Viac info" />
  • Slovenčina
  • InfoMail
    Zadajte svoj e-mail a dostávajte bezplatne aktuálne správy z dopravy

    This MailChimp shortcode is now deprecated. Please insert the new shortcode to display this form.

  • Prihlásiť

Dopravný blog

Vždy aktuálne správy z dopravy

Aliancia Renault-Nissan dosiahla míľnik 350 000 predaných elektromobilov

Aliancia Renault-Nissan, svetová jednotka v oblasti mobility s nulovými emisiami, predala od decembra roku 2010 (začiatok predaja vozidla Nissan LEAF) už 350 000 elektromobilov.

Aliancii sa podarilo dosiahnuť historický míľnik v auguste. Súčasne vytvorila aj rekord tohto segmentu, keď sa jej podarilo predať 100 000 elektromobilov za jediný rok.

Na alianciu Renault-Nissan tak teraz pripadá viac než polovica celkového počtu svetovo predaných elektromobilov. Čo sa týka predajov v rámci odvetvia, zostáva na špičke vozidlo Nissan LEAF, ktoré je s 230 000 celosvetovo predanými kusmi najpredávanejším elektromobilom vôbec. Renault je najúspešnejšou značkou elektromobilov v Európe.

„Dosiahnutím tohto historického míľnika sa potvrdzuje, že naši zákazníci sú si plne vedomí výhod, ktoré im elektromobily Renault a Nissan prinášajú,“ uviedol prezident a výkonný riaditeľ aliancie Carlos Ghosn. „Náš záväzok prispieť k svetu s nulovými emisiami ponukou plnohodnotného radu dostupných elektromobilov robí z aliancie Renault-Nissan neochvejnú špičku v technológiách elektromobilov.“

Historické míľniky spoločností Nissan a Renault 

Aliancia Renault-Nissan je jediným výrobcom vozidiel, ktorý je globálne schopný ponúknuť na súkromné i obchodné využitie široký rad vozidiel s nulovými emisiami. Okrem modelu LEAF predáva spoločnosť Nissan ešte ľahké úžitkové vozidlo e-NV200. Začalo sa predávať v roku 2014 a na odbyt ide najviac v Európe a Japonsku. Spoločnosť Renault potom okrem modelu ZOE predáva ešte dodávku Kangoo Z.E., sedan SM3 Z.E. a k tomu dvojmiestne mestské vozidlo Twizy.

K dnešnému dňu predala spoločnosť Nissan viac než 250 000 elektromobilov, a to na 48 svetových trhoch. Vozidlá Nissan LEAF už najazdili viac než 2,7 miliardy kilometrov (1,7 miliardy míľ), čím obmedzili znečistenie atmosféry emisiami CO2 s odhadovanou hmotnosťou 455 249 190 ton.1 Predaj modelu LEAF pripadá z 90 percent na Spojené štáty, Japonsko a Európu. Najviac vozidiel LEAF sa predalo v Spojených štátoch (97 000 kusov). Na Japonsko pripadá 68 000 predaných kusov a na Európu 61 000 kusov.

Spoločnosť Renault od roku 2011, keď bol uvedený na trh model Kangoo Z.E., predala už 100 000 elektromobilov. Dosiahnutie míľnika bolo oslávené ceremoniálom pri slávnostnom prevzatí vozidla Renault ZOE zákazníkom v Nórsku. Model ZOE je najpredávanejším elektromobilom v Európe. Samotná spoločnosť Renault je potom s predajmi, ktoré za prvých šesť mesiacov tohto roka narástli o 32 percent, najúspešnejším európskym výrobcom elektromobilov. Každý štvrtý elektromobil, ktorý jazdí po európskych cestách, nesie značku Renault.

Dlhší dojazd a technologické inovácie 

Aliancia vo svojom vozovom parku elektromobilov neustále vylepšuje vlastnosti a rozširuje ponukový rad. Na ceste v ústrety potrebám a očakávaniam zákazníkov tak posúva hranice toho, čo je možné s technológiou nulových emisií dosiahnuť.

Na konci roku 2015 spoločnosť Nissan uviedla na americký a japonský trh zmodernizovaný model Nissan LEAF s 250 km dojazdom. V Európe bol tento model predstavený v tomto roku.

Vlani spoločnosť Renault vylepšila model ZOE predĺžením dojazdu o 30 km a skrátením času dobíjania o 10 percent. Konštruktéri spoločnosti Renault optimalizáciou elektronického riadiaceho systému zvýšili efektivitu motora.

V inovovaní pokračuje aliancia i naďalej. Využíva pri tom svoje kompetencie v odbore elektromobilov, ktoré kombinuje s výskumom a vývojom pokročilých technológií. V januári aliancia oznámila plán, podľa ktorého chce do roku 2020 uviesť na trh viac než 10 vozidiel s technológiou autonómnej jazdy. Technológia bude súčasťou predovšetkým najrozšírenejších a najpredávanejších sériových vozidiel za dostupné ceny a bude i dôkazom záväzku aliancie k splneniu dvojitého cieľa v podobe dosiahnutia nulových emisií a nulového počtu smrteľných nehôd.

Aliancia Renault-Nissan 

Aliancia Renault-Nissan je strategické partnerstvo spoločností Renault so sídlom v Paríži a Nissan so sídlom v Jokohame. Každé 10. predané vozidlo na svete je produktom tejto spolupráce. Obe automobilky, ktoré strategicky spolupracujú už od roku 1999, predali v roku 2015 celkovo 8,5 milióna vozidiel v takmer 200 štátoch. Aliancia je tiež členom mnohých strategických partnerstiev s inými automobilkami, okrem iného so spoločnosťami Daimler (Nemecko), Dongfeng (Čína) a Mitsubishi (Japonsko). Aliancia tiež vlastní väčšinový podiel v spoločnom podniku ovládajúcom hlavnú ruskú automobilku AVTOVAZ.

Zdroj: Transservice/Nissan

Foto: Nissan