Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Dachser prepravil špeciálnu lokomotívu z Pekingu až na testovací okruh vo Velimi

Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser realizoval prepravu lokomotívy z čínskeho Pekingu do stredočeskej Velimi. Špeciálne koľajové vozidlo s hmotnosťou 61 ton pre údržbu trolejov prešlo z Číny po mori, po rieke a po súši viac než 25 700 km. Na realizáciu tejto neštandardnej zásielky bola potrebná špeciálna manipulačná technika a vysoké know-how divízie Dachser Air & Sea Logistics.

Lokomotíva, respektíve špeciálne koľajové vozidlo pre údržbu a opravy trolejov, bola vyrobená čínsko-nemeckým konzorciom v Pekingu, jej finálnu montáž však vykonávala spoločnosť Gleisbaumechanik Brandenburg GmbH v Nemecku. Lokomotíva tak putovala po mori do Hamburgu a odtiaľ po rieke Labe do Brandenburgu, kde bola preložená na špeciálny ťahač a dopravená po ceste do podniku. Skompletizovanú lokomotívu bolo potom nutné kvôli testovaniu previezť do Velimi, kde sa na špeciálnej skúšobnej trati overovali jej prevádzkové vlastnosti.

Locomotive _2 Locomotive_1

„Na realizáciu takejto prepravy je nutné skoordinovať celý rad procesov a zabezpečiť zodpovedajúcu manipulačnú techniku,“ hovorí Roman Stoličný, Managing Director a člen predstavenstva Dachser Slovakia a. s., a dodáva, „v hamburskom prístave lokomotívu zo zámorskej lodi na riečnu nákladnú loď prekladal plávajúci žeriav, posledné úseky po zemi potom táto neštandardná zásielka musela precestovať na nízkoložnom návese ako nadmerný náklad so všetkými príslušnými špeciálnymi opatreniami.“

Testovanie takýchto špeciálnych koľajových vozidiel prebieha v českej Velimi, kde Výskumný Ústav Železničný prevádzkuje dva vlastné skúšobné železničné okruhy. Tie patria k významným a uznávaným skúšobným európskym centrám pre železničnú techniku a zariadenia. Preto sem bola dopravená aj špeciálna lokomotíva z Pekingu poháňaná elektromotormi a dieselovými motormi. Budú tu otestované jej prevádzkové vlastnosti tak, aby sa mohla v prípade svojho nasadenia v praxi dostať na miesto poruchy rýchlosťou až 160 km/hod. Po dokončení všetkých testov sa lokomotíva vydá rovnakou cestou späť do Číny, kde bude pôsobiť na čínskych vysokorýchlostných tratiach.

Zdroj: Transservice/Dachser

Foto: Dachser