Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Ďalšie dominantné dvojité víťazstvo tímu Toyota Racing v Číne

Tím TOYOTA Racing druhýkrát v rade obsadil prvé dve miesta, keď v 6-hodinových pretekoch neďaleko Šanghaja vyhral o viac než kolo a upevnil si tak vedenie na Majstrovstvách sveta vytrvalostných súťaží FIA.

Anthony Davidson a Sébastien Buemi si vyjazdili suverénne víťazstvo so svojím vozidlom č. 8 TS040 HYBRID, štvrté v tejto sezóne, a zvýšili tak náskok v Pohári jazdcov už na 42 bodov.

Vozidlá TS040 HYBRID s výkonom 1000 konských síl a pohonom všetkých kolies, ktoré dominovali už na minulom podujatí vo Fuji, opäť jazdili vo svojich vlastných pretekoch, keď posádka vozidla č. 7 Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakadžima skončila na 2. mieste.

Dva preteky pred koncom sezóny tak tím TOYOTA Racing kraľuje Poháru konštruktérov s náskokom 29 bodov.

Preteky odštartovali za slnečného počasia. Sébastien s Alexom si v prvých zákrutách držali druhú a štvrtú priečku, avšak havária na chvoste štartovného poľa poslala na trať safety car.

Zatiaľ čo všetci piloti pomaly krúžili za safety carom, obaja jazdci Toyoty zamierili do boxov po nové pneumatiky a palivo a vyhli sa tak nutnosti rýchleho doplnenia paliva neskôr v pretekoch, čím by stratili omnoho viac času.

Keď po 25 minútach opäť zaviali zelené vlajky, dostal sa Alex pred Sébastiena, ktorý musel po druhýkrát do boxov pre palivo, pretože pri prvej zastávke nemohol tankovať pre dočasný technický problém.

Sébastien čoskoro Alexa predbehol, obaja sa rýchlo posunuli medzi prvých šesť a začali stíhať súperov pred sebou.

Cestu na čelo si Sébastien prekliesnil vďaka niekoľkým najrýchlejším kolám pretekov. Anthonymu tak odovzdával vozidlo na prvom mieste a Anthony vedenie udržal. Alex nepatrne strácal, ale po dvoch vydarených predbiehacích manévroch sa posunul zo štvrtej na druhú priečku.

Po dvoch hodinách od štartu si už obe vozidlá TS040 HYBRID vypracovali solídny náskok. Pri nasledujúcej zastávke v boxoch vystriedal Stéphane za volantom vozidla č. 7 Alexa, zatiaľ čo Anthony sa rozhodol pokračovať.

Preteky sa aj naďalej vyvíjali veľmi sľubne. S blížiacou sa hranicou 100 odjazdených kôl sa do kokpitu vozidla č. 8 vrátil Sébastien, ktorý si pred druhou Toyotou udržiaval dostatočný odstup.

Na ďalšiu návštevu boxov zamieril iba Stéphane s vozidlom č. 7, ktorý odovzdal riadenie Kazukimu, zatiaľ čo Sébastien ešte zostal na trati. Pit stopy oboch áut boli čím ďalej lepšie a tím TOYOTA Racing si tak udržiaval kontrolu nad pretekmi.

Keď Sébastien naposledy pustil za volant Anthonyho, vozidlo č. 8 viedlo pred všetkými súpermi okrem druhej Toyoty s č. 7 o jedno kolo. Anthony a Kazuki tak s prehľadom obsadili prvé dve miesta, a to už po tretíkrát v tejto sezóne.

Súboj o titul svetových šampiónov práve vrcholí. Do konca sezóny zostávajú posledné dva preteky – 15. novembra v Bahrajne a 30. novembra v Sao Paule.

Jošiaki Kinošita, prezident tímu: „Toto je výsledok, kvôli ktorému všetci tvrdo pracujeme, takže by som chcel poďakovať všetkým členom tímu – mechanikom v boxoch, jazdcom aj inžinierom, ktorí odviedli skvelú prácu, predovšetkým čo sa týka pneumatík. Auto bolo rýchle hneď od prvej zákruty pretekov v Šanghaji. Boli sme sklamaní, že sme o malý kúsok prišli o pole position, ale hlavným cieľom boli dnešné preteky. Toto je presne ten výsledok, ktorý sme do priebežného poradia šampionátu chceli a vďaka ktorému sme pred zvyšnými pretekmi vo výbornej pozícii. Teraz si musíme udržať našu výkonnosť aj v Bahrajne a Sao Paule.“

TS040 HYBRID č. 7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakadžima)
Preteky: 2. miesto, 188 kôl, 6 zastávok v boxoch. Najrýchlejšie kolo: 1:49,216 s

Alex Wurz: „Bol to pre nás skutočne obrovský výsledok. Tím nemôže získať nič viac než double. Po prvých kolách pretekov som si nebol veľmi istý, že to dokážeme, pretože nám na našom aute odišiel jeden zo senzorov a niekoľko kôl sme tak nemohli využiť plný výkon. Dnes sme preto našim tímovým kolegom z vozidla č. 8 nemohli poriadne zavariť, ale aj napriek tomu sa celému nášmu tímu darilo výborne a ja som veľmi šťastný, že sme s vozidlom č. 7 vybojovali druhé miesto.“

Stéphane Sarrazin: „Boli to veľmi dobré preteky pre náš tím. Prvé a druhé miesto je skvelý výsledok, rovnako ako vo Fuji. Dnes sme získali množstvo bodov do Pohára konštruktérov a to bol náš cieľ. Preto som dnes zbytočne neriskoval, dával som si veľký pozor na ostatné autá a snažil sa udržiavať plynulé tempo. Auto šliapalo ako hodinky a som veľmi spokojný aj s vývojom pretekov. Sústredili sme sa predovšetkým na zisk bodov do šampionátu a tento cieľ náš tím dosiahol.“

Kazuki Nakadžima: „Chcel by som pogratulovať celému tímu, ktorý dnes odviedol vynikajúcu prácu. Prvé a druhé miesto znamenajú, že sme dnes získali maximálny počet bodov, a to je skvelé pre poradie v oboch pohároch. Za volantom som dnes nemohol ani na chvíľku vypustiť, pretože Porsche sa nás držalo ako kliešť a nebolo vôbec isté, že druhé miesto udržíme. Preto som odjazdil rýchle kolá a som rád, že sa mi podarilo vybudovať si náskok, vďaka ktorému bol záver pretekov trošku príjemnejší.“

TS040 HYBRID č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Preteky: 1. miesto, 188 kôl, 7 zastávok v boxoch. Najrýchlejšie kolo: 1:48,694 s

Anthony Davidson: „Dnes si celý tím počínal fantasticky. Zvolili sme správnu stratégiu, darili sa nám slušné pit stopy, všetci sa plne sústredili na čo najlepší výsledok. Už vo Fuji sme ukázali, že máme najrýchlejšie auto, a podarilo sa nám to aj tu v Šanghaji. Nechceli sme príliš riskovať, predovšetkým vo chvíľach, keď bolo na trati množstvo áut, takže aspoň pre mňa boli dnešné preteky relatívne pokojné, pričom skvelú prácu odviedol už na štarte Seb.“

Sébastien Buemi: „Som skutočne šťastný, pretože toto je dôležitý krok k víťazstvu na celom šampionáte. Navyše sme vybojovali prvé a druhé miesto, viac sme dnes nemohli získať. Celý tím si počínal naozaj dobre, vrátane Anthonyho. Boli to veľmi dobré preteky a auto fungovalo skvele od začiatku až do konca. Po Fuji a Silverstone je to náš tretí double v tejto sezóne, takže sa už nemôžem dočkať na Bahrajn. Snáď sa nám bude takto dariť aj tam.“

2014_Shanghai_Sunday_1__mid 2014_Shanghai_Sunday_2__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_1__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_2__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_3__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_4__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_5__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_6__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_7__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_8__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_9__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_10__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_11__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_12__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_13__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_14__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_15__mid 2014_Shanghai_Sunday_2_16__mid 2014_Shanghai_Sunday_3__mid 2014_Shanghai_Sunday_4__mid 2014_Shanghai_Sunday_5__mid 2014_Shanghai_Sunday_6__mid 2014_Shanghai_Sunday_7__mid 2014_Shanghai_Sunday_8__mid 2014_Shanghai_Sunday_9__mid 2014_Shanghai_Sunday_10__mid 2014_Shanghai_Sunday_11__mid 2014_Shanghai_Sunday_12__mid 2014_Shanghai_Sunday_13__mid 2014_Shanghai_Sunday_14__mid 2014_Shanghai_Sunday_15__mid 2014_Shanghai_Sunday_16__mid 2014_Shanghai_Sunday_17__mid 2014_Shanghai_Sunday_18__mid 2014_Shanghai_Sunday_19__mid 2014_Shanghai_Sunday_20__mid 2014_Shanghai_Sunday_21__mid 2014_Shanghai_Sunday_22__mid

 

Zdroj: Transservice/Toyota

Foto: Toyota