horizontálnej orientácie a jednoduchých čistých línií je ďalším základným zjednocujúcim prvkom našich vozidiel symetria. Charakteristické svetlá predných svetlometov na dennú prevádzku napríklad obsahujú dve horizontálne umiestnené LED lišty na hornej hrane reflektorových modulov spolu s dvojitými svetlometmi (jeden okrúhly, jeden oválny) pre zabezpečenie optimálnej symetrie. Sedan a Hatch majú spoločné dvojité spätné svetlá a dvojité zadné hmlové svetlá – nejde o povinnú výbavu, ale o luxusný prvok, ktorý sme považovali za vhodný pre dosiahnutie optimálnej symetrie. Ako značka so sídlom v Číne musíme priniesť viac než iné značky a ponúknuť zákazníkom balík, ktorý si získa ich priazeň aspoň tak ako keby išlo o model nemeckej značky. Dobrým príkladom je horizontálny predel v spodnej časti A-stĺpika. Ak sa pozriete na A-stĺpik, tento v skutočnosti pokračuje až po zadnú časť auta. Je to jeden z najväčších viditeľných vonkajších prvkov auta, preto je veľmi ťažké upraviť spodnú časť predného A-stĺpika. Lacnejším riešením by bolo 90-stupňové napojenie stĺpika, my sme sa však všemožne usilovali, aby bol tento prvok riešený horizontálou v súlade s našou stratégiou. Ďalšie prémiové dizajnérske prvky predstavujú ostrekovače predných svetlometov, ktoré sú zabudované do predného nárazníka a kryt palivovej nádrže, ktorý je štvorcový a presahuje dizajnovú hranu. Sme presvedčení, že rozhodujú detaily. Ponúkame napríklad 16-palcové kolesá namiesto 15-palcových (ktoré ponúka väčšina kompaktných vozidiel v základnej výbave) a dokonca s krytkami, ktoré bežne nájdete iba na prémiových modeloch. Práve takéto detaily odlišujú jednotlivé kategórie vozidiel v očiach zákazníkov.

Ktoré časti sa vám navrhovali najťažšie?
Eberl: Najväčšou výzvou bola určite predná maska. Kedysi som si spájal masku s tvárou – napríklad MINI sa „tvári“ priateľsky, BMW skôr agresívne. Navrhnúť masku, ktorá sa vryje do pamäti, a ktorú ľudia zároveň ľahko rozoznajú, je pre dizajnéra skutočne ťažké, najmä pri takom veľkom množstve riešení, ktoré už na trhu sú. Samozrejme, že človeku je to trochu ľúto, ako dizajnér sa nikdy nechcete prestať snažiť zlepšovať svoju prácu. Ale z projektu ste viac-menej vonku, keď je návrh „zmrazený“ a odoslaný do výroby – v opačnom prípade pokračujete ďalej v práci.

Pilsbury: Presne tak! Samozrejme každá automobilka čelí rôznym výzvam, ale za tie roky ich pomerne rýchlo rozoznáte. A veľmi rýchlo zistíte aj to, ako si s nimi poradiť. No východiskové parametre sa často menia, preto nás musí náš inžiniersky tím neustále informovať o aktuálnom legislatívnom prostredí. Každá výzva je príležitosťou vizuálne vyjadriť niečo nové – nie je to nevyhnutne problém – musíte len pohnúť rozumom, ako prísť s čo najefektívnejším riešením a zvážiť estetický rozmer, ktorý si môžete dovoliť.

Ako sa vám darí integrovať funkčnosť bez nutnosti kompromisov v oblasti dizajnu?
Eberl: Ako dizajnér mám celý čas na zreteli estetiku. Inšpirovali sme sa značkovými aj neznačkovými produktmi, architektúrou a veteránmi – aj tými z čias, keď neexistovalo toľko obmedzení z hľadiska homologizácie, zákonných či ekologických požiadaviek. Vtedy mali dizajnéri oveľa viac možností. Ale ak dnes chcete dosiahnuť päťhviezdičkové hodnotenie bezpečnosti, má to vplyv na tvar vozidla. V Qorose sa snažíme dosiahnuť optimálnu rovnováhu medzi funkčnosťou, estetikou a cenou. Dokonalým príkladom je „hokejka“ – tá dodáva najvýraznejšiu líniu celému vozidlu a zároveň je predpokladom väčšieho priestoru pre hlavu. Uľahčuje prístup do vozidla cestujúcim na zadných sedadlách. Zároveň prispieva k celkovej úspornosti vozidla. Je to dobrý príklad, ako môže forma sledovať funkčnosť. Žiaden dizajnérsky prvok Qorosu nie je samoúčelný.

Ako získavate spätnú väzbu od zákazníkov v procese tvorby dizajnu? Používate spotrebiteľské testy na preverenie vášho návrhu?
Eberl: Áno. Spätná väzba spolu s prieskumom trhu vždy pomohla dizajnérskemu tímu posúvať sa dopredu. Vždy je to však boj s nákladmi. Napríklad nápis „Qoros“ v logu je čierny, čo je síce o niečo drahšie riešenie, ale zároveň ponúka lepšiu viditeľnosť. Ako dizajnér ste niekedy vnímaný ako ten, kto rád míňa peniaze, ale treba povedať, že práve my sme jedno z mála oddelení, ktoré rozmýšľa tak ako zákazník.

Pilsbury: Dôležitú rolu hrá náš marketingový tím. Jednou z jeho úloh je výber referenčných modelov. My dizajnéri robíme vlastne to isté, aj keď trochu iným spôsobom. Napríklad, ak sa zameriavame na interiér a chceme sa pozrieť zblízka na ovládaciu jednotku klimatizácie, pozeráme sa na najnovšie trendy; nezameriavame sa výlučne na autá v danom segmente, ako by to zrejme robil marketing. Hľadáme čosi, čo je zaujímavé z hľadiska stratégie aj estetiky. Ako referenciu môžeme použiť aj iné výrobky, napríklad fotoaparát – a to aj ako inšpiráciu pre dizajn nových prvkov. Našou úlohou je zameriavať sa skôr na estetiku a funkčnosť, než na segment a konkurenciu.

Ako spolupracuje interiérový tím v Šanghaji s tímom exteriérových dizajnérov v Nemecku?
Pilsbury: Všetci dizajnéri poznajú obe tieto oblasti – v skutočnosti nie sme dva rôzne tímy, no napriek odlišnej perspektíve pracujeme ako jeden tím. Niekedy interiérový tím z časových dôvodov alebo vzhľadom na potrebu dodržania harmonogramu dostane na starosť exteriér. Nie je to problém. Napríklad aj teraz sa tím v Šanghaji zaoberá nielen interiérom, ale aj dizajnom kolies alebo pracuje na iných programoch súvisiacich s exteriérom. Momentálne však nemáme zdroje, ktoré by nám umožňovali vytvoriť celý model na jednom mieste. Dôvod, prečo pracujeme na dvoch odlišných miestach súvisí aj s tým, že môžeme dosiahnuť lepšie výsledky z hľadiska tvorby modelov.

Na ktoré stránky svojich návrhov ste najviac hrdí?
Eberl: Jednoznačne proporcie. Naše prvé sériovo vyrábané vozidlo Qoros 3 Sedan možno okamžite rozpoznať ako Qoros. Som tiež veľmi hrdý na povrchovú úpravu – zákazník si to možno ani neuvedomuje, ale pracovali sme dni a noci, aby sme dosiahli dokonalé tieňovanie a zvýrazňujúce prvky karosérie vozidla. Inak, najnáročnejšími a najkritickejšími zákazníkmi sme práve my – ja som v tomto absolútny perfekcionista.

Pilsbury: Ja tiež! Podľa mňa, a myslím, že Philipp so mnou bude v tomto súhlasiť, je neuveriteľné, že dosahujeme takú vysokú kvalitu v spoločnosti, ktorá vznikla takpovediac na zelenej lúke. Som veľmi hrdý na výsledky nášho tímu. Aj do budúcnosti máme pripravené skvelé produkty, nemôžem vám však prezradiť žiadne podrobnosti – na tie si budete musieť ešte počkať.

Eberl: Samozrejme! Všetko sa dozviete včas.

Aké sú vaše ďalšie plány?
Eberl: Začíname pracovať na viacerých nových projektoch, ktoré máme naplánované. Musíme zabezpečiť, aby boli prvé vozidlá dokonalé a postupne budovať značku. Všetko musíme stabilizovať, dosiahnuť ešte väčšiu efektívnosť a zabezpečiť, aby spoločnosť zostala zisková.

Pilsbury: A nielen to. Musíme naďalej rozvíjať výrazové prostriedky dizajnu a zachovať určitú sviežosť našich produktov. Aby sme to dosiahli, musíme zabezpečiť, aby tu každý pracoval nie preto, lebo je to jednoducho jeho práca, ale preto, že svoju prácu robí naozaj rád. Toto je absolútne kľúčové pre zachovanie základnej DNA značky Qoros.

Zdroj: Transservice/Qoros

Foto: Qoros

Nazrite teraz spolu s nami do kuchyne novej medzinárodnej automobilovej značky Qoros

Clay sanding Clay sculpting Clay shaving Designer sketching Executive Director of Design Gert Hildebrand at Beijing Auto Show 1014 Executive Director of Design Gert Hildebrand at Geneva Motor Show Exterior paint color swatches Gert Hildebrand and Exterior Chief Designer, Philipp Eberl Philipp Eberl with members of the Design Team Shanghai Qoros 3 Hatch artwork exterior (various) Qoros 3 Hatch artwork front profile Qoros 3 Hatch artwork front three-quarter Qoros 3 Hatch artwork interior (various) Qoros 3 Hatch artwork interior dash (detail) Qoros 3 Hatch artwork interior dash Qoros 3 Hatch artwork rear profile Qoros 3 Hatch artwork rears Qoros 3 Hatch artwork side profile (various) Qoros 3 Hatch artwork side profile Qoros 3 Hatch artwork wheel design Qoros 3 Hatch clay model QOROS CF-14 Qoros 3 Hatch driving front three-quarter 1a Qoros 3 Hatch driving front three-quarter 1c Qoros 3 Hatch side profile driving Qoros 3 Hatch static front three-quarter Qoros 3 Hatch static rear three-quarter Qoros Design Team Munich  1a Qoros Design Team Munich (all) Qoros Design Team Munich 1b Qoros Design Team Munich 1c Qoros Design Team Shanghai 1a Qoros Design Team Shanghai 1b Qoros Design Team Shanghai 1c Qoros Design Team Shanghai 1d Qoros Design Team Shanghai 1e Qoros Design Team Shanghai 1f Qoros Design Team Shanghai 1g Qoros Design Team Shanghai 1h Qoros Design Team Shanghai 1i Qoros Interior Design Team 1a Qoros Interior Design Team 1b Qoros Shanghai Design Team (all) Tim Pilsbury with a member of the Design Team in Shanghai Tim Pilsbury, Director, Design Program at Qoros Auto, Shanghai Tools for clay modelling Vice Chairman Volker Steinwascher and Executive Director of Design Gert Hildebrand at Geneva Motor Show