Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Ford na autosalóne v Birminghame predstavil nové modely Transit s úplne novým motorom EcoBlue

Na autosalóne úžitkových vozidiel v britskom meste Birmingham mali tento týždeň svetovú premiéru nové úžitkové vozidlá automobilky Ford, Transit a Transit Custom, ktoré poháňa úplne nový špičkový 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue. Od polovice roka 2016 ponúknu zákazníkom nižšie prevádzkové náklady a vyšší výkon.

Motor novej generácie Ford EcoBlue, ktorý je nový od samého základu, znižuje spotrebu paliva v porovnaní s odchádzajúcim 2,2-litrovým agregátom TDCi až o 13 percent. Emisie CO2 produkuje na úrovni od 157 g/km* a dodáva podstatne vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach, vďaka čomu má lepšie jazdné vlastnosti. Nový motor bude zároveň ponúkať prevádzkovateľom vozidiel Transit a Transit Custom premenlivé servisné intervaly po dvoch rokoch/60 000 km.

Úplne nový zmenšený 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue je navrhnutý tak, aby spĺňal prísne kritériá spoločnosti Ford pre odolnosť úžitkových vozidiel. Vo vozidlách Transit absolvoval náročné skúšky odolnosti v podmienkach ekvivalentných vzdialenosti 5,5 milióna kilometrov, ktorých súčasťou bolo aj 400 000 km testovania v rukách reálnych vodičov vozidiel Transit.

„Výzvou bolo urobiť z nášho najpredávanejšieho Transitu vozidlo, ktoré bude mať lacnejšiu prevádzku, vyšší výkon, bude čistejšie z hľadiska produkcie emisií, ponúkne tichšiu kabínu, a celkovo bude bezpečnejšie a odolnejšie,“ uviedol Pete Reyes, riaditeľ divízie úžitkových vozidiel spoločnosti Ford of Europe. „A presne to sme urobili s novými modelmi Transit a Transit Custom, keď sme im dali úplne nový motor Ford EcoBlue.“

Čisté technológie vznetových motorov umožňujú produkciu mimoriadne nízkej hladiny emisií v súlade s prísnymi normami Euro VI, ktoré budú zavedené v septembri 2016 a vyžadujú zníženie emisií oxidov dusíka (NOx) o 55 percent v porovnaní s požiadavkami normy Euro V.

Okrem úplne nového radu motorov si bude možné vozidlá Transit a Transit Custom objednať aj s vyspelými asistenčnými technológiami, ku ktorým patrí stabilizačný systém na ochranu pred bočným vetrom a prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov. Koncom roka 2016 si zákazníci budú môcť začať objednávať aj šesťstupňovú automatickú prevodovku namiesto manuálnej, a na modeloch Transit Custom Kombi bude v rámci voliteľnej výbavy v ponuke aj nové pneumatické odpruženie zadnej nápravy.

Dvojtonové vozidlá Transit a jednotonové modely Transit Custom sú základnými modelmi vynoveného radu Ford Transit, ktorého súčasťou sú ešte dve dodávkové vozidlá – menší úplne nový model Transit Connect a Transit Courier. Úspech tohto rozšíreného radu pomohol automobilke Ford stať sa v roku 2015 – po prvý raz za 19 rokov – najpredávanejšou značkou v oblasti predaja úžitkových vozidiel v Európe, keď jej celkový predaj dosiahol 280 000 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 23 percent.

Rast pokračoval aj v prvom štvrťroku 2016, keď sa v Európe predalo dovedna 50 100 vozidiel Transit a Transit Custom, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast o 15 percent.

Čistejší, výkonnejší a kultivovanejší vznetový motor Ford EcoBlue

Úplne nový 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue využíva úplne novú architektúru, ktorá je navrhnutá tak, aby pre budúce osobné a úžitkové vozidlá značky Ford prinášala novú generáciu čistých, výkonných a kultivovaných motorov.

Motor bol vyvinutý s najnovšími systémami preplňovania turbodúchadlom, vstrekovania paliva a spaľovania, ako aj konštrukčnými technológiami a technológiami znižujúcimi trenie, ktorých cieľom je podstatné zníženie spotreby paliva a zvýšenie výkonu i prevádzkovej kultivovanosti. Motor sa pritom vyznačuje vynikajúcou odolnosťou a ponúka nízke prevádzkové náklady, aké sa požadujú od pohonnej jednotky vozidiel Transit.

Pre modely Transit a Transit Custom je 2,0-litrový motor Ford EcoBlue v ponuke vo výkonnostných verziách 105 k, 130 k a 170 k, z ktorých každá ponúka vyšší výkon aj krútiaci moment v porovnaní s odchádzajúcim 2,2-litrovým agregátom. Lepšia ťažná sila pri nízkych otáčkach – kde krútiaci moment je vyšší o 20 percent pri 1 250 otáčkach za minútu – zaisťuje pružnejší a citlivejší výkon pri každodennej jazde.

Nižšie prevádzkové náklady podporuje aj podstatne nižšia spotreba paliva. Modely Transit vybavené voliteľným systémom automatického zapnutia a vypnutia motora (Auto-Start-Stop) produkujú emisie CO2 od úrovne 174 g/km a dosahujú priemernú spotrebu paliva od 6,6 l/100 km – čo je v porovnaní ekvivalentným odchádzajúcim modelom o 10 percent menej.

Vozidlá Transit Custom vybavené voliteľným systémom Auto-Start-Stop produkujú emisie CO2 od hranice 157 g/km a spotrebujú v priemere od 6,1 l/100 km pohonných hmôt – čo je pokles o 13 percent v porovnaní s ekvivalentným odchádzajúcim modelom.

Spoločnosť Ford predpokladá úsporu nákladov na pohonné hmoty až do výšky 1 600 eur na 130 000 km pre prevádzkovateľa novej dodávky Transit Custom s výkonom 105 k v porovnaní s predchádzajúcim modelom s výkonom 100 k.***

Znížili sa aj plánované náklady na údržbu. Premenlivé servisné intervaly sa predĺžili na dva roky/60 000 km, čo ponúka dodatočných 10 000 km medzi servismi na oboch modeloch Transit a Transit Custom.

Na to, aby dokázal splniť prísne požiadavky emisnej normy Euro VI, má 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue optimalizovaný spaľovací systém so selektívnou katalytickou redukciou s dodatočnou úpravou výfukových plynov pomocou prísady AdBlue® (vodný roztok močoviny).

Nový motor zároveň prispieva k zvýšeniu pohodlia vodiča počas dlhých pracovných dní v podobe významného zníženia hluku motora, ktorý dosahuje kultivovanú úroveň osobných automobilov. Vylepšená je aj prvotriedna jazdná dynamika modelov Transit a Transit Custom vďaka upravenému riadeniu, ktoré zaisťuje lepšiu spätnú väzbu, kým nový dizajn zadného tlmiča zlepšuje komfort a ovládanie.

Vyspelé asistenčné technológie vodiča a vozidla

Okrem úplne novej pohonnej jednotky ťažia nové modely Transit a Transit Custom aj z nových vyspelých asistenčných technológií vodiča a vozidla, ktoré zvyšujú sebadôveru a pohodlie vodičov za volantom.

Modely Transit a Transit Custom využívajú kamerovú a radarovú technológiu, ktorú majú spoločnú s najnovšími osobnými automobilmi Ford Mondeo a S-MAX, a vďaka nej si môžu zákazníci oboch modelov objednať aj nasledovné funkcie:

·         Prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov – zmierňuje závažnosť niektorých čelných nárazov, ktorých účastníkmi sú vozidlá a chodci, alebo pomáha vodičom úplne sa vyhnúť niektorým nárazom

·         Adaptívny tempomat – využíva dopredu nasmerovaný radar, čím umožňuje vodičom udržiavať nastavenú vzdialenosť od vozidla pred sebou

·         Systém rozpoznávania dopravných značiek – prostredníctvom displeja združeného prístroja informuje vodiča o naposledy zaznamenanom rýchlostnom obmedzení, zrušení obmedzenia či obmedzeniach týkajúcich sa predbiehania iných vozidiel.

Modernizovaný elektronický stabilizačný systém (ESC), ktorý majú oba modely v štandardnej výbave, prináša rozšírený balík funkcií na zlepšenie stability vozidla v extrémnych jazdných situáciách. Patria k nim aj tri funkcie patentované spoločnosťou Ford:

·         Stabilizačný systém na ochranu pred bočným vetrom (Side Wind Stabilisation) – ide o nový systém, ktorý použije brzdy na jednej strane vozidla, aby zmiernil následok náhleho poryvu bočného vetra na trase vozidla

·         Automatické zníženie rýchlosti pri jazde v zákrute (Curve Control) – unikátny systém vyvinutý spoločnosťou Ford, ktorého cieľom je bezpečne a stabilne spomaliť vozidlo v prípade príliš rýchleho vjazdu do zákruty, napríklad na diaľničnom výjazde

·         Stabilizačný systém proti prevráteniu (Roll Stability Control) – je určený na to, aby zabránil prevráteniu vozidla tým, že riadi krútiaci moment motora a brzdenie jednotlivých kolies.

Do kabíny modelu Transit majú zákazníci odteraz možnosť objednať si systém konektivity Ford SYNC 2 s hlasovou aktiváciou s novou šesťpalcovou farebnou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením, ktorého súčasťou je vyspelá funkcia hlasového ovládania audiosystému, navigácie a mobilných telefónov. Na vozidlách Transit Custom vybavených systémom konektivity SYNC je súčasťou štandardnej výbavy nový štvorpalcový farebný displej, ktorý nastupuje na miesto doterajšej 3,5-palcovej obrazovky. Zvonka sú nové modely Transit a Transit Custom, vybavené úplne novým 2,0-litrovým motorom Ford EcoBlue, rozpoznateľné podľa novej chrómovej ukončovacej lišty v spodnej časti prednej mriežky chladiča.

Na zvýšenie miery pohodlia a komfortu pri jazde v meste si vodiči verzií Transit s pohonom predných kolies a modelov Transit Custom budú môcť objednať šesťstupňovú automatickú prevodovku SelectShift, ktorá bude k dispozícii koncom roku 2016. Prevodovka má plynulý, citlivý a efektívny chod pri spojení so vznetovým motorom Ford EcoBlue, vrátane systému automatického zapnutia a vypnutia motora (Auto-Start-Stop), pokiaľ je súčasťou výbavy. Okrem toho ponúka aj možnosť manuálneho preraďovania pomocou tlačidiel na radiacej páke.

Pneumatické odpruženie zadnej nápravy, ktoré je v tomto segmente unikátom, je vyvinuté špeciálne pre model Transit Custom a spĺňa všetky požiadavky noriem spoločnosti Ford pre odolnosť úžitkových vozidiel. Systém vzduchového odpruženia zabezpečuje pružnú a vyrovnanú jazdu pri rôznej úrovni zaťaženia vozidla, čo zvyšuje pohodlie cestujúcich a zlepšuje dynamiku vozidla na modeloch Kombi M1.

Modernizované modely Transit a Transit Custom ponúkajú prevádzkovateľom úžitkových vozidiel ten istý komplexný rad variantov, vrátane rôznej výšky strechy či veľkosti rázvoru, široký výber možností celkovej hmotnosti vozidla, ako aj karosérie vo verzii dodávky, kombi či dvojitej kabíny. Vodiči modelu Transit si ďalej môžu vybrať verziu s pohonom predných kolies, zadných kolies alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies, ako aj karosériu vo verzii podvozka s kabínou alebo minibusu.

Zdroj: Transservice/Ford

Foto: Ford