Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy
toyotac-hr_tmmt2__mid

V Európe sa začala výroba modelu C-HR

Vo výrobnom závode spoločnosti Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) v tureckom meste Sakarya dnes oficiálne spustili výrobu crossoveru Toyota C-HR. Vozidlo Toyota C-HR sa tak stalo ôsmym modelom, aké sa dnes vyrába v Európe, a vstupuje do segmentu vozidiel triedy C ako nové poňatie crossoveru. Nový model je zároveň tretím hybridným vozidlom európskej výroby – okrem neho je to Yaris Hybrid, ktorý sa vyrába vo Francúzsku, a hybridné modely Auris a Auris Touring Sports vyrábané vo Veľkej Británii.

„Toyota C-HR je mimoriadne dôležitým produktom pre celú spoločnosť Toyota, nielen pre výrobný závod TMMT. Segment crossoverov rýchlo rastie. Toto vozidlo predstavuje veľmi výrazný vstup značky Toyota do tohto segmentu,“ uviedol Dr. Van Zyl, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Europe (TME), pri príležitosti slávnostného otvorenia na pôde TMMT.

Výrobný závod TMMT rozšíri s modelom Toyota C-HR svoje aktuálne výrobné portfólio, ktoré predstavujú modely Corolla a Verso. Vyrábať sa budú na tej istej linke.
Ide o prvé vozidlo s hybridným pohonom vyrobené na území Turecka. „Hybridy definujú značku Toyota. Od prvého modelu Prius v roku 1997 sme postupne presvedčili viac a viac zákazníkov po celom svete, že hybridné vozidlá sú jedným z najlepších riešení dnešných problémov týkajúcich sa životného prostredia. V celosvetovom meradle sme predali vyše 9,5 milióna hybridov,“ uviedol Moritaka Jošida, prezident spoločnosti pre vozidlá strednej triedy Mid-size Vehicle Company v rámci koncernu Toyota Motor Corporation, ktorý sa s nami porozprával pri dnešnom ceremoniáli v TMMT.

Toyota C-HR je prvým automobilom značky Toyota mimo územia Japonska, ktoré sa vyrába na základe modulárnej architektúry TNGA (Toyota New Global Architecture). „TNGA je našou novou filozofiou tvorby vozidiel a súčasťou našej iniciatívy vyrábať stále lepšie autá. Spoločnosť Toyota postupne rozšíri výrobu vozidiel na báze platformy TNGA,“ dodal Jošida.

S modelom Toyota C-HR sa celková výrobná kapacita závodu TMMT zvýši zo 150 na 280 tisíc vozidiel ročne. Niekoľko mesiacov pred začiatkom výroby prijal výrobný závod TMMT ďalších 2 000 nových pracovníkov. Celkový počet zamestnancov je dnes približne 5 000. Výroba je organizovaná do troch pracovných zmien. Ďalšie investície do závodu TMMT sa pohybujú približne na úrovni 350 miliónov eur, čím kumulatívne investície do závodu od roku 1994, keď spustil výrobu, stúpli na 1,7 miliardy eur.

Rozšírenie exportu

Výrobný závod TMMT, ktorý už dnes vyváža do Európy približne 80 % svojej produkcie, postupne rozšíri svoje exportné destinácie aj mimo Európy a bude vyvážať do USA, Kanady, na Taiwan, Maurícius a do Juhoafrickej republiky.

„Je pre nás veľkou cťou vyvážať do Severnej Ameriky, pretože je to najväčší trh spoločnosti Toyota a naši tamojší zákazníci očakávajú od značky Toyota veľa, pokiaľ ide o kvalitu, spokojnosť zákazníkov, ako aj spojenie so značkou,“ uviedol Dr. van Zyl a dodal: „TMMT je z hľadiska konštrukčnej kvality už dlhé roky jedným z našich najlepších výrobných závodov na svete a som si istý, že naši tamojší pracovníci prekročia očakávania našich severoamerických zákazníkov.“

Európska spolupráca a vyššia miestna výroba

Toyota C-HR je tiež plodom spolupráce viacerých európskych výrobných zariadení spoločnosti Toyota a dodávateľov so sídlom v Európe.

Najnovšia hybridná hnacia sústava crossoveru s objemom 1,8 l sa vyrába v závode na výrobu motorov Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) v meste Deeside v severnom Walese. Do samotného závodu a jeho zariadenia sa investovalo ďalších 7,1 milióna libier (takmer osem miliónov eur).

Tretie európske výrobné zariadenie spoločnosti Toyota zapojené do výroby modelu Toyota C-HR je Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) v poľskom meste Walbrzych. Závod bude dodávať manuálne prevodovky pre model s 1,2-litrovým motorom s turbodúchadlom. Okrem toho závod TMMP spustí v roku 2018 výrobu hybridnej prevodovky typu transaxle, ktorá sa v súčasnosti vyrába v Japonsku.

Prevažnú väčšinu jednotlivých dielov pre model Toyota C-HR tvoria európski dodávatelia.  Spomedzi 135 dodávateľov vyrábajúcich diely pre nový crossover má 134 sídlo v Európe a z toho 71 pôsobí v Turecku.

Ak sa k radu vozidiel vyrábaných v Európe pridá aj model Toyota C-HR, pomer vozidiel značky Toyota miestnej výroby predávaných v Európe prekoná 75 % v rámci celého výrobného roku.

Zdroj: Transservice/Toyota

Foto: Toyota