Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Ford predstavil úplne nový prepracovaný S-MAX

Spoločnosť Ford Motor Company dnes predstavila úplne nový Ford S MAX – štýlové a inovačne prepracované sedemmiestne vozidlo pre športové aktivity, ktoré určuje trend.

Úplne nový S-MAX zostáva verný duchu originálnej verzie a svoju celoeurópsku premiéru bude mať na budúci rok. Prináša štýl, potešenie z jazdy a pokročilé funkcie bez toho, aby musel obetovať čo len kúsok zo svojej priestrannosti, flexibility a úspornosti.

„S-MAX udrel na strunu zákazníkom po celej Európe – ľuďom, ktorí potrebujú priestor a praktickosť, no nikdy si nevedeli predstaviť, že by jazdili v klasickej rodinnej dodávke,“ uviedol Stephen Odell, výkonný viceprezident spoločnosti Ford pre Európu, Blízky východ a Afriku. „Úplne nový S-MAX posúva tento étos bez kompromisov na novú úroveň a prináša atraktívny dizajn, skvelé technológie a zážitok z dynamickej jazdy.“

Úplne nový S-MAX, ktorý sa začne predávať od roku 2015, predstaví v európskej premiére technológiu adaptívneho riadenia z dielne automobilky Ford, ktorá zabezpečuje optimalizovanú odozvu na vstupy vodiča. Ku kvalitnejšiemu zážitku z jazdy prispeje aj inteligentný systém pohonu všetkých kolies, ako i rad sofistikovaných pohonných jednotiek, medzi ktorými nechýba nový 1,5-litrový zážihový motor EcoBoost.

Ford-S-MAX_10

S-MAX bude prvým vozidlom značky Ford v celosvetovom predaji, ktoré bude vybavené dynamickými svetlometmi z dielne automobilky s diódami LED a technológiou diaľkových svetiel proti oslneniu (Glare-Free Highbeam), ktorá zabezpečuje udržiavanie maximálneho osvetlenia a neoslňuje pritom ostatných účastníkov cestnej premávky. Pokročilý prednárazový bezpečnostný systém od spoločnosti Ford je určený na zmierňovanie prípadných nehôd aj pri diaľničných rýchlostiach.

Či už sa chystáte na lyžovačku, alebo denne vozíte deti do školy, v úplne novom vozidle S-MAX sa pohodlne odvezie sedem osôb. Vozidlo pritom ponúka 32 kombinácií usporiadania sedadiel a batožinového priestoru, ako aj sklápacie sedadlá Easy-Fold v druhom a treťom rade, ktoré sú novinkou v segmente.

Odkedy spoločnosť Ford vytvorila nový segment na trhu s automobilmi – vozidlo pre športové aktivity –, v Európe našlo svoj domov viac ako 400 000 modelov S-MAX. Vozidlo tiež získalo titul Automobil roku 2007.

Dizajn, ktorý mení pravidlá hry
Tím dizajnérov automobilky Ford vyvinul svieži a charakteristický štýl exteriéru na základe pôvodného modelu S MAX a dodal mu dynamickejší a luxusnejší ráz.

„Elegantný a športový profil modelu S-MAX vyniká nad ostatnými a predstavuje jedinečnú ponuku pre zákazníkov, ktorí oceňujú exkluzívny vzhľad – či už sa týka ich auta, oblečenia, alebo dokonca ich domova,“ uviedol Joel Piaskowski, riaditeľ pre dizajn spoločnosti Ford of Europe. „Nižšia línia strechy, uzučké svetlá a mohutné boky okolo podbehov kolies sú zárukou, že úplne nový S-MAX vyzerá širší a výraznejší a má ešte osobitejší charakter než kedykoľvek predtým.“

  Ford-S-MAX_07

Elegantnejší štýl umožňuje úspornejšie použitie nápadných dizajnových prvkov, aby nedošlo k „vizuálnemu šumu“. Predný stĺpik je posunutý dozadu a vytvára dojem opticky dlhšej, tvarovanej kapoty, čo dodáva vozidlu luxusnejší vzhľad. Vďaka vyvýšenej chrómovej mriežke chladiča lichobežníkového tvaru a úzkym svetlometom má S-MAX špičkový, „technologický“ vzhľad.

Charizmatická silueta modelu S-MAX a typická okenná línia je v novom stvárnení ešte príťažlivejšia. Dopĺňajú ju charakteristické svetlá na denné svietenie s diódami LED a technicky tvarované zadné svetlá s diódami LED, ktoré dodávajú vozidlu vizuálnu šírku. Spája ich charakteristická lišta v saténovo chrómovej úprave. Zadný difúzor oddeľuje integrované výfukové potrubie, a vytvára tak moderný, športový charakter.

Interiér sa vyznačuje premysleným, vypracovaným a dynamickým charakterom. Vozidlo zaň vďačí tvarovanej stredovej konzole, ktorá sa tiahne od horného prístrojového panelu, hliníkovej lište nad odkladacou priehradkou, a v neposlednom rade usporiadaniu sedadiel v druhom a treťom rade, ktoré je riešené ako na štadióne. Interiér je otvorený a vzdušný vďaka presklenému panoramatickému strešnému oknu tiahnucemu sa po celej dĺžke kabíny. Okrem toho je vybavený sedadlami s inteligentným dizajnom, ktoré vďaka užšiemu operadlu poskytujú viac miesta pre nohy.

V celom interiéri nového modelu S-MAX sú použité mäkké materiály a farebné prešívanie. Materiály sú odolné voči opotrebovaniu, ktoré so sebou nesie používanie vozidla aktívnymi rodinami – sú ošetrené špeciálnym povlakom proti tvorbe škvŕn a prešli skúškami odolnosti, súčasťou ktorých bolo aj vylievanie kávy na čalúnenie a ich špinenie zeminou.

Projektanti dokonca starostlivo nasimulovali hrubé zaobchádzanie, akému sa môže dostať interiéru vozidla, keď sa o čalúnenie zachytia zipsy či cvočky. Použili na to kovovú guľu s ostrými hrotmi, podobnú stredovekému palcátu, a 600-krát ňou prechádzali po látke.

„Interiér úplne nového modelu S-MAX ponúka dynamické útočisko. Na cestujúcich pôsobí upokojujúco vďaka viacerým možnostiam uskladnenia, ktoré im pomáhajú udržať neporiadok na uzde, ako aj moderným a elegantným dizajnom a kultivovanosťou, no zároveň pôsobí stimulujúco vďaka vatovaným materiálom a kabíne zameranej na vodiča,“ uviedol Hak Soo Ha, riaditeľ spoločnosti Ford pre dizajn interiéru. „Sebaistotu vodiča podporuje aj dizajn interiéru, ktorý ponúka intuitívne analógové ovládacie prvky a minimalizuje odrazy z okien i spätných zrkadiel, čo vodičovi zlepšuje výhľad.“

Ford-S-MAX_05

Pohodlné sedenie

Úplne nový S-MAX je v ponuke v päťmiestnom a sedemmiestnom usporiadaní sedadiel a je optimalizovaný tak, aby poskytoval pohodlie i funkčnosť. Systém sklápacích sedadiel Easy-Fold umožňuje sklopiť každé zadné sedadlo do roviny pomocou ovládacieho panela s tlačidlom. Druhý rad sedadiel so systémom Easy-Entry umožňuje prístup k tretiemu radu sedadiel jediným dotykom.

Ideálnu teplotu odteraz možno dosiahnuť oveľa rýchlejšie vďaka rozšírenému systému kúrenia, vetrania a klimatizácie, ktorý mal európsku premiéru v úplne novom modeli Ford Mondeo. Systém zabezpečuje intenzívnejšie prúdenie vzduchu, dosahuje nižšie teploty a je tichší. Keďže cestujúci na zadných sedadlách vozidla S MAX očakávajú rovnaké pohodlie, ako majú cestujúci vpredu, automobilka Ford sa postarala o to, aby si mohli zvoliť vlastné nastavenia klimatizácie. Umožňujú to prídavné ovládacie prvky špecializovaného klimatizačného systému pre zadné sedadlá.

Kabína je tichšia vďaka dodatočným zvukovo-izolačným materiálom, lepšiemu tesneniu dverí a technológii magnetického tlmiča kmitania, ktorá je vstavaná do strechy na rušenie vibrácií. Vozidlo S-MAX je navyše ako prvé v segmente vybavené tvarovanými sedadlami Ford Multi-Contour, ktoré okrem funkcie vyhrievania a chladenia ponúkajú aj masážnu funkciu Active Motion.

„S-MAX znižuje únavu aj bolesti vodiča i spolujazdca stimuláciou svalov a ciev unikátnym vlnovým pohybom, ktorý zabezpečujú nafukovacie vankúše vo vnútri sedadiel,“ uviedol Jeroen Lem, výskumný inžinier pre technológie interiéru vozidiel spoločnosti Ford of Europe. „Tento vyspelý systém sleduje tlak v jednotlivých vankúšoch a vytvára pocit valčeka, ktorý jemne naťahuje chrbát. Pomocou centrálnej dotykovej obrazovky si možno vybrať z dvoch nastavení intenzity.“

Opierky hlavy predných sedadiel je možné nastaviť v štyroch smeroch – nahor, nadol, dopredu a dozadu. Vodiči si môžu prispôsobiť polohu svojho sedadla pomocou funkcie elektrického nastavenia stĺpika riadenia, ktorá je novinkou v segmente, ako aj pomocou funkcie pamäte nastavenia sedadla vodiča. V modeli S-MAX je po prvý raz v ponuke aj vyhrievaný volant.

Vylepšené sú aj tvar a pevnosť zadných sedadiel, ktoré v novej úprave prinášajú cestujúcim vzadu optimalizovanú mieru pohodlia. Interiér úplne nového modelu S-MAX ponúka najlepšie riešenia úložných priestorov vo svojej triede vozidiel, ktoré vychádzajú v ústrety potrebám cestujúcich. Patrí k nim napríklad nový krytý odkladací priestor na vrchu prístrojovej dosky, úložný priestor pre médiá vstavaný do stredovej konzoly, či skrytý úložný priestor pod podlahou za tretím radom sedadiel.

Ford-S-MAX_01

Technológie šiesteho zmyslu
Úplne nový S-MAX disponuje viac ako 16 pozoruhodnými jazdnými technológiami, ktoré využívajú kameru, radar a ultrazvukové zariadenia, a prispievajú k bezpečnej jazde a lepšiemu ovládaniu vozidla. Patria k nim tieto systémy:
• Prednárazový bezpečnostný systém (Pre-Collision Assist) aktivuje brzdenie, ak hrozí bezprostredná zrážka s vozidlom idúcim vpredu. Systém najprv vydá výstražný zvukový signál, a následne zobrazí upozornenie na čelnom skle. Funguje pri rýchlostiach od 8 km/h až po maximálnu rýchlosť.
• Technológia adaptívnych svetlometov s diódami LED využíva systém adaptívneho predného osvetlenia od spoločnosti Ford a upravuje sklon lúča svetlometov tak, aby zodpovedal jazdnému prostrediu.
• Technológia diaľkových svetiel proti oslneniu (Glare-Free Highbeam) registruje vozidlá idúce pred vozidlom v oboch smeroch a stlmí svetlá adaptívnych svetlometov s diódami LED, ktoré by mohli oslniť iných vodičov, pričom súčasne zachová maximálne osvetlenie v ostatných úsekoch.

Ford-S-MAX_15

Technológie na báze senzorov, ktorými disponuje úplne nový S-MAX, uľahčujú parkovanie:
• Funkcia kolmého parkovania funguje bez použitia rúk (hands-free) a dokáže zacúvať s vozidlom do parkovacieho priestoru súbežne s inými vozidlami. Rovnakým spôsobom pomáha vodičom aktívny parkovací asistent pri pozdĺžnom parkovaní.
• Asistent pri vychádzaní z parkovacieho miesta (Park-Out Assist) pomáha vodičom pri vychádzaní z pozdĺžneho parkovacieho miesta, pričom systém ovláda riadenie, zatiaľ čo vodič má na starosti plynový pedál a brzdu.
• Asistent bočného parkovania (Side Parking Aid) spúšťa výstražné zvukové upozornenia a na displeji zobrazuje ukazovatele vzdialenosti od prekážok v okolí vozidla.
• Systém upozornenia na križujúce vozidlá (Cross Traffic Alert) upozorňuje vodiča cúvajúceho z parkovacieho miesta na vozidlá, ktoré mu môžu zozadu onedlho skrížiť cestu.

K ďalším asistenčným technológiám vodiča, ktoré ponúka úplne nový S-MAX, patrí informačný systém o slepom uhle, systém rozpoznávania dopravných značiek, výstražný systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu a systém na sledovanie pozornosti vodiča.

Okrem toho nový S-MAX zavádza do segmentu technológiu prednej kamery s rozdelenou obrazovkou, ktorá uľahčuje prechádzanie cez križovatky či parkovacie priestory s obmedzenou viditeľnosťou vďaka kamerovému systému so 180-stupňovým zobrazením, umiestnenému v prednej časti vozidla. Adaptívny tempomat využíva radar otočený v smere jazdy, a umožňuje tak vodičom modelu S-MAX udržiavať nastavenú vzdialenosť od vozidla vpredu.

Nový inteligentný asistent pre udržiavanie rýchlosti rozširuje funkciu aktuálneho adaptívneho obmedzovača rýchlosti, ktorý umožňuje vodičom nastaviť najvyššiu rýchlosť vozidla. Vodič si tak môže upraviť rýchlostný limit podľa informácií, ktoré mu poskytne systém rozpoznávania dopravných značiek a palubný navigačný systém.

„Technológie na obmedzenie rýchlosti sa ukázali ako mimoriadne obľúbené u vodičov, ktorí sa chcú vyhnúť pokutám v prípade neúmyselného prekročenia povolenej rýchlosti. Inteligentný asistent pre udržiavanie rýchlosti tento spôsob pomoci ešte uľahčuje,“ uviedol Stefan Kappes, odborný poradca spoločnosti Ford of Europe v oblasti aktívnej bezpečnosti.

Ford-S-MAX_12

Technológie pokročilého podvozka
Úplne nový S-MAX prichádza s európskou premiérou novej, presnej technológie adaptívneho predného riadenia z dielne automobilky Ford, vďaka ktorej bude vodič s pôžitkom prekonávať kľukaté cesty. Systém optimalizuje odozvu riadenia, neustále mení pomer medzi volantom a kolesami podľa rýchlosti vozidla. Pri nižších rýchlostiach, ako napríklad pri vchádzaní na parkovacie miesto alebo manévrovaní v stiesnených priestoroch, nový systém zabezpečí lepšiu ovládateľnosť vozidla a umožní ľahšie zatáčanie. Pri vyšších rýchlostiach umožní vozidlu S MAX plynulejšie a presnejšie reagovať na príkazy vodiča.

Nové nezávislé zavesenie zadných kolies s integrovaným ramenom od spoločnosti Ford vylepšuje prvotriednu jazdnú dynamiku tohto modelu. Nová konfigurácia obsahuje hliníkové komponenty so zníženou hmotnosťou, poskytuje vyšší dynamický výkon a výrazne zvyšuje kultivovanosť a kvalitu jazdy, ktorú pocítia najmä cestujúci na zadných sedadlách.

K ďalším technológiám, ktoré skvalitňujú zážitok z jazdy, patria:
• inteligentný systém pohonu všetkých kolies od spoločnosti Ford, ktorý zaisťuje vynikajúcu stabilitu a trakčný výkon vozidla, a v modeli S-MAX je v ponuke po prvý raz,
• vyrovnávacie systémy TSC (Torque Steer Compensation) a ANC (Active Nibble Compensation), ktoré eliminujú vplyv nežiaducich síl, spätnej väzby a vibrácií.

Ford-S-MAX_08

Nízka úroveň emisií a vysoký výkon
Úplne nový S-MAX prinesie tichú jazdu bez námahy vďaka novým citlivým a úsporným motorom, a to tak vznetovým, ako aj zážihovým typu EcoBoost.

Emisie CO2 vznetových motorov budú nižšie o očakávaných sedem percent, pričom v ponuke je 2,0-litrový motor TDCi s výkonom 120 k spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo prerobený 2,0-litrový motor TDCi vo výkonnostnej verzii 150 k a 180 k, spojený buď s manuálnou prevodovkou alebo s dvojspojkovou automatickou prevodovkou Powershift. Systém aktívnej termoregulácie skracuje čas zahrievania, vďaka čomu motor rýchlejšie dosahuje maximálny výkon a produkuje menej emisií CO2.

Ponuku zážihových motorov tvorí nový úsporný 1,5-litrový motor EcoBoost od spoločnosti Ford s výkonom 160 k spojený s manuálnou prevodovkou a 2,0-litrový motor EcoBoost s výkonom 240 k s automatickou prevodovkou.

Úroveň emisií CO2, ako aj hospodárnosť motora vozidla S-MAX zlepšuje tiež inteligentné rekuperačné dobíjanie (Smart Regenerative Charging) a systém automatického zapnutia a vypnutia motora (Auto-Start-Stop). Aerodynamická ochrana podvozka spolu s aktívnym zatváraním mriežky chladiča (Active Grille Shutter) prispeli k zvýšeniu aerodynamickej účinnosti optimalizáciou výkonu počas 400 hodín testovania v aerodynamickom tuneli.

Lepšia aktívna i pasívna bezpečnosť
Úplne nový S-MAX sa postará o to, aby ste do cieľa cesty dorazili nielen oddýchnutí, ale hlavne živí a zdraví. Konštrukcia jeho karosérie je o tri percentá pevnejšia vďaka rozsiahlejšiemu použitiu ultra vysokopevnostnej ocele a zabezpečuje dodatočné prvky aktívnej bezpečnosti, ktorých súčasťou sú, po prvý raz, aj bočné airbagy pre cestujúcich v druhom rade sedadiel.

Stabilitu vozidla zlepšuje aj systém automatického zníženia rýchlosti pri jazde v zákrute (Curve Control) a stabilizačný systém proti prevráteniu (Roll Stability Control), ktoré pomáhajú vodičovi udržať kontrolu nad vozidlom úpravou krútiaceho momentu motora a brzdenia.

Technológia MyKey umožní majiteľovi vozidla naprogramovať kľúč, zvyčajne určený pre mladších vodičov, ktorým môže zakázať prichádzajúce telefonické hovory, obmedziť maximálnu rýchlosť vozidla, zabrániť vodičovi deaktivovať asistenčné a bezpečnostné technológie, znížiť najvyššiu hlasitosť audiosystému, prípadne audiosystém úplne zablokovať, ak cestujúci nemajú zapnuté bezpečnostné pásy.

Funkcie, ktoré uľahčujú život
Tradičný prístrojový panel uvoľnil cestu voliteľnej 10-palcovej digitálnej obrazovke otočenej smerom k vodičovi, ktorá obsahuje animovaný „analógový“ tachometer a otáčkomer. Používatelia si môžu prispôsobiť nastavenia displeja a trojrozmernú grafiku na digitálnej obrazovke, a získať tak interaktívny zážitok podľa osobného vkusu.

Osempalcová interaktívna dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením v stredovej konzole umožňuje vodičom ovládať komunikačný systém SYNC 2 od spoločnosti Ford pomocou hlasových príkazov. Vodič tak môže jednoduchou, konverzačnou formou jazyka obsluhovať mobilný telefón, multimediálny systém, klimatizáciu či navigačný systém. Po vyslovení povelu „Som hladný“ mu systém dokonca zobrazí zoznam reštaurácií v okolí.

Systém SYNC 2 obsahuje aj funkciu núdzovej pomoci Emergency Assistance, ktorá v prípade nehody spojí posádku vozidla priamo s operátorom miestnej záchrannej služby v príslušnom jazyku danej oblasti.

S-MAX bude po prvý raz v ponuke aj s bezdotykovým otváraním dverí batožinového priestoru, ktoré sa otvárajú a zatvárajú pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Až polovica zákazníkov, ktorí si minulý rok zakúpili nový Ford Kuga, sa rozhodla pre bezdotykové otváranie dverí batožinového priestoru. Model Kuga bol prvým športovým úžitkovým vozidlom (SUV) strednej triedy v Európe, ktoré prinieslo túto technológiu.

„Úplne nový S-MAX, vytvorený bez kompromisov, prináša jedinečné spojenie štýlu, pohodlia, flexibility, hospodárnosti a jazdnej príťažlivosti, ktorú podporujú novátorské a v mnohých prípadoch unikátne technológie,“ uviedol Andrew Kernahan, hlavný konštruktér programu Ford S-MAX. „Toto vozidlo vyzerá a správa sa skvele v každej situácii a spĺňa požiadavky aj tých najnáročnejších zákazníkov.“

Ford-S-MAX_02Ford-S-MAX_09 Ford-S-MAX_06

Zdroj: Transservice/Ford

Foto: Ford