Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Cesta zo Senca do Galanty má byť obnovená do apríla 2016

Rekonštrukcia cesty I. triedy I/62 a I/75 v úseku Senec – Sládkovičovo – Galanta v dĺžke takmer 19 kilometrov by mala byť hotová do konca apríla 2016.

galanta_obchazka_sladkovicovo.sk

Ide o jednu z piatich úloh, ktoré ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi uložila vláda na svojom stredajšom výjazdovom rokovaní v Špačinciach v okrese Trnava. Združenie firiem Doprastav, a.s. (vedúci člen), Metrostav, a.s. Praha a Alpine Slovakia, spol. s r. o. má cestu obnoviť počas desiatich mesiacov za 18,27 mil. eur bez dane, resp. 21,92 mil. eur vrátane dane.

Projekt rekonštrukcie cesty Senec – Sládkovičovo – Galanta, ktorého investorom je Slovenská správa ciest (SSC), bude financovaný aj z peňazí Európskeho fondu regionálneho rozvoja v dvoch programových obdobiach. Preto je rozdelený na dve fázy financovania z Operačného programu Doprava 2007 – 2013 a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 (OPII). „Žiadosť o nenávratný finančný príspevok na prvú fázu bude predložená na ministerstvo dopravy v priebehu júna. Druhá fáza bude financovaná z nového operačného programu,“ informoval v stredu agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Minister Počiatek má zároveň zabezpečiť spracovanie štúdií realizovateľnosti pre modernizáciu ciest I. triedy I/51, I/61 hranica SR/ČR – Holíč – Senica – Trnava – Hrnčiarovce nad Parnou (do 30. júna 2016), ciest I/63, I/13 Dunajská Streda – Veľký Meder – Medveďov – Komárno a cesty I/75 Galanta – Šaľa – Nové Zámky (obe do 31. decembra 2016). „Vypracovanie štúdie realizovateľnosti je podmienkou pre správne rozhodnutie a určenie postupnosti výstavby, modernizácie a rekonštrukcie úsekov ciest a taktiež pri rozhodovaní Európskej komisie o poskytnutí nenávratného finančného príspevku v rámci OPII v programovom období 2014 – 2020,“ uviedol Kóňa. Náklady vyplynú z riešení, ktoré prinesie štúdia realizovateľnosti.

Slovenská správa ciest je najďalej s prípravou verejného obstarávania na štúdiu realizovateľnosti pre cestu Galanta – Šaľa – Nové Zámky. Štúdia má navrhnúť technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšie riešenie trasy cesty a vyhodnotí už navrhnuté trasy, prípadne doplní varianty. „Zhotoviteľ by mal do svojej analýzy zahrnúť aj návrhy koridoru rýchlostnej cesty R7 Bratislava – Dunajská Streda – Nové Zámky,“ dodal.

Na otázku, či je správne, že vláda dáva úlohy s termínom splnenia po skončení svojho funkčného obdobia, rezortný hovorca odvetil, že príprava a výstavba cestnej komunikácie je komplikovaný a dlhotrvajúci proces, ktorý presahuje vládne obdobie štyroch rokov. „Napríklad, len samotná príprava pred stavbou diaľnice trvá desať až pätnásť rokov. Je preto nemožné, aby si ktorýkoľvek minister dopravy dával ciele a termíny len v rámci trvania svojho funkčného obdobia,“zdôvodnil Kóňa.

Zdroj: Netky.sk

Foto: sladkovicovo.sk, galantaonline.sk,