Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Dizajn Toyoty „86“ je inšpirovaný svetom motošportu

Čiastočne prepracovaný model „86“ ponúka množstvo inovácií a vylepšení ako sú lineárny nárast krútiaceho momentu od nízkych otáčok motora, zdokonalenie sania a výfukovej sústavy a taktiež príkladná stabilita vďaka prepracovanej konštrukcii ventilov u tlmičov

– Dizajn exteriéru modelu kladie väčší dôraz na aerodynamiku po celej dĺžke vozidla

– V kokpite nájdeme historicky najmenší volant, aký bol v modeloch Toyoty použitý, nový farebný multi-informačný TFT displej s veľkosťou 4,2 “ (štandardne verzie pre GT Limited a GT)

Toyota Motor Corporation uvedie 1. augusta čiastočne prepracovaný model 86 prostredníctvom predajcov značky po celom Japonsku. Model sa pýši vylepšenou jazdnou charakteristikou, ktorá ťaží z poznatkov získaných počas účasti na najrôznejších automobilových súťažiach, vrátane vytrvalostných pretekov 24 hodín Nürburgringu.

Čiastočná úprava dizajnu Toyoty 86 je ďalším krokom na ceste k tomu, aby si čo najviac ľudí užívalo chvíle za volantom svojho vozidla a narastal tak celkový počet automobilových fanúšikov. Zdrojom inšpirácie pre to, ako prebudiť v ľuďoch nadšenie z riadenia je motoristický šport. Skúsenosti z pretekárskeho tímu Toyota GAZOO Racing sa automobilka snaží premietnuť do vývoja nových automobilov.

Model „86“, prvýkrát predstavený v roku 2012, sa už objavil na mnohých motoristických podujatiach, vrátane vytrvalostných pretekov 24 hodín Nürburgringu a špecializovaných pretekárskych súťaží a rely vozov 86/BRZ, v ktorých súťažia priamo majitelia automobilov. Tento automobil tak už dokázal vyčariť úsmev na perách mnohých vlastníkov.

Toyota 86 bola navrhnutá ako výnimočný automobil s pohonom zadných kolies, pýšiaci sa intuitívnym ovládaním a predstavujúci čistú radosť z jazdy. Vozidlo ponúka ako jediné na svete1 motor s protibežnými piestami (D-4S2) a ultra-nízke ťažisko v kombinácii s pohonom zadných kolies. Toto spojenie prináša celkom iné potešenie z jazdy ako existujúce športové vozidlá. Model 86 sa teší obľube automobilových nadšencov, pretože sprostredkuje to najprirodzenejšie vzrušenie, aké riadenie auta môže ponúknuť.

Cieľom čiastočných úprav dizajnu Toyoty 86 bolo ďalej rozvinúť športové stránky tohto vozidla. Toyota vytvorila automobil, ktorý kladie ešte väčší dôraz na jazdné vlastnosti, a tak získava stále väčší počet automobilových priaznivcov.

„Vo vozidle sme podrobili všetko revízii na základe technologických skúseností, ktoré vzišli z účasti modelu 86 na pretekoch 24 hodín Nürburgringu,“ hovorí hlavný konštruktér Tetsuya Tada, ktorý zodpovedá za vývoj modelu 86, a dopĺňa:  „Po výrobe každého dielu sme opakovane vozidlo testovali na cestách celého sveta. Nová Toyota 86 bola vyladená do takej miery, že túto evolúciu spozná každý vodič už od prvého okamihu, keď zovrie do rúk volant a s vozidlom sa rozbehne.“

 

Základný opis vozidla

1. Jazdné vlastnosti

K ďalšej evolúcii motora D-4S s protibežnými piestami prispeli zdokonalené komponenty systému sania a výfukovej sústavy (verzia s manuálnou prevodovkou), napr. sacie a zberné výfukové potrubie. Maximálny krútiaci moment motora je k dispozícii v širokom spektre otáčok. Rovnako sa zlepšil krútiaci moment pri nízkych otáčkach.

Reakcia riadenia a pohodlie

Výsledkom vylepšeného zavesenia kolies a vyššej tuhosti karosérie vďaka hustejším bodovým zvarom na zadných stĺpikoch sú vynikajúce reakcie riadenia a mimoriadne jazdné pohodlie. K ešte dokonalejším reakciám riadenia a vyššiemu pohodliu prispievajú tlmiče SACHS dodávané na želanie.

2. Dizajn exteriéru zameraný na aerodynamiku

V rámci návrhu a vylepšovania najrôznejších prvkov bol kladený dôraz na dokonalejšiu aerodynamiku pozdĺž celého vozidla, vrátane tých najmenších detailov. Výsledkom snaženia konštruktérov je dizajn exteriéru, ktorý sa pýši mimoriadnou jazdnou stabilitou a skvelým správaním pri prejazde zákrutami.

Súčasťou štandardnej výbavy verzie GT Limited je pevné zadné krídlo, ktoré tiež prispieva k výnimočnej aerodynamike a jazdným schopnostiam.

Mimoriadne intenzívny pocit agility a nízke ťažisko

Toyota 86 pri pohľade spredu zdôrazňuje nízky a široký postoj, najmä vďaka nižšej prednej časti a širšiemu horizontálnemu otvoru masky chladiča v porovnaní s predchádzajúcou verziou. Súčasťou štandardnej výbavy všetkých verzií sú Bi-LED svetlomety. Predné hmlové svetlá typu LED (štandardne pre verzie GT Limited a GT) podčiarkujú mimoriadny a neohrozený charakter vozidla.

Toyota 86 obúva 17″ zliatinové disky (štandardne pre GT Limited a GT) so strojovo opracovanými povrchmi a lakom v modrošedom metalickom odtieni. Dizajn tenkých skrútených lúčov liatych diskov ešte zdôrazňuje dynamiku vozidla pri pohľade z boku.

Pri pohľade zozadu zaujme čierny diel zadného nárazníka, ktorý bol v horizontálnom smere ešte rozšírený na zdôraznenie širokého postoja lichobežníkového tvaru. Za povšimnutie stoja aj zadné skupinové svetlá, ktoré teraz používajú LED zdroje a stavajú na elegantnom výzore, ktorý vychádza z vodorovného usporiadania.

3. Ideálny kokpit pre športové vozidlo

Toyota 86 používa volant s priemerom len 362 mm, čo je najmenší rozmer použitý pri všetkých doterajších modeloch Toyota, s prierezom zaručujúcim optimálny úchop, príkladné manévrovacie schopnosti a pohodlie pri riadení.

Trojica kruhových ukazovateľov s veľkým centrálnym otáčkomerom (štandardne pre verzie GT Limited a GT) bola upravená tak, aby v najvyššom bode otáčkomera bola hodnota 7000 ot./min., čo sú otáčky, za ktorých motor poskytuje najvyšší výkon.

Vozidlo je vybavené multi-informačným TFT displejom s uhlopriečkou 4,2″ (štandardne pre verzie GT Limited a GT). Okrem aktuálnej spotreby paliva a dojazdu zobrazuje v reálnom čase aj mnoho ďalších presných údajov, ako napr. sily bočného zrýchlenia, krivky výkonu/krútiaceho momentu alebo stopky.

Dizajn

Na prístrojovom paneli a vo výplniach dverí Toyoty 86 je použitý materiál Grand Luxe®3 (štandardne pre verziu GT Limited). Tento materiál okrem kvalitnejšej textúry zamedzuje prípadnému oslneniu odrazeným svetlom zvonka, čím napomáha vytvoriť prostredie, v ktorom sa vodič môže sústrediť výhradne na riadenie.

Interiér vyvedený v harmonickom odtieni čiernej pôsobí uvoľnene. Akcent kvality dodávajú kabíne dekory okolo spínačov vo dverách a na paneli ovládanie klimatizácie s rastrom uhlíkových vlákien v podobe motívu T (štandardne pre verziu GT Limited a GT).

Sedadlá sú potiahnuté perforovaným materiálom Alcantara®4 (štandardne pre verziu GT Limited).

Plány predaja

1. Predajné miesta: Predajcovia modelov Toyota, Toyopet, Toyota Corolla a Netz

2. Plánované mesačné predaje na japonskom trhu: 500 vozidiel

Montážny závod: Main Plant, Gunma Manufacturing Division, Fuji Heavy Industries Ltd.

 

1 Platí k júlu 2016, podľa Toyota Motor Corporation

2 D-4S je skratka pre „Direct injection 4-stroke gasoline engine Superior version“ – štvortaktný benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva, zdokonalená verzia

3 Grand Luxe® je syntetický materiál pripomínajúci velúr; registrovaná ochranná známka spoločnosti Seiren Co., Ltd.

4 Alcantara® je registrovaná ochranná známka spoločnosti Alcantara S.p.A.

 

 

Zdroj: Transservice/ Toyota

Foto: Toyota