Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Dachser optimalizuje: Nový typ terminálového ťahača sa osvedčil

Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser Slovakia nasadil do svojej prevádzky ďalšiu optimalizáciu, tentoraz pre vnútrofiremné prepravy v eurohube spoločnosti v Lozorne. Terminálový ťahač KAMAG Wiesel SZM18 šetrí pri manipulácii s návesmi, prívesmi a najmä výmennými nadstavbami čas aj pohonné hmoty. Za necelý rok prevádzky najazdil po areáli 4 740 km a 1 200 motohodín.

V Lozorne, v jednom z troch eurohubov celej skupiny Dachser, sa každý deň manipuluje so 120 výmennými nadstavbami a odbavených je 23 návesov. Starostlivá organizácia vnútroareálových prepráv je preto alfou a omegou pre efektívne nakladanie a vykladanie tovaru, ktorý z Lozorna mieri do 15 destinácií v celej Európe. Terminálový ťahač umožňuje ich efektívnu realizáciu a dokáže rýchlo reagovať aj v neočakávaných situáciách a sezónnych špičkách.

Terminálový ťahač KAMAG Wiesel SZM 18 poháňa dieselový agregát s výkonom 115 kW v spolupráci s hydrostatickým pohonom a vyznačuje sa kompaktnou konštrukciou, výbornou manévrovateľnosťou a ľahkou údržbou. Vozidlo je vybavené s ohľadom na bezpečnú a efektívnu jazdu a vysoký užívateľský komfort vodiča – má špeciálnu úpravu pre rýchly zdvih a presun, automatická prevodovka a ovládací joystick spolu s hydrostatickým pohonom umožňujú citlivé ovládanie. Okrem toho disponuje aj cúvacou kamerou pre lepšiu kontrolu pri naberaní a odstavení prepravnej jednotky.

„S použitím terminálových ťahačov máme dlhoročné skúsenosti,“ hovorí Ing. Roman Stoličný, Managing Director a člen predstavenstva Dachser Slovakia a. s., a dopĺňa, „tento nový typ splnil naše očakávania. Prispel k ešte rýchlejšej manipulácii a zníženiu kritických časov. Presun jednej nadstavby na nakladacej bráne a jej upevnenie na nakládku netrvá dlhšie ako 3 sekundy, podobne rýchle je aj odstavenie naloženej výmennej nadstavby od brány. V priebehu šiestich hodín je u nás v areáli realizovaných v priemere viac ako 100 pohybov nadstavieb a v špičke sme schopní zvládať až dvakrát toľko.“

Dachser používa vo svojej logistickej sieti výmenné nadstavby, ktoré pri zapojení dvoch za seba disponujú takmer dvojnásobnou kapacitou než bežný náves. Tieto skriňové výmenné nadstavby a terminálový ťahač vykazujú synergické efekty.

Výmenné nadstavby môžu byť vopred prednaložené (nie je nutné čakať na ich pristavenie dopravcom) a potom sú špeciálnym terminálovým vozidlom (Mercedes KAMAG) presunuté na vopred určené parkovacie miesto, kde čakajú na príchod linkového dopravcu, s presne časovo určeným denným odjazdom. Naopak prázdne výmenné nadstavby vozia terminálový ťahač ku skladovým bránam na prednakládku. V Lozorne majú terminálové ťahače dva, jeden záložný, aby v prípade výpadku nebola ohrozená plynulosť logistickej prevádzky. Výhodou je tiež možnosť tankovania paliva na vlastnej čerpacej stanici Dachser priamo v areáli.

Terminálový ťahač KAMAG Wiesel SZM 18 dosahuje maximálnu rýchlosť 40 km/h a má priemernú spotrebu 3,8 litra nafty na jednu motohodinu. Je vybavený rádiostanicami pre on-line koordináciu (GPS) a dokáže prepojiť palubnú dosku vozidla so softvérom Dachser pre optimalizáciu pohybov vo vnútri areálu (tzv. Yard Management). Jeho úspornú a pritom efektívnu prevádzku využíva Dachser 24 hodín denne v troch zmenách. O tom, že budúcnosť vnútroareálovej logistiky patrí terminálovým ťahačom, svedčí aj vývoj s využitím alternatívnych palív. Dachser, ktorý dlhodobo spolupracuje s vývojovými firmami, tak napríklad v Nemecku testoval prototypy terminálových ťahačov na elektropohon.

 

Zdroj: Transservice / Dachser

Foto: Dachser