Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

FOTO Nový hybrid Lexus NX 300h vstupuje na slovenský trh

Spoločnosť Toyota Motor Slovakia, importér vozidiel Toyota a Lexus do SR, zverejnila oficiálne ceny pre zásadnú novinku roku 2014 – model LEXUS NX 300h, predstavujúci vstup značky Lexus do segmentu kompaktných prémiových SUV. V Slovenskej republike bude tento model ponúkaný s pohonom všetkých kolies alebo s pohonom iba prednej nápravy. V ponuke sú dve výbavy COMFORT a EXECUTIVE, umožňujúce výber z obidvoch pohonov. Ďalšie dve výbavy F SPORT a PREMIUM sú dostupné iba s pohonom všetkých kolies.

„Lexus NX 300h je skutočným míľnikom v ponuke tejto prémiovej značky. Je novým prírastkom v segmente kompaktných prémiových vozidiel SUV a navyše prináša do tejto kategórie celkom unikátny dizajn, veľmi bohatú výbavu, mimoriadny komfort a špičkové technológie, a predovšetkým plne hybridný pohon. To sú silné atribúty, ktoré predurčujú túto novinku tohto roku k predajnému úspechu a počet predbežných objednávok u našich autorizovaných partnerov tento predpoklad jednoznačne potvrdzuje.“, hovorí Martin Peleška, obchodný a marketingový riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Czech.

Bohatá výbava COMFORT základného modelu NX 300h s pohonom FWD a cenou 37 500 € s DPH zahŕňa napríklad všetky bezpečnostné systémy ovládania brzdovej sústavy, jazdnej stability, riadenia a trakcie, ďalej 8 airbagov vrátane kolenných pre vodiča a jeho spolujazdca, 17“ zliatinové kolesá, Audiosystém Pioneer s 8 reproduktormi, 8“ centrálny displej v kombinácii s farebným multi-informačným displejom vo veľkosti 4,2“, LED svetlá pre denné svietenie, elektronicky riadenou dvojzónovou klimatizáciou, štartovanie vozidla tlačidlom START, systém sledovania tlaku v pneumatikách a taktiež úchyty ISOFIX na krajných sedadlách vzadu.

V Slovenskej republike sa však očakáva najväčší záujem o model NX 300h vo výbave EXECUTIVE s pohonom všetkých kolies AWD, ktorý je ponúkaný za cenu 45 500 € s DPH. Vo výbave EXECUTIVE zaujme Lexus NX300h (navyše k výbave Comfort) 5-lúčovými zliatinovými kolesami s rozmerom 18“, koženým čalúnením sedadiel, parkovacími senzormi vpredu i vzadu, systémom bezkľúčového nastupovania Smart Entry, tempomatom, dažďovým senzorom alebo vyhrievanými a v 8 smeroch nastaviteľnými prednými sedačkami.

STRUČNĚ O MODELI LEXUS NX
„Model NX bol vyvinutý ako luxusné SUV s vysokým výkonom a lákavým dizajnom exteriéru a interiéru, ktorý v záujemcoch podnecuje túžbu vlastniť ho. Z praktického hľadiska bol model NX navrhnutý s cieľom zlepšovať každodenný život a zároveň podporovať aktívny životný štýl cez víkendy.“ Takeaki Kato, hlavný konštruktér modelu NX

Úplne nový Lexus NX predstavuje prvý vstup automobilky Lexus do segmentu luxusných športových úžitkových vozidiel (SUV) strednej triedy. Vznikol podľa koncepcie rozvoja „luxusného mestského športového vybavenia“ (Premium Urban Sports Gear), podobne ako kvalitné športové hodinky, bicykle či módne doplnky, ako automobil s ostrým a emotívnym dizajnom, ktorý má osloviť nových zákazníkov vyznávajúcich mestský a aktívny životný štýl.

Vysoko konkurenčný trh so športovými úžitkovými vozidlami strednej triedy je jedným z najrýchlejšie rastúcich trhov automobilového priemyslu. Za ostatných sedem rokov vzrástol celosvetový dopyt po vozidlách SUV strednej triedy takmer sedemnásobne a očakáva sa, že v roku 2015 prekročí hranicu jedného milióna ročne.

Spoločnosť Lexus sa stala priekopníkom v segmente luxusných SUV v roku 1998, keď uviedla na trh model RX. S následným príchodom modelov GX a LX si automobilka vytvorila a upevnila závideniahodné renomé, keď zaviedla nový štandard v oblasti kvality, dizajnového vkusu a vyspelých technológií na trhoch s luxusnými SUV a s vozidlami s pohonom všetkých štyroch kolies.

JEDINEČNÝ DIZAJN, OPTIMÁLNE VYUŽITIE PRIESTORU

Dizajn modelu NX je zjavne ovplyvnený koncepčným vozidlom LF-NX, ktoré automobilka predstavila v roku 2013 na autosalónoch vo Frankfurte nad Mohanom a v Tokiu. Vozidlo NX predstavuje doposiaľ najnovšie a najprogresívnejšie vyjadrenie dizajnového jazyka značky Lexus.

Exteriér vozidla sa vyznačuje mimoriadne osobitou úpravou prednej mriežky chladiča, ktorá v spojení s nízkou siluetou s predsunutou kabínou vytvára dravé a pútavé SUV s obzvlášť mohutným charakterom na ceste. Cieľom je zaujať novú generáciu mladších zákazníkov zameraných na štýl a pritiahnuť ich pozornosť k značke Lexus.

Model NX zároveň ponúka praktické riešenia úložného a batožinového priestoru.

INOVÁCIE ZAMERANÉ NA ZÁKAZNÍKA

Nové výšiny v oblasti inovácií, do ktorých sa šplhá automobilka Lexus na trhu s SUV, majú rozsiahle zastúpenie na palube nového vozidla NX v podobe komplexnej ponuky vyspelých a používateľsky prístupných technológií.

Patrí k nim bezdrôtová nabíjacia stanica pre prenosné zariadenia, ako sú mobilné telefóny, prvý raz použité nové dotykové rozhranie Remote Touch Interface od spoločnosti Lexus s dotykovou plochou, obrazovka s 360-stupňovým panoramatickým zobrazením, zdokonalený multifunkčný informačný displej, ktorý obsahuje aj ukazovateľ prepĺňania turbodúchadlom a senzor gravitačného zrýchlenia, ktorý značka Lexus použila po prvý raz, a projekčný displej HUD s uhlopriečkou 6,2 palca.

VÝKONNÉ HNACIE SÚSTAVY, JAZDNÉ VLASTNOSTI PRE RADOSŤ Z JAZDY
V modeli Lexus NX je markantné rozsiahle využitie pokroku v oblasti elektronických zariadení a dynamiky podvozka. Cieľom je ponúknuť vozidlo s takými jazdnými vlastnosťami a ovládaním, ktoré bude dynamické a prinesie potešenie z jazdy.
Na trhu, ktorému donedávna vládli vznetové motory, nikde lepšie nevidno vyššiu úroveň kultivovanosti a progresívneho luxusu, ktorý priniesla značka Lexus majiteľom vozidiel SUV, než v jej dômyselnej technológii hybridného pohonu. Tá sa po prvý raz objavila v revolučnom modeli RX 400h v roku 2005 a vo vozidle RX450h v roku 2009 – a teraz je súčasťou úplne nového modelu NX 300h.

Vysokovýkonná hybridná hnacia jednotka vozidla NX 300h produkuje emisie CO2 na úrovni 116 g/km a vyvinie celkový výstupný výkon 197 k.
Každý motor je možné spojiť s hnacou sústavou buď vo verzii s pohonom predných kolies, alebo s pohonom všetkých kolies. Model NX je navrhnutý tak, aby ponúkal pútavý zážitok z jazdy a vynikajúci jazdný komfort v spojení s výrazne nízkou úrovňou spotreby paliva.

Športová verzia F SPORT ponúka dravší a výraznejší dizajn s úpravou a obložením špecifickými pre model F SPORT. Zavedením športových tlmičov sa zlepšila jazdná dynamika.
KOMPLEXNÝ BEZPEČNOSTNÝ BALÍK

Na trhu s SUV a s vozidlami s pohonom všetkých štyroch kolies spoločnosť Lexus nanovo zadefinovala aj štandard bezpečnosti a asistenčných systémov pre vodiča, a to zavedením technológií aktívnej, pasívnej a preventívnej bezpečnosti.

Nový model NX využíva najdokonalejšie bezpečnostné systémy automobilky Lexus, ako je vyspelý prednárazový bezpečnostný systém (PCS), systém riadenia stability vozidla (VSC), adaptívny tempomat (ACC) fungujúci až do úplného zastavenia, asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA), systém monitorovania mŕtveho uhla (BSM), automatické diaľkové svetlá (AHB) a systém upozornenia na premávku za vozidlom (RCTA).

9 ÚŽASNÝCH FAKTOV O NOVOM MODELI NX

1. Úprava kľučiek na dverách: na kľučkách s novým dizajnom nie je viditeľná kľúčová dierka – ide o zapustenú rukoväť, ktorá je v tomto smere svetovou novinkou.

2. Elektricky ovládané zadné sedadlo: v segmente prvé elektrické sklápacie zadné sedadlo delené v pomere 40 : 60 s ovládaním pomocou ovládacích prvkov, ktoré sú prístupné z prístrojového panela, batožinového priestoru a z každej strany zadného sedadla.

3. Drevo Šimamoku: proces leštenia dreva, ktorého cieľom je vytvoriť unikátnu povrchovú úpravu z leštenej ocele, inšpirovanú prvotriednym koncertným pianom značky Yamaha. Povrchová úprava zabraňuje odrazu reflektorov, ktoré by mohli umelca rozptyľovať. Spoločnosť Lexus prvý raz predstavila úpravu s názvom Šimamoku v interiéri modelu GS, kde ju použila na ozdobnom obložení, a taktiež na volante modelu LS.

4. Bezdrôtová nabíjacia stanica: je umiestnená v stredovej konzole a umožňuje dobíjanie inteligentných telefónov – telefón (kompatibilný model) stačí jednoducho položiť na nabíjaciu stanicu a netreba pritom použiť žiadny kábel.

5. Obrazovka s 360-stupňovým panoramatickým zobrazením: umožňuje zobraziť vozidlo NX tak, ako keby ste sa naň pozerali zhora, vďaka čomu môžete pred jazdou dôkladne skontrolovať okolie.

6. Dotykové rozhranie RTI (Remote Touch Interface) s dotykovou plochou: je umiestnené v stredovej konzole a umožňuje jednoduchý prístup k pomocným ovládacím prvkom pri minimálnom rozptyľovaní vodiča.

7. Exkluzívny audiosystém Mark Levinson Premium Surround a technológiou Clari-Fi – v automobilovom priemysle svetová novinka. Systém analyzuje a zlepšuje kvalitu zvuku všetkých typov komprimovaných, digitalizovaných zdrojov hudby.

8. Nová generácia systému variabilného adaptívneho pruženia s lineárnym elektromagnetom: prepracovaná úprava tlmičov pruženia s väčším počtom úrovní nastavenia – ich počet sa zvýšil z 9 na 30.

9. Zdokonalený prednárazový bezpečnostný systém spojený s adaptívnym tempomatom (ACC) fungujúcim až po zastavenie vozidla zaznamenáva možnosť prípadnej zrážky medzi vozidlom NX a prekážkou pred ním. Ak systém vyhodnotí, že zrážke nemožno zabrániť, aktivuje prednárazového brzdového asistenta, ktorý vozidlo výrazne spomalí, a pomôže tak vyhnúť sa zrážke, alebo aspoň zmierniť jej následky.

Zdroj: Transservice/Toyota

Foto: Toyota

Fotogaléria:

2015_Lexus_NX_300h_008__mid 2015_Lexus_NX_300h_009__mid 2015_Lexus_NX_300h_010__mid 2015_Lexus_NX_300h_011__mid 2015_Lexus_NX_300h_012__mid 2015_Lexus_NX_300h_013__mid 2015_Lexus_NX_300h_014__mid 2015_Lexus_NX_300h_015__mid 2015_Lexus_NX_Family_001__mid

LEXUS_NX_01_2014__mid Lexus_NX_01_DPL_2014__mid LEXUS_NX_02_2014__mid Lexus_NX_02_DPL_2014__mid LEXUS_NX_03_2014__mid Lexus_NX_03_DPL_2014__mid LEXUS_NX_04_2014__mid Lexus_NX_04_DPL_2014__mid LEXUS_NX_05_2014__mid Lexus_NX_05_DPL_2014__mid LEXUS_NX_06_2014__mid Lexus_NX_06_DPL_2014__mid LEXUS_NX_07_2014__mid Lexus_NX_07_DPL_2014__mid LEXUS_NX_08_2014__mid Lexus_NX_08_DPL_2014__mid LEXUS_NX_09_2014__mid Lexus_NX_09_DPL_2014__mid LEXUS_NX_10_2014__mid Lexus_NX_10_DPL_2014__mid LEXUS_NX_11_2014__mid Lexus_NX_11_DPL_2014__mid LEXUS_NX_12_2014__mid Lexus_NX_12_DPL_2014__mid LEXUS_NX_13_2014__mid Lexus_NX_13_DPL_2014__mid LEXUS_NX_14_2014__mid Lexus_NX_14_DPL_2014__mid LEXUS_NX_15_2014__mid Lexus_NX_15_DPL_2014__mid LEXUS_NX_16_2014__mid Lexus_NX_16_DPL_2014__mid LEXUS_NX_17_2014__mid Lexus_NX_17_DPL_2014__mid LEXUS_NX_18_2014__mid Lexus_NX_18_DPL_2014__mid LEXUS_NX_19_2014__mid Lexus_NX_19_DPL_2014__mid LEXUS_NX_20_2014__mid Lexus_NX_20_DPL_2014__mid LEXUS_NX_21_2014__mid Lexus_NX_21_DPL_2014__mid LEXUS_NX_22_2014__mid Lexus_NX_22_DPL_2014__mid LEXUS_NX_23_2014__mid Lexus_NX_23_DPL_2014__mid Lexus_NX_24_DPL_2014__mid

Lexus_NX_FSP_01_DPL_2014__mid Lexus_NX_FSP_02_DPL_2014__mid Lexus_NX_FSP_03_DPL_2014__mid Lexus_NX_FSP_04_DPL_2014__mid Lexus_NX_FSP_05_DPL_2014__mid

WP0420_NX_22+Interior_a_mid__mid WP0420_NX_24+Interior_c_mid__mid WP0420_NX_25+Interior_d_mid__mid WP0420_NX_26+Interior_e_mid__mid WP0420_NX_27+Interior_f_mid__mid WP0420_NX_32+Mecha_XrayHVFrQ_mid__mid WP0420_NX_33+Mecha_XrayHVRrQ_mid__mid WP0420_NX_34+Mecha_XrayFspoStabilizer_mid__mid WP0420_NX_35+Mecha_BondedBody_mid__mid